Ipad Air 2 VS Samsung Tab S.

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Roger K, 10 jan 2015.

  1. Roger K

    Roger K Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2010
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    122
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 2:
    iPhone 7
    Info:
    Reserv / arbetstelefon.
    Platta:
    Samsung Tab S8 Ultra 5G
    Är det någon som provat dessa olika plattor och kan ge en jämförelse?
    Själv har jag en Tab S 4G, och har hag en Ipad 3. Har dock inte provat en Ipad med Ios 8. Har sett lite reviews på Youtube men då fokuseras mkt på prestandasiffror, upplösning mm.

    Funderar nämligen på att gå över till Ipad och Iphone igen. Haf sett lite features i Ios 8 som lockar samt så gillar jag hur väl Apples ekosystem fungerar tillsammans. (Iphone, Ipad osv)
     
  2. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 958
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Kanske inte ger dig ett svar, men om någon annan letar måste jag säga att en iPad känns mycket mer färdigslipad. Kört båda parallellt några dagar eftersom jag inte kunde bestämma mig heller.

    Även om Samsungen har sina smarta funktioner som multi-window osv - fungerar det inte alltid som tänkt. Samtidigt som den i många fall hackar till vid vanligt användande. Känns som att funktionerna kräver för mycket kraft, vilket gör att plattan inte orkar med. Nu finns ju inte dessa funktioner på en iPad, men det gör åtminstone att den inte laggar eller så.

    Om man ser till appar är det en klar seger för min iPad Air 2. Mycket bättre anpassade, samtidigt som fler är anpassade. Det är ej heller något problem med kompatibiliteten eller så. Det funkar liksom. Samma sak gäller vid vanligt användande. Den funkar bara. :)

    Sen är det ju ett stort plus om man har en iPhone och en Mac utöver en iPad, gör ju att det är enkelt att skifta mellan alla.
     
  3. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Tänker du gå över till Apples ekosystem så är det ju självklart att du ska ha en iPad. Har en Tab S 8.4, tycker den sköter allt perfekt och älskar skärmen! :)