Iphone 4

Diskussion i 'Off Topic' startad av paffare, 7 jun 2010.

1. edsbyn

edsbyn Guest

Det går inte att hålla en diskussion med dig. Vad man än säger så klankar du ned på apple ännu mer.

rev2 kommer i juni nästa år. Om man längtar till den så lämnar man tillbaka iphonen och får alla pengar tillbaka. Sen lägger du in dom pengarna på ett sparkonto till nästa iphone kommer och köper den. Svårare än så är det inte?

förresten kan man inte uttala sig om problemet när man inte ens haft mobilen själv. USA har mycket sämre nät än sverige därför märks problemet mycket mer i USA.

2. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Och du försvarar apple med all din makt istället, och det är inte bättre det. Ha lite perspektiv på det hela, och se det från flera håll så märker du att iPhone inte är en perfekt produkt.

3. Goodbody

Goodbody Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

bumpers är inte ända lösningen det finns zagg skins som funkar på samma sätt

4. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, eller så tillhör man av någon outgrundlig slump de 99% som faktiskt har bättre mottagning med iPhone 4...

5. quietlybrilliant

quietlybrilliant Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

6. master_lo

master_lo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Menar du att 99% får bättre täckning med iphone 4 :)

7. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Såvitt jag förstått så valde man denna antennlösning uteslutande för att den ger bättre mottagning än andra telefoner, och det känns väldigt rimligt om man jämför storleken på antennen i t.ex. HTC Desire mot antennen på iPhone 4! :)

Det är förstås lite svårt att veta (hela diskussionen är ju teoretisk och problemet är i verkligheten till stor del ett icke-problem) hur det kommer påverka andra, eftersom telefonen bara är använd hos en enda operatör och den operatören är ju inte känd för sin kvalitativa täckning. Vi får väl se hur den funkar i Europa helt enkelt, något annat är ju egentligen inte viktigt för oss.

8. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Size doesen't always matter. :P Beror på hur väl radion är programmerad och självklart vad det är för antenn också.

9. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Haha, så sant så! Som sagt, det är ju lite svårt att "veta" någonting alls om en telefon som existerat i 3 veckor på marknaden och då med bara en enda operatör i ett enda land (som inte har samma standarder som oss)!

10. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 311
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det börjar nu närma sig, undrar om Tre med övriga operatörer kommer att öppna för förhandsbokning snart? Det borde ske i nästa vecka.

Som prylintresserad ser man i alla fall fram emot att uppleva den nya displayen, klämma på chassit och höra hur ljudutgången presterar.

11. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Vore kul med ett swedroid test.. Ett kritiskt test av Iphone 4 vore intressant, speciellt med tanke på vilken hög klass swedroid har på sina tester :)