iPhone 4 vs Samsung Galaxy S

Diskussion i 'Galaxy S' startad av qwas00, 7 sept 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Troligen inte. En koll på hans posthistorik visar att han nästan uteslutande postat i forumet om iPhone/iOS vs Android i olika delforum. Finns ju heller ingen annan anledning att prata om en jämförelse mellan iPhone och Desire i Galaxy S-forumet.

2. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Lite roligt är det iaf.. Han måste ångra sitt Desireköp i såpass stor utsträckning att han till varje pris vill få folk att köpa iP istället. Att han inte tycks ha prövat SGS spelsr väl ingen roll? Hehehe.. :P

3. 4305ms

4305ms Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Iphone har en stabilitet i sitt OS som Android aldrig kommer få.

Men shit vad tråkigt det måste vara men endast en hög appar.

4. teknocide

teknocide Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Haha, som det där säkerhetshålet som gjorde att man kunde jailbreaka sin iPhone genom att besöka en hemsida..

Alla plattformar har stabilitets- och säkerhetsproblem, men linuxkärnan är "mognare" än iOS.

5. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Ursäkta? stabilitet? du kan inte vara seriös... har du haft en iPhone? jag har haft både 3G och 3GS och det var fan i mig inte alltid stabilt. SLUTA TROLLA!

Last edited: 8 sept 2010
  6. sparriskrigaren

sparriskrigaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Då kan jag passa på att fråga ett par saker när det ändå finns en sån här tråd.

Kan man med iPhone4:

- Skicka filer via bluetooth?
    - Få vibrationsfeedback vid knapptryckningar?

Om inte, sätt upp dem på listan över fördelar med SGS.

7. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    vad jag hört är bluetooth så kass på iphone att det är snudd på helt obrukbart. Och det är folk som har dem som sagt det...

Sent using my personal Dis-organizer GT-I9000

8. Evil_E

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Bluetooth fungerar fint att lyssna på musik med... men that's it.

9. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Har också hört detta. Hur mycket mer kan man använda BT till om man jailbreakar månntro?

10. Evil_E

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Har du jailbreak så kan du få in bättre stöd, men det är långt ifrån lika stabilt som på Android eller på Symbian lurar t.ex.

Last edited: 8 sept 2010
  11. 4305ms

4305ms Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Yes. "2G" och 3G. Hade väll någon FC innan de första uppdateringarna men sedan var den ack så smidig.

SGS i sitt grundutförande är under all kritik. - men med lite modifikation så är det ju en fantastisk apparat.
    Sen finns det helt klart mer potensial i android, speciellt om man är lite intresserad, och det är just därför jag (helst) använder mig av linux baserade telefoner:)

Trolla? Det är det jag gör på sommaren när jag fiskar gös.

12. Evil_E

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Bra svar :)

Det var tyvärr inte helt 100% även efter uppdateringar på 3G... många nerkopplade samtal... helt obrukbar som arbetstelefon, men rolig lektelefon var det iaf. Updatering 3.13 gjorde åtminstone 3GS användbar.

Android ger mer möjligheter men också mer huvudvärk om man är oförsiktig iom. att man i princip kan installera vad man vill o hacka den till tippen.

iPhone har 2 direkta fördelar som jag ser det (än så länge...)

1. Bättre flyt i GUI
    2. Större utbud i AppStore + betalappar

13. maghje

maghje Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hoppar på den här tråden jag med eftersom jag är undrar lite om det argument som alltid lyfts upp som ett + för iphone, mer och bättre appar.
    Mängden appar är ju sktisamma om dom ej är bra men vilka är dessa appar som ej finns till android eller är såpass mycket bättre till iphone?
    Någon som kan ge några exempel? ( Ta ej upp spel. )

14. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

15. Psilion

Psilion Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det är sällan man får höra faktiska exempel från de som argumenterar för App Stores förträfflighet.
    Det verkar vara rätt jämt då det gäller appar nuförtiden, och det är väl mest då det gäller spel och typ mängder med "iFart"-appar som App Store har övertaget.

Däremot finns en av mina favoritappar bara på Android, Tasker.

16. Carl_XII

Carl_XII Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Ett exempel på hur GPSen fungerar: Jag var ute och seglade utanför Nynäshamn förra helgen och hade en iPhone 3GS samt en Samsung Galaxy S som navigationshjälpmedel. Båda körde Navionics med sjökort från Östersjön. Allt såg ut att fungera bra, men iPhone behövde laddas betydligt oftare än SGSen. Vid ett tillfälle visade iPhone totalt fel - en kilometer upp på land utanför Muskö - det felet kvarstod under en längre tid och vi fick starta om iPhonen och jobba lite med den för att den skulle vakna till liv igen. Mycket märkligt! Något liknande har aldrig inträffat på SGSen...

17. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Det märkliga tycker jag är att det aldrig hänt på SGSen.. :P iPhone kan jag inte uttala mig om.

18. Bugman

Bugman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mycket konstiga inlägg i denna tråden. Jag ser det så här. Tack vare att det nu finns flera justa os till våra smartphones kommer utyvecklingen att fortsätta. När iPhone kom fanns ju inget som var i närheten. Efter en dryg månad eller så med skiftet från iPhone till SGS och android kan jag säga att idén med Android är kanon. Dock är det nåt rent för j___la buggigt. I alla fall när det gäller SGS. Jag gillar att fixa å dona lite IT-stuff så jag flashar för fullt, förförs av möjligheten att ändra utseende på saker och använda widgets, MEN....det krabbar å krånglar konstant. Har som exempel lagt in exchange fler gånger än jag vill minnas då det emellanåt slutar att fungera. Tror ni inbitna glömmer det ibland. Får man en sak att funka så är det alltid något annat som inte gör det...

Visst iPhone är låst å man kan inte skicka filer med blåtand osv. Ofta är det funktioner jag inte använder i alla fall. Dock är det en mycket viktig sak som man ofta som teknikbög glömmer bort ibland...det som går att göra kan man göra lätt och smidigt och det funkar.

Har beställt en iPhone 4 och kommer förmodligen om några veckor bli tokig på att det inte går att spara en fil där man vill, kan skicka ett worddokument tillsammans med en pdf och det faktum att man måste öppna ett program för varenda liten grej man vill göra. OM jag väljer att sälja min SGS så lär det bli en tab så fort det går att få tag på för utan Android vill jag nog inte heller vara...

19. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Det är en slutsats man kan dra. En annan är att folk faktiskt får telefonen att fungera. Jag har t ex själv inga problem med lagg och GPS:en fungerar lika bra som toppkonkurrenterna jag jämfört med. Hur ratiot sedan ligger mellan kunnigt handhavande och tur i att ha en fungerande enhet är ju omöjligt att säga.

20. Bugman

Bugman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag, kompisen och brorsan köpte ungefär samtidigt. Jag hade enorma problem med lag (20-30 sekunder var inget ovanligt. Kompisen likaså, medan brossan hade några sekunders fördröjning emellanåt och inte led av det särskilt mycket. Däremot funkar min GPS helt ok medan brossans är helt bozångas och har alla möjliga hyss för sig. Vi använder telefonerna och det borde väl räcka. Vad som skiljer kunnigt handhavande från vårt sätt att använda telefonen vet jag inte...

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.