Om du slösurfar i soffan kommer du nog inte märka någon större skillnad, men om du du ser mycket film är skillnaden stor. Jag är mycket nöjd med nya M4 enbart för skärmen när jag är i mörka miljöer.
Ja mestadels är det surf och YouTube. Kan inte påstå att det är så mycket produktivitet, blir lite Word och enkel videoredigering ibland.
Ni som har en iPad för över 10’000kr, vad gör ni med dom ? Har ni extra liten telefon? Saknar ni en dator i hemmet? iPad är för mig en grym produkt, mest mest för att vara produktiv, presentera saker. Dvs arbeta med den kanske som säljare. Men att ha den som en stor mobiltelefon i soffan, och för dessa summor? Nja
Har iPhone 15 PM, MacBook 16” och iPad 11”. En iPad är egentligen bara en bekväm enhet att ha i soff/sängläge.
Köpte iPad Air M2 (visserligen begagnad men egentligen över 10k) och nya Pencil Pro. Gillar att försöka vara lite kreativ ibland, även om jag är dålig på att rita och måla. Annars är den bra för läsning och redigering av foto och video.
Glömde helt bort den kreativa biten. Bra argument Jag är inte på något sätt anti iPad om någon trodde det. Har bara väldigt svårt att motivera den till mig. Båda sönerna har iPad för dom använder dom betydligt mer, lite som en bärbar tv
Det trodde jag inte heller och är helt med på hur du menar. Om du saknar anledning till att köpa iPad är det bättre spara pengarna, eller lägga på något annat än försöka hitta en anledning Är många som iPad bara blir liggandes för utan att faktiskt användas, eller bara för läsa nyheter kolla YouTube osv. då passar vanliga iPad bättre. Kanske en begagnad äldre generation.
Nej, nej och nej - inte en siffra rätt i dina gissningar faktiskt vad mig anbelangar iaf Såhär ligger det till, jag har ett jobb med ständiga deadlines och därav massor med övertid. 90% av det utförs vid en windows-dator och jag sitter väldigt ofta hemma och jobbar på helger och sena kvällar. För mig är en surfplatta (jag skriver surfplatta istället för iPad, för jag har androidplattor också, och jag har surfplattor i alla storlekar från 8.3 till 14.5 tum) en ren nöjes- och avkopplingsmaskin - det är en gränsdragning som jag måste göra för att känna att jag någon stund ibland inte jobbar. När jag slår igen locket på laptopen, och halar fram en surfplatta istället - då är det fritid och inget annat
äsch, det ordnar sig - bara tio år kvar till pension . tills dess kan jag hanka mig fram med surfplatteterapi
Köpte en iPad M4 som hade iPad os 17.5.1 ur kartongen. Dessvärre är min gamla iPad ”iPad os 18 och det gick inte köra iCloud kopia från den Kan man uppdatera den nya till iPad os 18 på annat sätt? Kan installera den som ny, uppdatera till 18 och sen återställa igen, men det känns som en omväg.
Ja fast mig veterligen är det precis det du måste göra. Har råkat ut för det ett antal gånger när jag bytt iPad
Förmodligen kommer du inte kunna uppdatera till iPadOS 18 om du har en PRO med M4 Såvida Apple inte släppt en fix på uppdateringen till M4 PRO modellerna Apple drar tillbaka Ipad OS 18 för M4 Ipad Pro | Macworld.se Apple Pulls iPadOS 18 for M4 iPad Pro After Bricking Complaints [Updated]
Nej är det sant!? Har som sagt ingen icloud kopia med OS 17 Fasen då får jag installera den som helt ny, vilket meck.
Ingen bra första upplevelse med en svindyr iPad. Nu verkar det inte ens gå uppdatera till 17.7, står som pausad när den kört en stund. Edit. Nu hoppade 17.7 igång, får se vad som händer.
Jag försökte säkert tio gånger att installera min M4 med icloud-kopia innan jag googlade på problemet och insåg att de dragit tillbaka IPadOS 18. Höll på att bli tokig! Framför allt eftersom uppdateringen fanns tillgänglig vid uppstart men den misslyckades installeras gång på gång. Det blev en nyinstallation för första gången på evigheter och det känns rätt skönt. Otroligt mycket dynga som jag inte använde.