Diskussion: iPhone 16 / 16 Pro tillbehörstråden

Diskussion i 'iPhone 16-serien (2024)' startad av Klaatu, 11 sept 2024.

1. darkshippo

darkshippo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 209
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    Det är huvudanledningen att jag köpte en Apple original silikon. På en PRO Max så sitter den helknasigt. De borde h tänkt på symmetri och flyttat kameraknappen 1 cm ned. Nu är den mest otymplig.

2. Droid_309

Droid_309 Guest

Ja fast silikonskalet drar åt dig all damm och smuts fortfarande tyvärr.
    In och ur fickan hela tiden så blir iaf jag knäpp på allt den drar åt sig. Men det finns endast ett fåtal skal som har samma funktion som apples egna nu tyvärr.

3. Android

Android Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Lite off topic nu, men kan vara så den ryker.
    Jag gillar ärligt talat knappen och placeringen, men vill kunna anpassa den mer. Kanske välja ordning och reglage som ska visas och sånt.

Apple alltid kritik om att de inte vågar göra något nytt. Det är ju klurigt när konsumenter skriker efter nya funktioner och innovation, men inte riktigt vet vad som önskas haha.

4. psp123

psp123 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    5 570

MINA ENHETER

Tycker det är kul att de provar saker och det finns absolut potential men detta känns mer Samsung än Apple. Det är inte tydligt hur man ska använda den och det hela känns lite framstressat och ofärdigt.
    Jag tror den kan bli väldigt användbar i framtiden.

5. Droid_309

Droid_309 Guest

Ja let's hope so. Hade velat dom se utveckla dynamic island mer. Kanske till och med få den att försvinna under glaset och bara träda fram då den används. Samt tex när man ska kolla youtube så blir den en del av skärmen istället för att svart hål. Eller samma vid foton osv.
    Det betyder ju att dom med måste fixa faceid kamerorna med sensorer under skärmen med.
    Bara inte apple går åter till touch id då hoppar jag skepp :P

6. kissidor

kissidor Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 399
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Info:
    Jobbtelefonen
    Telefon 2:
    Diverse Androider
    Info:
    För att dom är roligare
    Platta:
    iPad Pro M4 11+13/mini 6
    Platta 2:
    Tab s9/Tab Xtreme+Legion/OP pad 2
    Vad synd om inte kameraknappens implementering är så bra som idéen känns. Jag tyckte det lät väldigt trevligt.

Nu skulle ju inte jag köpa nån av den här generationen eftersom jag fick en 15 pro max av jobbet förra året. Men när jag hade fått hem mina nya airpods 4 med usb c så brann det till i huvudet lite och jag kände att nu är det NOG med lightningkontakter i det här huset, dom ska UT.

Så min kära söta iPhone 13 mini fick hastigt och lustigt åka till Phonehero och en vit 16 pro ska ankomma från amazon imorgon. Jag hade sett att ni skrivit om det här problemet med skalen och kollade på apples originalskal, men fastnade inte alls för någon av färgerna. Så jag köpte ett supertunt memumiskal till den och hoppas att det är så tunt att man kommer åt knappen utan problem.

7. Droid_309

Droid_309 Guest

Tror det är samma skal som @Pettapan@Pettapan köpte kolla vad han gillade det.

kissidor gillar detta.
  8. Pettapan

Pettapan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    833
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14
    Telefon 2:
    Iphone 14
    Om @kissidor@kissidor köpte detta på bilderna är det 0,3mm tunt, blir nog inte mkt tunnare än så. Kameraknappen är inga problem att nå. Mitt är i fejkaramid men lite strävare så inte lika hal som de enfärgade Memumi säljer. Kostade typ 150:- och ringen hade jag sen förut, den är alltså inte original.
    upload_2024-9-22_20-22-50.png
    upload_2024-9-22_20-23-20.png
    upload_2024-9-22_20-23-47.png

kissidor gillar detta.
  9. kissidor

Mottagna gillanden:
    2 399
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Info:
    Jobbtelefonen
    Telefon 2:
    Diverse Androider
    Info:
    För att dom är roligare
    Platta:
    iPad Pro M4 11+13/mini 6
    Platta 2:
    Jag köpte visserligen ett enfärgat vitt, men det var också 0,3mm så det låter lovande att kameraknappen är lättåtkomlig med ditt, tack för infon :)!

Pettapan gillar detta.
  10. Pettapan

Pettapan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    833
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14
    Telefon 2:
    Iphone 14
    Ska bli intressant att höra dina intryck gällande 16 pro, om du märker av att skärmen är liiiiite större än tidigare. Ingen här verkar ha köpt en 16 pro, alla har köpt 16 pm verkar det som. Jag kan tycka att den 16 pm jag har är på gränsen till för stor, inte lätt att jonglera med en hand. 15 pm upplevde jag inte lika knepig.

11. kissidor

Mottagna gillanden:
    2 399
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Info:
    Jobbtelefonen
    Telefon 2:
    Diverse Androider
    Info:
    För att dom är roligare
    Platta:
    iPad Pro M4 11+13/mini 6
    Platta 2:
    Jo det var bara den lilla som alls var aktuell för mig den här gången, hade det varit min privatägda 15 pro max jag har nu så hade jag säkert uppgraderat till en 16PM, men nu är min 15PM jobbets och den får jag inte byta så ofta :P. så det här blir min "lill-lur", en roll som tidigare innehafts av iP 13 mini respektive galaxy s23. men jag är också lite nyfiken på det här med skärmstorleken förstås - vem vet, man kanske tycker det är fullt tillräckligt för allla tillfällen :). vore ju väldigt bekvämt isf! eller... så är den tillräckligt stor för att vara obekväm men för liten för att vara användarvänlig :scared:

12. darkshippo

darkshippo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 209
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1

Jag var på väg att skaffa en 16 PRO med ångrade mig sista sekunden. 16PM är typ för stor. Även med mina stora händer.

13. Toss3

Toss3 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    308
    Köpte Apples egna transparenta skal till min16 PM och tycker den sitter lite löst och knakar. Inget jag skulle rekommendera med andra ord.

Däremot är jag supernöjd med skärmskyddet jag beställde på Amazon: länk
    EDIT: Lade först nu märke till att den har svarta kanter som bl.a. delvis täcker nya kameraknappens meny då man använder den. :ehm:

Alltid kört Spigen tidigare, men tröttnat på att de går sönder bara man tittar på dem. Nya känns betydligt bättre och appliceringen var också bättre!

Last edited: 23 sept 2024
  14. Droid_309

Droid_309 Guest

Vad har du köpt dina spigen ifrån? Aldrig hört någon klaga på spigen innan.

15. Toss3

Toss3 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    308
    Amazon. Kört Spigen sen 13 Pro Max, men de får repor otroligt lätt och spricker också genom att bara ha dem i fickan. Har även köpt Spigen till min sambos 15 Pro och den har exakt samma problem. Även kört Spigen på våra två iPads och är redan inne på tredje skärmskyddet på bägge. Galet egentligen hur mycket pengar jag satt på deras skärmskydd över tid.

Detta är bara sida 1 :eek:
    HYpjnWN.png

16. Droid_309

Droid_309 Guest

Ok då måste du ha världens otrur. Jag har kört spigen med på minst 12-15 olika lurar aldrig ens fått en repa på glaset.
    Och är dock väldigt rädd om mina saker men som sagt vi är alla olika. Köp det som fungerar bäst.

17. Toss3

Toss3 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    308
    Telefonen är alltid ensam i fickan utan nycklar eller annat. Så har nog inte med tur att göra utan snarare med att deras glas är gjorda för att gå sönder och vet ej om kvaliteten har blivit sämre över åren, men tycker inte jag behövde byta skyddsglas lika ofta med min 13 Pro Max. Installerade nytt skyddsglas för en vecka sedan på min 15 PM och har redan en stor repa på glaset.

18. Droid_309

Droid_309 Guest

Ok som sagt det känner jag absolut inte igen.
    Har haft 4 st 15PM alla med spigen. Inte en repa på glaset. Garanterat som nytt. Suttit på i ett par mån nu.
    Alltid mobilen i fickan som alla andra.
    Men nåja ska inte diskutera sönder spigen. Du har en annan uppfattning än vad jag har och det e ok :cool:
    Beställt 16pm och kommer köra på spigen igen :P

19. Android

Android Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Varför ser det på bilderna ut som skärmskyddet täcker högtalaren? :D

Inväntar heltäckande från ESR men börjar bli orolig att det kommer vara touch-problem med det. Verkar vara folk som upplever problem med bland annat ESR.

Edit: ESR skärmskydd som sägs vara "heltäckande" och på bilderna såg ut så, stämde tyvärr inte :( Går nästan precis i linje med displayytan.
    Så får leta vidare, nästa blir att testa Nudient. Hoppas på bilderna stämmer med den, var i alla fall bra för 13 Pro.

Last edited: 24 sept 2024
  20. demo007

demo007 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro Max
    Jag har touchproblem med spigens skärmskydd på 16 PM, aldrig råkat ut för det på mina tidigare lurar inklusive 13PM och 14PM som det fungerat utmärkt på.

Vet inte riktigt vad jag ska testa istället, funderar på att iaf prova och applicera det andra skyddet för att se om det är så att det sitter snett eller något... är det någon som har en annan upplevelse på Spigens 16PM skärmskydd?