iPhone 17 Air - allmänt

Diskussion i 'iPhone 17-serien (2025)' startad av Swedroid, 30 aug 2025.

1. jimel

jimel Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    486
    Inte köpt någon än men har aldrig skal :cool:

Choppe gillar detta.
  2. Choppe

Choppe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    189
    Operatör:
    Comviq, Tele2
    Telefon:
    iPhone Air

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq, Tele2
    Telefon:
    iPhone Air
    Telefon 2:
    iPhone 14
    I did it. Nu skriver jag från min himmelsblå iPhone Air och jag gillar det!

htiawe gillar detta.
  3. Choppe

Mottagna gillanden:
    189
    Operatör:
    Comviq, Tele2
    Telefon:
    iPhone Air

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq, Tele2
    Telefon:
    iPhone Air
    Telefon 2:
    iPhone 14
    Jag är galen men jag tänkte det. Eventuellt testa en bumper av iPhone 4-nostalgiska skäl.

Neutrum00 gillar detta.
  4. Gilgamesh

Gilgamesh Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 820
    Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB
  5. Neutrum00

Neutrum00 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 14 Pro 128GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 14 Pro 128GB
    Riktig våghals du!

6. Choppe

Mottagna gillanden:
    189
    Operatör:
    Comviq, Tele2
    Telefon:
    iPhone Air

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq, Tele2
    Telefon:
    iPhone Air
    Telefon 2:
    iPhone 14
    Nu har jag testkört den i någon timme och kan konstatera att det troligen bara är vid enstaka tillfällen som jag kommer att sakna makrofoto. Känslan jag får av denna påminner väldigt mycket när jag skaffade en iPhone X. Så största bytesupplevelsen på väldigt länge. Love it!

IMG_0043.jpeg

Last edited: 20 sept 2025
    RuffyMan, bernard, htiawe och 2 andra gillar detta.
  7. paulreedsmith

paulreedsmith Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    504

MINA ENHETER

Var nere med min Air och kände på resten av 17 serien. Känns som man gjorde rätt val 1000%! Alla andra känns tjocka och klumpiga. Till och med Flip 7 som jag kände på för nån vecka sen känns tjock! Första gången på länge som det är nått som "känns" nytt på mobilfronten.

Last edited: 20 sept 2025
    jimel gillar detta.
  8. jimel

jimel Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    486
    Äh tycker man ska njuta av prylarna som dom blev designade, gillar inte skal eller skärmskydd

pillade på air idag och den är sjukt läcker, blir nog en sådan när det är dags att byta i november

egon2003 gillar detta.
  9. paulreedsmith

paulreedsmith Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    504

MINA ENHETER

100% utan skal. Inget skärmskydd heller.

egon2003 gillar detta.
  10. eastbound

eastbound Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 405

MINA ENHETER

En hel milimeter skillnad, måste kännas brutalt!!:)

nDre och Gilgamesh gillar detta.
  11. kissidor

kissidor Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 430
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Info:
    Jobbtelefonen
    Telefon 2:
    Diverse Androider
    Info:
    För att dom är roligare
    Platta:
    iPad Pro M4 11+13/mini 6
    Platta 2:
    Tab s9/Tab Xtreme+Legion/OP pad 2
    Mitt allra första intryck av den var faktiskt lite besvikelse, ”asch SÅ djävla tunn och lätt är den ju inte!” men jag installerade och satte på skydd och började använda den, och kände jag hur oerhört behaglig den var att använda. lite som jag föreställde mig det - att den skulle kunna bli något av en arvtagare till 13 mini, som jag nog hade haft som sidekick till jobbets pro max än idag om jag inte hade blivit så totalt less på lightningkontakten. lika behändig som minin är den ju inte såklart, men å andra sidan var ju minins skärm ofta lite väl liten.

eftersom jag hela tiden har pro maxen med mig också kommer inga av airs svagare sidor att bli ett problem.
    • utan tillgång till laddare i mer än ett dygn
    • vill fotografera något där det är viktigt att det blir den absolut bästa möjliga bilden
    • titta på film i badkaret med stereoljud
    dessa situationer löses oerhört enkelt genom att plocka upp maxen ur väskan, och för allt övrigt användande är air mer än god nog och jag slipper få värk i händerna :)

psp123 gillar detta.
  12. skruven

skruven Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Vad ska man tro om detta batteritest? Air slår alltså 17 PM. I testet använder mobilerna bara 4G-nätet, så det skulle kunna vara en förklaring. Även om jag knappast tror att C1X-chippet är så mycket mer effektivt än det som används i 17 PM.
    View: https://youtu.be/NZsvoqsqFp4?si=yuKurFrKKAydqWgk

13. Hatsune Miku

Hatsune Miku Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    811

MINA ENHETER

Tänkte köra lite första intryck.

Från början sågade jag denna modell i huvudet, då det kändes absurt att betala 14 tusen för en kamera och en högtalare. Men som flera andra betalade jag betydligt lägre via Tres erbjudande som var för bra för att ignorera. Tankarna nedan är alltså baserade på priset ~8 tusen kronor.

Första intrycken var att telefonen är väldigt vacker. Jag har den blå modellen och tycker om färgen, som är en diskret ljusblå färg. De reflekterande titankanterna får den att kännas lite som en ädelsten. Det enda som inte ser lyxigt ut är den ensamma kameran på baksidan; nästan alla moderna mobiler har fler kameror än denna modell.

Det andra jag lade märke till är skärmen. Den är precis lagom stor med väldigt smala kanter, som gör att man får maximalt med skärm givet storleken på mobilen. När jag jämför mot min Pixel 10 Pro med skal på är den lika stor, men Airen har märkbart större skärm. Kvalitén på skärmen är också fenomenal, färger och uniformitet, samt ljusstyrka, är toppklass.

Därefter kom lite mindre positiva upplevelser. Telefonen blev väldigt varm under de första en eller två timmarna, även efter jag dragit ur laddaren. Safaris skrollning hackade också. Efter en omstart och byte till Chrome har den dock inte blivit märkbart varm, så kanske något bara buggade temporärt. Väntar dock på en fix för hackandet i Safari som är kvar.

För att nämna högtalaren och kameran lite kort, som jag sågade innan köp, så verkar båda rätt bra. Kameran tar väldigt fina bilder även vid 2x, men jag har tagit för få bilder för att säga mer än så. Högtalaren å sin sida är bra för vad den är, men av någon anledning får jag distortion när jag kör högtalartelefon vid samtal, men tillsynes aldrig annars. Mycket märkligt.

Avslutningsvis vill jag nämna batteritiden som verkar vara förvånansvärt bra. Jag har 6h skärmtid sedan första och enda laddningen, med 25% kvar. Förvisso har jag kört med Wifi nästan hela tiden, men det är ändå riktigt bra.
    IMG_0446.png

RuffyMan, jimel, 2crueal4u och 2 andra gillar detta.
  14. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 360
    Telefon:
    9 Pro, X8 Ultra, Pura 70 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    9 Pro, X8 Ultra, Pura 70 Ultra
    Håller ju på och testar en sån här jag också i helgen och jag måste erkänna att jag gillar den mycket mer än vad jag trodde att jag skulle göra.

All skepticism jag hade om batteritiden är som bortblåst jag har haft väldigt bra batteritid i helgen. Igår efter en nästan full dags använding (dock ej så mycket kamera) så hade jag 45% kvar av batteriet på kvällen och en skärmtid på 5 timmar. Inte så mycket mer att säga om det faktiskt men kör man mycket kamera ändras det säkert. Inte för att den bjuder in till så mycket fotografering dock.

Högtalare och kamera är ju vad det är. Detta är ingen telefon man har om man ska fotografera mycket. Avsaknad av vidvinkel rör mig inte ett skvatt för det tycker jag är värdelöst och använder dem i princip aldrig personligen. Denna med en tele istället hade varit riktigt sweet. Men som vanlig brukstelefon tycker jag den är helt underbar och den känns knappt i fickan när den ligger där.

Skärmen är helt fantastisk. Lätt den bästa jag har sett. Perfekt kalibrerad och uniform även på låg ljusstyrka och ljusstark är den. En fröjd att se på.

Nåt annat jag har upplevt nu när jag har använt den är att iOS 26 gör sig extra bra på en telefon så här tunn. Det känns lite som att man håller ett stycke glasbit i handen och mjukvaran får en helt annan känsla än när jag använder min iPhone 15 jobbtelefon som är tjockare. Det blir en lyxigare upplevelse på något sätt på en Air och helhetsupplevelsen blir att mjukvaran lirar bättre med hårdvaran.

Den är verkligen inte för alla. Men nu när jag kört den i helgen så har jag fått ett gott öga till den. Hur brutalt välbyggd den är var kul att se i Jerryrigeverything-videon.

RuffyMan, jimel, 2crueal4u och 3 andra gillar detta.
  15. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    325

MINA ENHETER

Man drar ingen slutsatser förens man har några oberoende tester att jämföra med.

Här är en till.

View: https://youtu.be/9CggZxyWl-g?si=SRqSs-Bz76CIG0NB

16. ganmo

ganmo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    911
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det finns ingen som har testat hur lång tid air håller tillsammans med den nya magsafe batteripack?

bernard gillar detta.
  17. Choppe

Mottagna gillanden:
    189
    Operatör:
    Comviq, Tele2
    Telefon:
    iPhone Air

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq, Tele2
    Telefon:
    iPhone Air
    Telefon 2:
    iPhone 14
    Monterade på ett Spigen skärmskydd men jag stör mig nästan på att den tillför en halv millimeter. Stora problem en måndagkväll i september.

18. lulzfactor

lulzfactor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    587

MINA ENHETER

Nu såhär 3 dagar in så måste jag säga att jag är ruskigt imponerad av batteritiden. Har aldrig upplevt hittills att den begränsat mig :) kommer aldrig gå tillbaka till en tjock

egon2003 och Choppe gillar detta.
  19. Choppe

Mottagna gillanden:
    189
    Operatör:
    Comviq, Tele2
    Telefon:
    iPhone Air

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq, Tele2
    Telefon:
    iPhone Air
    Telefon 2:
    iPhone 14
    Även här så kan jag rapportera att 57% återstår sedan jag tog den från laddaren för 12 timmar sedan. Lite musik, två timmar Youtube, lite samtal, surf och så vidare. Bättre än min gamla 15 Pro iaf!

lulzfactor gillar detta.
  20. nDre

nDre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    919

MINA ENHETER

Provade den idag. Hade jag inte provat S25Edge innan (där var jag imponerad) så hade jag säkert haft mer wow känsla. Gillar dock inte stora mobiler så för min del blir en vanlig 17. Kul att det finns flera modeller så alla kan välja den som passar bäst. :)