Allright. Har hört att det finns olika standarder när det gäller USB-C men det kanske inte är något att tänka på i det här fallet.
Skaffade en iPad 7th gen av ren spontanitet. Måste säga att jag föredrar den över de dyrare modellerna om man bara ska ha den som en surf och spel platta. Har testat och rita lite med Apple pen gen 1 och det är minst lika bra som på Pro modellerna... Mycket nöjd!
intressant! men varför i all fridens dar föredrar du den framför pro ? min gubbe är inte lika kräsen som jag så han övertog min gamla air 2 och hade den i flera år innan han kvaddade den och då köpte han en iPad 6. men han tyckte inte ens den var bättre än hans air 2, tyckte skärmen var påtagligt sämre i både utseende och känsla. men håller med om att pennan i sig funkar precis lika bra gen 1 som gen 2, har gen 1 till min mini 5. men det där med laddningen i gen 1 är dock en styggelse
Jag skriver här eftersom jag bara kan minnas att detta inträffar på min Ipad. Har en Ipad Air och när jag kollar på Youtube så slår den ständigt på undertexter när jag startar ett nytt klipp. Jag stänger då av detta men när jag byter till ett annat klipp så är undertexterna på igen. Händer inte exakt varje gång men tillräckligt ofta för att det ska vara störande. Gick in under inställningar men hittade inget om undertexter där. Tänkte att det kanske var påslaget som standard när man startar ett klipp. Någon som har en lösning?
Det handlar mer om användningsmönster. Jag använder sällan plattan sådär känns det mer rätt o ha en platta för 3-4000 som inte används så flitigt jämfört med en Pro modell på 10000... Men nu har jag börjat störa mig kraftigt på att 7th gen inte har laminerad skärm... Precis när jag skrev detta så fick jag ett Mail av 3 där dom ger mig 3200kr som jag får handla för då min router inte gick att laga. Så fick en iPad Pro 11 2020 4g för 8000 totalt .... Jaha, verkar som om universum inte vill att jag ska vara utan iPad Pro
Tjena! Finns det några bra, billiga skal/fodral på typ Amazon till iPad 6th gen? Tänker mig typ runt en hundring.
Det kan du nog hitta lätt på svenska sidor tror jag. Köpte ett silikon skal från skalhuset.se för typ 79kr
Logitech unveils new Folio Touch keyboard + trackpad case for 11-inch iPad Pro - 9to5Mac Oj! Vad den liknar en Microsoft surface
Det tråkiga är att man inte smidigt kan ta av fodralet, då det sitter med en gummiram. Det verkar dock få finfina omdömen av jag sett på Reddit. Helt klart ett vettigt alternativt till magic keyboard.
Upplever batteritiden som ganska dålig på grabbens Air 2. Är det så att dom tappar så mycket batteri efter några år (tror jag köpte den när den släpptes ungefär) eller kan man göra något? Har tyvärr ingen dator så jag kan kolla batteristatus. Och den är nyligen återställd. Han kan spela ca 2,5-3 timmar från full laddning. Är det godkänt för en såpass gammal padda?
Finns bara en lösning i YouTube-appen, och det är att ändra språk i appen till engelska. Jag har provat allt, och det är det enda som funkar. En fördel är också att du slipper titlar översatta till svenska.
Tack så mycket! Det ska jag testa. Har inte ens tänkt på att jag har svenska som språk på min Ipad men ser det nu. Har alltid haft engelska som språk på mobilen.
Ah! Bra tips. Haha, äntligen är eländet borta. Det här med undertexterna har varit galet irriterande. De bristfälliga översättningarna har också försvunnit som du säger, så det blev en fin bonus. Då återstår bara väntan på PiP-stödet innan upplevelsen blir någorlunda fulländad.
Frugan har en iPad pro 9.7 och vill börja använda penna, hennes bror har en iPad Pro 12.9 med Apple Pencil gen2. Kan man förvänta sig samma upplevelse med gen1 pennan och gen 1 iPad Pro som den senaste eller har det hänt väldigt mycket i hur pennan beter sig vid ritande?
@Gurkburk Skulle säga att skillnaden ligger inte i pennorna utan snarare plattan, är 9.7an fortfarande snabb och fräsch så kommer det inte vara några större skillnader. Ett proffs ifrån Disney eller pixar märker nog skillnaden men en lekman så klarar man nog sig bra på 9.7