Diskussion: iPhone 16 / 16 Pro tillbehörstråden

Diskussion i 'iPhone 16-serien (2024)' startad av Klaatu, 11 sept 2024.

1. sneakysteve

sneakysteve Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    177
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 16 Pro Max
    Jag kör med Spigen på min 16 PM och upplever inte några touchproblem. Däremot var det rätt meckigt att få det bra i kanterna så har beställt nya.

demo007 gillar detta.
  2. Toss3

Toss3 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    308
    Hade samma problem med Spigens skärmskydd på min 15 PM och hade problem idag med skärmskyddet från WSKEN också. :/ Tänkte prova dessa till näst.

demo007 gillar detta.
  3. demo007

demo007 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro Max
    rapportera gärna hur det går :)
    jag hade tänkt testa ESR men blir lite avskräckt av att priset känns för lågt :D

Jag får ändå ge credd till Spigen, dem återbetalade alla pengar efter jag mailade deras support och beskrev mitt problem.

(kanske ska lägga till att jag kör Apples egna silikonskal, misstänker att skalet kan ha en viss betydelse)

4. Droid_309

Droid_309 Guest

Har inget med spigen att göra. Det är ett mjukvarufel som fanns på 15pm med så bara vänta på en update.

5. Droid_309

Droid_309 Guest

Har kört jtech flera ggr och för pengarna ett vettigt glas.

6. Oscar den allsmäktige

Oscar den allsmäktige Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 380

MINA ENHETER

Intressant och se om amazon levererar mitt skal imorgon som skulle först kommit i torsdags sedan i måndags och nu torsdag igen.

Beställde detta
    Amazon.se

7. Droid_309

Droid_309 Guest

Hade exakt samma problem för första ggr senast från amazon mitt paket blev försenat två ggr.

8. kissidor

kissidor Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 399
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Info:
    Jobbtelefonen
    Telefon 2:
    Diverse Androider
    Info:
    För att dom är roligare
    Platta:
    iPad Pro M4 11+13/mini 6
    Platta 2:
    Tab s9/Tab Xtreme+Legion/OP pad 2
    Jag fick min vita 16 pro i måndags, men det supertunna skalet Amazon.se skulle inte komma förrän på tisdag. Så jag satte på det andra som jag redan hade fått Amazon.se och blev helt förfärad - luren blev så helvetiskt tung att jag kände egentligen ingen skillnad mot min 15 PM med skal och ringhållare, och då undrar man ju vad vitsen är med en mindre lur.

Men igår kom det tunna och jag kunde dra en lättnadens suck, nu kändes det mer meningsfullt med en något mindre lur. Det har inte magsafe men så tunt som det är funkar det finfint att ladda trådlöst genom det vid behov, och nåt annat använder jag aldrig magsafe till. Men det är ju inget för dom som antingen själva eller att dom har barn som springer omkring och tappar luren i nåt hårt stup i ett, skalets kanter sticker nog inte upp mer än typ nån tiondels mm över skärmen resp linserna känns det som. Men för mig som mest är ute efter att skydda mot repor så är jag jättenöjd :). Och kameraknappen är ju väldigt lättåtkomlig. Reservation för exaktheten i den billiga köksvågen i jobbets lunchrum, men 8-9 gram ca väger skalet :)

Skärmskydd hade jag beställt innan jag läste nåt om skärmtouchproblemen, och då blev det JETech som jag använt till flera telefoner förut och tyckt varit väldigt prisvärda. Nu har jag ju haft luren väldigt kort tid, men jag har ivf inte hittills märkt av nåt touchproblem

9. Droid_309

Droid_309 Guest

Ja dock så är det ej skärmskyddet som orsakar detta utan ett mjukvarufel. Har pratat med Apple och dom känner till detta.
    Lite liknande som s24u hade vid launch men detta fanns även på 15pm dock aldrig något jag märkt av. Och har endå haft 4 st olika 15pm så hade kanske tur.
    Super tunna skal är najs men skyddar dessvärre ingenting om den druttar i golvet. Så jag valde ett med lite mer skydd på luren. Oturen kan alltid vara framme därav applecare direkt på dagen den öppnas.
    Sedan är det mer eller mindre fritt fram :P:)

10. poobear

poobear Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 15
    Med både sambons iPhone 15 och min iPhone 15 Pro hade jag INGA problem utan skärmskydd. Sen satte jag på skärmskydd, problem på båda lurarna. Tog bort, inga problem igen. Satte på nytt, problem på båda. Tog bort, inga problem igen. Vi fortsatte utan skärmskydd.

Jag har ägt alla iPhones sen start, och detta började precis med iPhone 15 serien när Apple började med böjd skärm. Måste vara därför, speciellt eftersom touch-problemet är mest på sidorna.

11. Droid_309

Droid_309 Guest

Ja det som förmodligen ställer till det är tunnare och tunnare ram.
    Det är vad jag har läst mig till iaf.
    Jag har ej upplevt några som helst problem med 4 olika 15pm som jag ägt men kanske hade tur.
    Samtliga har fungerat suverän men kanske att min första blev lite varm mellan varven men utöver det så måste jag ändå säga med mitt användande så har dom levererat suveränt.
    Är relativt säker på att en fix kommer att släppas inom kort så är problemet löst.

12. Toss3

Toss3 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    308
    Någon som har en magsafe plånbok som skulle kunna dela med sig av sina erfarenheter? :cool:

13. edgarn

edgarn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    76

MINA ENHETER

Skal med så låg vikt så möjligt och inte halt som is, finns det något ni kan rekommendera? :cool:

14. jimel

jimel Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    445
    Har en sedan den kom, älskar den jäkeln :-*

15. Droid_309

Droid_309 Guest

Hade en men aldrig mer.
    Bara ett stressmoment att hela tiden kolla så den är kvar. Samt med många skal så glider den runt och fick ta bort då man pratade i telefon.
    Men det är mina erfarenheter. Vi alla gillar olika. Finns massor av wallets som är bättre än apples egna och billigare. Samt med bättre magneter. Kola på Youtube bla så finns det massor.

16. Toss3

Toss3 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    308
    Tänkte precis det att man vill ha någon med riktigt stark magnet. Råkar du känna till några du skulle rekommendera?

17. Android

Android Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Har inte från Apple, men slim case varianten från Peak Design som fungerar riktigt bra. Något dyr, men fler kort som får plats än officiella plånboken.
    Smidig att ha i jackficka också som vanlig korthållare.

RBdyk gillar detta.
  18. Droid_309

Droid_309 Guest

Peak design är bra. Andar med. Men bästa sättet är kolla tex technically teh på tuben.

Toss3 gillar detta.
  19. Pettapan

Pettapan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    833
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14
    Telefon 2:
    Iphone 14
    Becs9310 gillar detta.
  20. darkshippo

darkshippo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 209
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    Ingen idé att ta loss skärmskyddet. Avvakta.