iPhone 17 Pro / 17 Pro Max - allmänt

Diskussion i 'iPhone 17-serien (2025)' startad av Swedroid, 30 aug 2025.

1. rince0r

rince0r Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    814
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Det är lite det jag hoppas på också, ser ut att vara en rejäl repa där man skrapat av mer än bara färglagret. Slänger dock in min i ett skal till dess jag inte orkar bry mig om eventuella repor längre…

2. Tiopental

Tiopental Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4 119
    Telefon:
    iPhone 17 Pro Max 256 Silver

MINA ENHETER

Telefon:
    24MP-läget i Stock-kameran är riktigt najs med nya tele. Märks också att sensorn är större med finare bokeh.

Noll redigering.

Apple iPhone 17 Pro Max (Ultra HDR, Stock camera, 1x, 100mm, 0.01s, f/2.97, ISO 50, 24.47MP)

kissidor, Android007, DioDox och 4 andra gillar detta.
  3. phattrance

phattrance Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 456
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 PRO MAX

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 PRO MAX
    Rekommenderar att ni inte använder telefonen medan ni laddar ifall ni vill att den ska ladda snabbt. Efter tio minuters användning medans laddaren satt i och gick strömstyrkan ner då telefonen blev lite varm när jag surfade runt i safari.

IMG_7293.jpeg

vandahl9 gillar detta.
  4. mange76

mange76 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 462
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro
    Platta:
    iPad Pro M4
    Haha, jo men det har jag säkert sagt förr. Men nu, ska jag inte uppgradera.

Fast om jag får för mig att ungarna behöver uppgradera, då får dem min och då måste jag ju köpa en ny ;)

kissidor, edgarn, tojjetok och 3 andra gillar detta.
  5. Steamroad

Steamroad Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    P30 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    P30 Pro
    Är det någon som uppmärksammat att de nya modellerna lättare blir repade? Tycker varannat inlägg på andra sidor handlar om det så jag har inte tordats börja använda min blåa ännu. Ska man byta till silver? Låta den gå på retur?

Kan det vara skillnad mellan regioner? Tycker min blå reflekterar mot det lila hållet medan andra menar på att den är väldigt mörk. Så funderar på om de är behandlade olika och därmed tål repor olika.

bobrock gillar detta.
  6. eastbound

eastbound Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 405

MINA ENHETER

Aluminium är aluminium, mjukt och skört

7. galaxy81

galaxy81 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 451

MINA ENHETER

Har själv silver men vill du köra utan skal hade jag bytt färg. Annars kvittar det.

8. pernils94231

pernils94231 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    443
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9a och IPhone 15 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9a och IPhone 15 pro max
  9. Tiopental

Mottagna gillanden:
    4 119
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Ta några djupa andetag nu. Behåll den färg ni tycker är snyggast.

1. Vi har ingen aning om hur utbrett det här är - Apple har sålt miljontals 17 Pro/Air och det finns några hundra rapporter hittills. Det kan vara en dålig batch och telefonerna byts ut om de är drabbade
    2. Det är alltid gate-hysteri vid varje nytt Apple-släpp
    3. Aluminium är ett mycket välbeprövat material i mobiltelefoner och ingen nymodighet
    4. Om telefonerna har ett fabrikationsfel kommer Apple göra rätt för sig och byta ut drabbade enheter - enligt lag
    Njut av era fina telefoner <3

vandahl9, Ramboline och Ugga gillar detta.
  10. poobear

poobear Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 16 Pro
    Folk tjänar pengar på att sina youtubeklipp blir virala. Det kan handla om många månadslöner om man har tur och blir viral.

Aluminium är aluminium. Inget nytt material. Vi har haft det på iphones i många år.

Ugga gillar detta.
  11. Steamroad

Steamroad Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    P30 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    P30 Pro
    Ja jag vill inte ta något förhastat beslut om telefonen för endast rykten och man vet inte hur folk behandlar sina telefoner.

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om den blå färgen. Jag trodde den skulle vara mörkare, mer som den nya macbooken, men för mig är den mer mot det lilla hållet och tycker inte riktigt om det än.

12. Tiopental

Mottagna gillanden:
    4 119
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Än så länge har ingen på detta forum problemet så jag tvivlar att det är särskilt utbrett. De bilder jag sett tyder mer på nån sorts olyckshändelse.

Ugga gillar detta.
  13. Lina-e

Lina-e Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    Iphone, Samsung

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone, Samsung
    Om man vill ha kvar känslan av att hålla i aluminium höljet kan man alltid köpa skal från Rimowa, i aluminium. Ursnygg, snyggaste skalet jag nånsin sett antagligen (såg på en review video). Men asdyr, 1800kro_O (plus ingen magsafe men själv använder jag inte wireless laddning)

14. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 802
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Tror ni kan andas. Det är OTROLIGT poppis, kanske det mest poppis som finns i världen, att klanka ner på Apple
    Dessutom brukar Apple ta ansvar om det faktiskt går åt skogen

Lina-e gillar detta.
  15. DioDox

DioDox Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57
    Det är väl rätt vanligt med dessa videos/shorts där man påstår hej tittar min mobil gick sönder eller se här hur lätt den är att skrapa/böja. Men sen när man går i affärn och testar så ser man varken repor eller sprickor där mobiler står helt oskyddade för gemene man att testa i runt 8 - 10 timmar varje dag.

Hur folk har får sina mobiler helhet fördärvade innan de ens har nått utanför köpgrindrana är en gåta. Har folk rasp och knivar med sig när de ska handla. Ni vet lite som Mr Bean när han testar om fisken får plats i stekpannan eller att telefonen fungerar.

Av de Youtubevideos som jag har sett där man har testat Iphone 17 modellerna utan något skydd så har ingen klagat på repor eller att färgen färgen ramlar av.

Om nu detta är ett allmänt problem med Iphone 17 modellerna så kommer vi nog få veta det inom snar framtid även från marknader där detta är inget problem just nu.

Desto mer överraskad blev jag över hur stark skärmen och allmänt 17 Air var där inget syntes på skärmen efter JerryRigEverythings behandling.

16. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 600

MINA ENHETER

17. MineFrost

MineFrost Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    76

MINA ENHETER

Vill flika in lite nu när det diskuteras om repor. Var i Apple butiken och klämde på den på morgonen.

Jag tog bilder på den blåa Pro och Pro Max, men som jag såg det var den orangea också väldigt repad. Men ja, det är ju också för att massvis med folk testar den.

Bifogade filer:

18. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    325

MINA ENHETER

Men det är liksom inget overkligt att nya modellerna skulle vara extra repkänslig med de material de valt.

Det är inget "fel" heller som behöver åtgärdas mer än att det är en negativ aspekt av telefonerna som man får räkna in som användare.

Låt mig gissa, nästa år kommer Apple lansera och marknadsföra nya telefoner med en extra reptålig beläggning/material.

19. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 802
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Jag tänker mer på att trycket från sociala medier är extremt och då blir allt så uppblåst
    Att folk ska låta sin telefon vara oöppnad eller sälja den pga detta låter absurt enligt mig

vandahl9 och dannejanne gillar detta.
  20. Tiopental

Mottagna gillanden:
    4 119
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Ja, det är helt absurt.

Jag är inte särskilt försiktig med min telefon och den har NOLL spår av repor eller slitage. Jag kör skallöst och lägger ofta telefonen på mitt balkongbord som är gjort av hård metall.

Jag tror att det antingen rör sig om rena påhittade rapporter/medvetet sabotage för att få tid i rampljuset alternativt en batch av telefoner som drabbats.

Att tro att Apple skulle massproducera en telefon i miljontals exemplar som repas bara av att man tittar på den känns helt absurt. De har ju testat telefonen noga och själva använt den under en längre tid innan fabriken kör igång på allvar.

Det är ju ganska uppenbart för Apple att tåligheten måste testas extra noga då de flesta vet att aluminium är mjukare än titan.

Hela grejen känns som en höna av en fjäder. Hittills har noll Swedroidare haft problem och det måste finnas ett hundratal Pro bland medlemmarna här?

:neutral:

vandahl9, galaxy81 och wmb gillar detta.