En sak jag stängde av är vädrets åtkomst till GPS'en för den uppdaterade fan varenda gång jag använde telefonen eller drog ned statusbaren. Måste ha sugit en hel del batteri.
Spelade nyss ett spel i 45 minuter och det försvann bara 7% batteri. Väldigt gammalt RPG spel dock men ändå. Tyckte den drog väldigt lite batteri medans jag spelade.
Nu är jag jävligt less på att appar kraschar och att telefonen hänger sig, så att idag blir det iOS 6 igen. (Tapatalk kraschade två gånger och startades om en medan jag skrev detta inlägg). Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Det verkar gå, men det måste vara 6.1.4 om du har en iPhone 5. Du som har en iPhone 4S måste gå tillbaka till 6.1.3. Ingen annan version går. http://readwrite.com/2013/06/13/how-to-downgrade-from-ios-7-beta-back-to-ios-6#awesm=~o9XaKBXWAhuNJN
Verkar som man måste gå in i något DFU mode eller vad det heter för att nedgradera. Läst flera som haft problem. Jag har inte haft problem med appar som kraschar speciellt mycket. Hänt någon enstaka gång. Tillräckligt stabilt för vardagligt bruk. Använder dock inte speciellt många appar förutom Tapatalk, Spotify eller WhatsApp. Ingen av dem har kraschat en enda gång vad jag kan minnas.
Fick kraftigt batteri drain idag och luren vart varm. Omstart hjälpte inte. Lyckades lösa det dock nu. Verkade som jag råkade ha satt på wifi av misstag när inget wifi var tillgängligt så den låg nog och sökte som crazy varav den sög batteri. Vart lite oroad först när varken omstart hjälpte eller rensing av tabbar som låg öppna i Safari som jag trodde kunde vara orsaken först.
har du aldrig gjort en backup på din mobil? det ska gå även om du har en tidigare från t.ex 6.2 eller liknande, bara att den automatiskt lämnar dig på senaste officiella uppdateringen då den kollar mot Apples servrar. kan återkomma med länkar etc imorgon när jag har tillgång till dator men är ganska säker på att det är möjligt.
När jag skulle återställa från en gammal kopia i min iPhone så stod det att någon sådan inte fanns, sjukt luddigt.
DFU läge behövs INTE. Bara se till att ladda ner rätt ipsw fil för din telefon, sedan trycker du shift och restore. Gjorde det igår, nu är jag tillbaka på 6 igen. Som sagt en beta är en beta, man ska vänta tills den officiella releasen.
Tycker batteritiden blivit helt OK sedan jag stängde av vädrets åtkomst till GPS samt stängt av parallax effekten. Tycker den drar väldigt lite batteri vid spelande också. Känns effektiv. För övrigt såhär efter några dagars användning av iOS så känns det väldigt lättdrivet jämfört med Android. Det är så responsivt och mjukt vid beröring med fingret.
Låter som android. Men förhoppningsvis är det något som bara sker på betor? (Är på vippen att skaffa iPhone). tptlk
Om jag ens ska överväga att skaffa iPhone igen så måste de bygga en lur parallelt med iphone. En iPhablet.... då kanske jag kikar på den tillsammans med IOS 9. Sen ett SAR värde som är 10ggr lägre än vad de har idag. Kan och bryr sig Samsung, så borde Apple kunna med!?
Det är ju fortfarande en väldigt tidig beta så det är ju långt ifrån klart. Hänt en del sedan beta 1 redan.