Fick ett märkligt fenomen i min ipad 10.2 nyss efter uppdatering till 134, högtalaren brusar riktigt högt, helt random, även med ljud avstängt. Kan börja om man vill öppna en app eller bara helt random utan att jag gör något. Fler som haft samma fenomen??
Min iPad Air 2019 har fortfarande touchproblem. Även med os 13.4. Oavsett vad jag gör (spelar, surfar, hemskärm) reagerar inte skärmen vid beröring. När detta sker kan jag ibland nudda skärmen på ena sidan och då hoppar det igång. Ibland händer det flera ggr om dagen och kan även dröja dagar emellan. Visst jag kan skicka in den till tex apple för reparation. Men eftersom felet inte är konstant kanske de inte anser att det är fel på den om den reagerar som den ska vid deras kontroll. Har provat det mesta, ominstallation (från scratch), med/utan skärmskydd men inget verkar hjälpa.
Ja det börjar jag tro. Hade inte dessa bekymmer på iOS 12. Men det har ju kommit åtskilliga uppdateringar sedan dess som inte åtgärdat det.
Sonen på sju år har för närvarande en iPad 3. Han spelar lite blandade spel på den och tycker att den börjar bli långsam. Nu har han önskat sig en ny och då den även är kvar på iOS 9 har jag också börjat fundera lite då han snart fyller år. Jag ser gärna att en ny kör iOS 13 för att vara lite framtidssäker. Men är det något annat man bör tänka på?
Finns många diskussioner i olika forum om att skärmen då och då är oresponsiv. Många med både iPad Pro 11/iPad Pro 10.5. Hittade en ev lösning enligt ett appleforum. Får se om det hjälper, se bilden.
Köpte just en ipad pro 2020 och reagerade på att batteriet var 100% när jag startade upp den. De flesta saker jag köpt av Apple är inte 100% första starten.
Går det ens o se batterihälsan på iPad själv i iOS? Vad jag vet så går det inte, och det går inte på pappas iPad Mini 2 sist jag kollade. Edit: Läste helt feel, my bad. Ignorera mitt inlägg
Min var också fulladdad. Beställde från Apple. Är nog bara så de levereras. Vad har batterihälsan med batterinivån att göra?
Hoppas tredjeparts smart folio kommer till pro 2020 snart. Förvisso har man en svindyr platta men ändå blir man snål när apples smart folio kostar ca 1500kr. Hade ett tredjeparts folio till en pro 11” som var riktigt trevligt faktiskt för ca 200kr.
En Pro 10.5 är en mer påkostad produkt med 120 Hz-skärm, fyra högtalare och ett mer slimmat format. Däremot har den ett hårdvarufel som ger ljusa punkter på skärmen efter nåt år eller så. Trodde jag skulle klara mig men från det på min men inte då.
Såg att det är ett hål bredvid front kameran på min iPad Pro 2020. Minns inte att det var det på min gamla iPad Pro 2018. Sitter mic:en där?