Jag måste säga att det är en väldigt bra storlek på pro. Den är ju lite onödigt tung tycker jag visserligen, men den får plats i fickor och kan hanteras utan att man behöver en hållare av nåt slag. Men ändå inte alls för liten för dom praktiska sakerna. Jag väntade mig nog att dom gamla ögonen skulle få problem ibland åtminstone men nej. Det som är i knöligaste laget att göra på skärmen upplevs egentligen lika knöligt på maxen också, nästan på en foldable tom - då handlar det helt enkelt om nåt som bör göras på en dator eller större surfplatta.
Enda undantaget när jag plockar fram jobbets 15PM ur väskan är när jag ska spela eller streama - och det är egentligen inte heller för att det är nödvändigt, men det blir såklart en bättre upplevelse. (när jag säger "streama" förresten så menar jag titta på film och serier, inte kattvideos och sånt, pro duger gott till kattvideos

)
Personligen om jag bara fick ha
en enda enhet så skulle jag se mig tvungen att välja pro max - men har man så att man kan ha nåt lagom mycket större (större andralur/liten surfplatta) vid sidan av som är nära till hands när det behövs så finns det väldigt mycket bekvämlighet att vinna på att ha pro för den största delen av användandet.
batteritiden tycker jag räcker och blir över men jag är nog inte den bästa bedömaren eftersom jag nästan alltid kommer åt att ladda. men jag skulle inte ha ångest vid de få tillfällen som jag inte kommer åt ladduttaget på sisådär 1,5 dygn iaf
Click to expand...