Iphone 4

Discussion in 'Off Topic' started by paffare, Jun 7, 2010.

1. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Om du inte har någon mottagning så lär du knappast få bra standbytid. Alla mobiler drar mer ju sämre mottagning de har. Det har inget med Android att göra.

2. Supervillain

Supervillain Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

iPhones multitasking, är det maximum fyra tasks åt gången som gäller eller är det ett skämt som jag har läst på internet?

3. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har kört Heron sen den kom ut och jag håller med om att det är den bästa mobil jag någonsin haft. Men den är snart 1 år gammal och det har både kommit ny hårdvara och flera nyare versioner av Android. Jämför du istället Nexusen som är snart 6 månader gammal så tror jag du kommer finna att det inte är så mycket nytt med iPhonen. iPhone verkar ha kommit ikapp nu men kommer snar bli frånsprungen igen.

4. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Tråkigt att du känner och tycker som du gör.... men Kan du förklara för mig på vilket sätt är iPhone mer komplett än Android?
    Skulle säga tvärtom.. tyvärr så är allt Apple gör bara EyeCandy som skapar ett "ha begär".. ju mer hype desstu fler som luras... som du säger det själv.. "det känns" inte att det är så..

Jag har använt iPhone en hel del och har lyckats se igenom skenet.. den bedrar :)

5. DonRon

DonRon Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Apple är bra på att skapa hype, riktigt jävla bra!
    Måste vara alla företags stora våta dröm att kunna presentera/marknadsföra sin produkter på sånt sätt som dom lyckas med :)

6. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Det finns ett max. Jag har för mig att det är sju, eller åtta.

7. WoberT

WoberT Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har varit helt inställd på Desire hela tiden och har även lyckats med min kampanj att sälja in den till företaget jag jobbar på, däremot har vi inte hunnit köpa några telefoner än men det är på gång.

Jag fick testa en polares Desire i helgen o jag blev faktiskt missnöjd, för det första så laggade den i menyerna, min hero var mycket mjukare i scrollningen t.ex. Sen så tyckte jag att den var lite väl stor, och att designen inte vinner några priser direkt men det visste jag ju sen innan. Men den kändes inte rätt helt enkelt.

IPhone är ju ganska stor den också men åtminstone tunnare vilket gör mycket.

Det känns inte som att android har kommit hela vägen vad det gäller utvecklingen. Däremot så kommer ju det mesta i 2.2 FroYo. Det här med mycket bättre grafik vilket gör att det kommer fler spel och snyggare appar.

IPhone har ju ett litet försprång så det finns många fler appar och bättre sådana i nuläget. Jag tvivlar inte på att android kommer ifatt om ett tag men just nu har IPhone ett försprång där.

Sen måste jag ju erkänna att jag är en sucker för eyecandy :P

Sist men inte minst så är det flytet jag vill åt, iphone går så ruggigt jäkla snabbt i alla menyer o allt den gör. Bara att skriva ett sms är en stor skillnad. Retar mig något enormt på lagg.

Men som sagt, jag tvivlar inte på att android kommer ifatt snart men just nu känner jag att jag vill prova en annan telefon. Jag brukar behålla mina telefoner mellan 6mån och 1år så jag byter nog snart igen :).

8. clapper

clapper Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har inte upplevt det lagg du beskriver på min Desire, dock var Heron löjligt laggig som jag hade innan.

Jag är sugen på nya iphone precis som alla andra men så fort man ska flytta filer eller ändra inställningar så blir man besviken på dess slutenhet.... klarar nya iphone Flash förresten?

9. Gilgamesh

Gilgamesh Professional Droid Medlem

Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB
    nej den klarar inte flash...

10. clapper

clapper Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur svårt kan det vara :)

11. coolof

coolof Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Här finns ett öppet brev av Steve Jobs som förklarar varför iPhone inte stödjer Flash. Sen att detta förmodligen bara är ursäkter är en annan femma men där har du hans försvar. Det bästa med det brevet är hur han tycker att Flash är ett för stängt system ;)

I övrigt blev jag lite besviken på iPhone 4, visst skärmen är ruskigt bra och telefonens design har också fått sig ett lyft. För folk som redan har iPhone är iOS4 säkert ett jättestort steg men för mig känns det som det mesta är saker som Android redan har. Det är intressant hur Apple nu tvingas jaga Android mer och mer, den nuvarande trenden visar också på att Google släpper nya uppdateringar oftare vilket gör att de alltid kommer kunna vara ett, eller två steg före. Bara Froyo känns ett antal nivåer framför iOS4 om man ser till nya funktioner och idéer. Plus att Android är ett operativsystem mycket mer än vad iOS4 är, på det sättet att saker och ting kan arbeta tillsammans på ett helt annat sätt. Något som jag själv tycker är otroligt coolt - men det är en smaksak antar jag.

Men det är klart, nu kan man ju faktiskt byta bakgrundsbild och skapa mappar! Det är helt klart revolutionerande :/ Nej Apple, snygg skärm men inget annat kändes särskilt banbrytande och sist men inte minst; Video-samtal? På riktigt? Va? Hur kan detta vara en stor nyhet 2010? Var inte detta exakt det 3 försökte marknadsföra när 3g "kom"? Var inte det här exakt det som ingen någonsin använde? Var inte detta något som var unikt för att det fungerade överallt och inte bara över wifi? Ack, är USA så efter eller har Apple fått slut på idéer?

12. Supervillain

Supervillain Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Fördomarna besannas, en efter en... ;-)

13. WoberT

WoberT Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Haha jomenvisst, lika bra att vara ärlig :). Men jag får väl köpa en X10 Mini o ha som partytelefon så äger jag en android iaf. Eller så behåller jag min Hero också som jag ändå tänkt att göra.

14. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Ånej det är han wobert :O

Håller med dig om flytet, något som inte går att komma ifrån att iPhone är bättre på. Mer RAM till min telefon tack.

Prövade en x10 mini igår, den är rätt liten men ändå rätt tjock! Saknar dock qwerty på den så därför går det inte att leka med den :P

15. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja, det är faktiskt därför. Dom har inte kunnat sådant då dom har världens sämsta 3g-nät och låst sig till en bitter AT&T operatör. Därför det bara går över wlan än så länge också. Jag tror nog det blir lite genomslag nu när det fungerar bättre, men orka hålla på med videosamtal, blir man ju ännu mer upptagen när man pratar telefon!

16. xistan

xistan Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Många kommentarer kring att iPhone 4 är tunnare än Desire... Förstår inte varför man vill ha en tunnare telefon än desire. i förhållande till de övriga måtten tycker jag inte tjockleken är något som stör.

Andra reflektioner: Inte mycket revolutionerande med nya iPhone 4, känns mer som att man tog sig till samma nivå som övriga tillverkare redan lyft sig till. Sedan kan man väl i och för sig misstänka att man kommer utnyttja hårdvaran "maximalt" vilket man väl gjort redan med 3GS, dvs även om CPU:n tuggar i 1GHz kommer den förmodligen köra i cirklar kring Snapdragonbaserade Android-telefoner, om inte annat när det gäller grafik.

Jag hade dock förväntat mig något roligare från Apple. Jag tvekade länge och väl på om jag skulle vänta på iPhone 4 eller köpa en Desire. Det blev en Desire och i skenet av vad Apple presenterade igår så ångrar jag mig inte alls.

Såg också något om att nya iPhone har glas på både fram och baksida... Vad bra, då är det två glasytor som spricker när man tappar den i backen = dubbelt så dyrt att laga. :)

Det råder väl inget tvivel om att denna nya iPhone kommer bli en succe, men jag tror att hypen kring iPhone kommer dämpas i takt med att nya, mer revolutionerande Androider kommer se dagens ljus under året.

17. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

Varför ens fortsätta diskussionen?

Det enda som iPhone lyckas med är att skapa hype runt en produkt som är helt åt väggarna fel ute vad det gäller det mesta. Skärmen är väl det enda jag tycker är lite av en "wow"-känsla över.

Vad har den annars?

* Kamera med blixt. Mkey.
    * Videosamtal som bara går till andra iOS4-telefoner. Videosamtal var fräckt när 3 lanserade de första 3-telefonerna. Men då kunde du ändå ringa mellan operatörer. Främst är det ju en bra hjälp till döva.
    * 1ghz processor. Ja, det är ju bra, men absolut inte "wow"-känsla över den.
    * 960x640-upplösning med 320ppi eller hur det var. Ja, det är bra. Riktigt bra.
    * Batteritid som är marginellt bättre än 3GS. Du måste likförbannat ladda varje natt så det spelar liksom ingen roll.
    * Två mikrofoner. Ja, det var ju inte direkt nytt på marknaden heller.
    * Antennen inbyggd runt skalen. Har aldrig gjorts förut. Nä, vem fan bryr sig?
    * Filma i HD. Ja, det har man kunnat göra förr.
    * Tunn. Ja 2mm tunnare än Desire. Mycket att komma med på en telefon som är över 11cm hög. Eller inte.

Och sedan får man för det första inte glömma att du dras fortfarande med alla meckiga jäkelskap gällande iPhone i sig.

* Stängt system
    * iTunes
    * Dyr så in i helvete
    * 38420 saker till

Sedan är det ju rätt roligt att telefonen de lanserar nu knappt är modern - nu. För ett år, eller halvår kanske, sedan skulle den vart "wow" all over men nu är det ju bara för pinsamt. Den kommer lanseras om 2-3 månader här i Sverige. Seriöst.

De måste ju skämmas. Snacka om att inte ha något att komma med.

MEN fortfarande. Idioter lär ju köpa den ändå. Men om de inte rycker upp sig lär ju t.o.m fanboysen sluta köpa iPhone i framtiden. Förhoppningsvis ser till och med de till slut att de blir grundlurade en gång om året. Då iPhone släpper en ny telefon.

18. Dirk Diggler

MINA ENHETER

Skulle gärna kollat. Men den är i Quicktime. Något som mitt företag inte installerat på sina datorer eftersom vi inte gillar att tvingas på saker.

19. mynta2004

mynta2004 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ett inlägg i debatten.

Jag äger en 3Gs som efter ett utbrott på itunes åkte in i garaget på en hylla och byttes ut mot en Nokia E66 under en relativt lång tid innan Desire'n släpptes.

Så till iphone 4, jag är imponerad av skärmen, riktigt imponerad!
    Sen vet jag inte om det var så mycket mer som fick pulsen att slå ett slag extra, kan tycka att det är en hyffsat snygg telefon iofs.

Jag skulle kunna tänka mig en iphone 4 istället för den x10 mini pro som ev. kommer att få bli min reservtelefon istället för min E66, men då ska den vara en tusenlapp billigare än min tilltänkta SE.

20. Dirk Diggler

MINA ENHETER

Vänta tills den lanseras. Kan ju garantera att det finns telefoner släppta då, med t.ex. Android under huven, som är gått om frukttelefonen.