Konstigt, märker inte något speciellt lagg och tangentbord har jag inget problem med alls! Älskar glaseffekten när man ställt in det rätt med bakgrund mm
Det är trots allt beta mjukvara så det varierar nog beroende på vilken hårdvara man kör. Kör själv iPhone 16 PRO Max, själv upplever jag som sagt konstant lagg. Skulle säga att det är mer skärmfrekvensen som inte hänger med än att det är ren lagg. Sen har jag som sagt problem med tangentbordet och även lås skärmen, vissa saker blir bara blankt. Det är väl förväntat på på första beta, själv såg jag framemot funktionen för spam samtal varför jag hoppade på betan direkt, men den verkar inte funka inom EU eller iaf för mig. Därav min frustration
lägger folk verkligen in betor på sina main devices och sen sitter å klagar på att det laggar och att funktioner inte fungerar tillfredsställande ?
När det finns en publik beta som denna tråd handlar om, vilken sorts information tycker du är nyttig att dela med sig? Ja vissa av oss hoppar på publik beta och inte developer beta. Det har jag gjort varje år. I år är mitt klagande främst på att det inte finns något nytt årets iOS version.
Jösses vad det svänger i åsikter. Verkar bli en riktig vattendelare det här kört PB många år på main, men har faktiskt inte hoppat på i år. Troligen främst ett ålderstecken
Uppdaterade till iOS 26 Developer Beta 5 tidigare idag och kan glatt konstatera att ICA-appen fungerar igen. Kanske redan konstaterats men i alla fall, glory days!
Japp, för mig fungerade den inte och inte heller för skribenten på Macworld (IOS 26 beta 4 finns nu som publik betaversion | Macworld.se). Men fint att den fungerade för dig.
Körde in beta2 på telefonen och håller på att installera på klockan är väl inte helt inkörd på det men är inte helt säker på att jag gillar förändringarna i Safari, besvärligare att komma åt flikar nu än innan, något jag använder mycket.
Att knappen för flikar alltid är framme är liksom det jag älskar med Safari, och därför jag undviker chrome på telefonen Edit: kanske lite orättvist. Chrome har ju faktiskt knappen framme med. Vet inte vad jag tänkte med
@wmb @msandstedt Man kan bara swipa adressfältet (eller pilarna eller de tre prickarna) uppåt för att komma åt flikar.
Fixat public betan och trodde jag skulle hata utseendet men det är helt okej. Har lite lagg här och där men det är väl väntat av en beta. På tangentbordet försvann mina ordförslag.