Jaha, det var ju trist att det blev nästan lite dålig stämning kring det här med tangentborden då. jag vill verkligen inte dra igång nåt, men jag vill ändå förklara
varför jag ser det som ett problem. Måste säga att för mig är tangentborden en av de väldigt få återstående saker som fortfarande frustrerar mig med iPhone, och det känns så onödigt att det ska behöva vara så.
Med originaltangentbordet finner jag det mycket omständigt att byta fram och tillbaka både för siffror och tecken och mellan svenska och engelska stup i ett och det drar ner min skrivhastighet
väldigt mycket. Sen tycker jag
verkligen att det borde finnas ett smidigare sätt att lära den nya ord. Vad gäller Gboard och Swiftkey är det en stor besvikelse att de fungerar så väldigt mycket sämre på iPhone än på android. (Kan nämna att jag svepskriver, ifall det gör saken värre.)
För
mig är det här faktiskt ett så stort problem att jag undviker till nästan varje pris att behöva skriva mer än ett fåtal ord direkt på iPhonen. Jag skriver allt jag kan från en androidtelefon eller en webbläsarflik i laptopen istället, och för behovet av längre iMessage-meddelanden har jag tagit till en ganska drastisk utväg. När jag är hemma skriver jag
alla sms/iMessage från en iPad -
och... jag har skaffat en
extra iPad med tangentbord till mitt kontor
enkom för att kunna svara på sms och iMessage utan att få spel.
Tja, så upplever jag det alltså, och det känns extra frustrerande i och med att telefonen i övrigt är så nästintill perfekt (ja ok, det är ju det här med filhanteringen också förstås, men annars kommer jag inte på nåt som jag fortfarande stör mig på). Jag har försökt att inte uttrycka mig på ett sätt som triggar nån, jag ville bara förklara det från mitt perspektiv och nu har jag gjort det, så om ingen känner behovet av att svara på det jag skrivit är det kanske bäst så

.
Click to expand...