Jag hade en 13 Pro och uppgraderade till 15 Pro för drygt en vecka sen. Skulle absolut klarat mig 1 år till med 13 Pro.
Intryck efter en vecka:
- Att skärmen är ljusare är nice. Speciellt när man befinner sig utomhus eller i ett väldigt ljust rum.
- Viktskillnaden och storleksskillnaden märks, även om det inte är någon superstor skillnad. Märks dock mer när man går tillbaka till 13 Pro efter att ha använt 15 Pro ett tag än andra hållet. Däremot tycker jag 13 Pro kändes mer "välbyggd" när man höll i den, men det beror nog mest på viktskillnaden.
- Dynamic Island är nice ibland, typ när man snoozear larm, beställer mat via wolt eller har igång en easypark parkering och ser en countdown på hur lång tid det är kvar. Detta uppskattar jag faktiskt. Däremot föredrog jag att "notchen" på 13 Pro var högre upp på skärmen, den märktes inte av lika mycket.
- Action button är nog en uppgradering för de flesta, men för mig absolut ingenting jag måste ha. Klarade mig lika bra med "switchen" på 13 Pro.
- Prestandamässigt märker jag ingen skillnad även om 15 Pro har ett snabbare chipset
- Kameran är bättre - märks framför allt när man kör pro raw. Det är dock ingen jättestor skillnad och jag tycker kameran på 13 Pro redan var tillräckligt bra för mig (fotar mest med min systemkamera ändå).
- Högtalarna är bättre - både högre volym och bättre bas. Ska jag sätta en siffra skulle jag säga att de låter 25-30% bättre.

- USB Type C är nice, äntligen kan jag köra samma laddare till dator, android och iphone.
- Batteritiden har inte imponerat på mig. Får typ ut samma som på 13 Pro.
Hoppas det hjälper :-)
Click to expand...