Det är väl bara att ringa till BBB annars? Jag tror inte att Telenor kan göra något i deras butik i vilket fall.
Tror knappast du vill prata med deras personal i butik, de vet sällan mer än dig. Och jag tror inte Bredbandsbolaget ger fast IP# på DSL (dvs via telefonkabel). Så du kanske är intresserad av att prova något i stil med http://www.dyndns.com/ istället.
det du ska tänka på innan du skaffar fast IP är att du då bara får en ip-adress av bredbandsbolaget. det innebär att du måste skaffa en router och sätta upp den bakom den utrustning som du får tillhandahållen av BBB, eller bara ha en dator inkopplad bakom BBBs modem/brandvägg.
Skaffa en dyndns (www.dyndns.org eller www.no-ip.com) så får du ett dnsnamn som minserver.dyndns.org som alltid är update, de flesta modem/routers klarar av att autouppdatera ett sånt och så finns det klientprogram som du kan köra på datorn. Då spelar det ingen roll att din externa IP ändras.
Ett alternativ är annars att prata med BBB så att de helt kan brygga ditt modem, koppla in en router i modemet så att den i stället håller IP. Det innebär fortfarande dynamisk IP men du bör inte få någon ny förrän uppkopplingen av någon anledning bryts.