Iphone 4

Diskussion i 'Off Topic' startad av paffare, 7 jun 2010.

1. mynta2004

mynta2004 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tror du missade att jag kan tänka mig att pröjsa 2000 för en iphone 4 :-)

Och inte ett öre mer!!!!

EDIT : Ironi alltså.

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

http://www.youtube.com/user/Apple

"The very first time I got a Face Time call - I was blown away!".

Är detta en seriös propagandafilm? Är det ironi? De är ju så fruktansvärt efter i lanseringar i vanliga fall men 10 år!? Och de har det som huvudnyhet så snart man surfar in på Apples kanal på Youtube!? Muhaha. Skäms fanboys skäms. Annars skäms jag åt er :)

Älskar lite senare i filmen också, men ändå på samma ämne, när de snabbt som attan säger "anywhere there's wifi". De vet att det är lite omodernt. De vet att man har kunnat ringa videosamtal i det vanliga nätet förut. Men de vet också att de MÅSTE säga som det är. Så de skyndar sig lite extra med just meningen "anywhere there's wifi". Gulligt :)

3. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Du glömde att det inte räcker med att både du och den du ringer till är uppkopplad via WiFi, båda måste även ha en iPhone 4. Det känns som det kommer att krävas lite planering innan man kan ha ett videosamtal och då kan man lika gärna använda Skype på datorn ;)

Nyheten är alltså inte att du kan ha videosamtal i din mobiltelefon utan att du måste använda WiFi och att mottagaren måste ha exakt samma hårdvara som du.

Skärmen är som flera nämnt nog det enda som känns lite spännande med den här samtidigt som man kan fråga sig hur mycket kraft en sån högupplöst skärm kräver och hur snabbt batteriet kommer att dräneras så fort du rör telefonen.

4. samster93

samster93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ja skype på datorn och i telefonen eller den där appen (kommer inte ihåg vad den heter) som iaf funkar till androider med samma app iaf.

5. Pontzy

Pontzy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X
    Oj vilken fanboy'ism det var här då. Trodde inte det var så starkt som det faktiskt är här på forumet.

Att punktera alla nyheter Apple nämnde för sin iPhone 4, och sen bara lämna negativa kommentarer till varje punkt känns ju rätt omoget. Att gå in för att bara klanka ner och försvara "sitt" android.

Det här med FaceTime har nog en del missförstått. Ja, det är bara genom Wifi och till iPhone 4-lurar.. Men till en början. Det fungerar inte över 3G för att dom förhandlar med dom olika operatörerna med bla priser och liknande. Det är ju helt nytt i USA så dom har inga färdiga prisplaner ännu.
    Dessutom är FaceTime-tekniken en ny "standard" som dom lämnar öppen. Dvs andra program och liknande kan använda tekniken i sina egna program i framtiden. Tex, Skype o Fringe för iPhone. Sen är det ju lite skillnad på FaceTime's kvalite och att ringa ett videosamtal över 3G här med en sunken 3-mobil där du har 0.2pixlar per tum typ. Här har dom ju jobbat på kvalite och ljud. Vilket andra mobiler med videosamtal inte har.

Sen verkar många klanka ner på Apple för iPhone 4 inte överraskar? Hade ni förväntat er nanoteknik i luren eller?

iOS och Android är olika bra på olika saker. Och även dåliga på olika saker.
    iOS är snabbt, pålitligt då det bara finns för en typ av telefon, massivs med program som håller hög kvalité m.m... MEN iOS är väldigt stängt och kräver ett speciellt program för diverse överförning och syncning.

Android är snyggt, helt öppet och mestadels gratis osv... MEN; det finns till VÄLDIGT många telefoner vilket gör det svårt att programera ett specifikt program till hårdvaran, programmen är inte anpassade till just "sin" telefon, inte lika out-of-box som iOS då man gärna måste ladda ner många saknade funktioner och program från market (tex scandinavian keyboard m.fl.).

Många vill inte sitta och anpassa sin telefon för att få den att fungera rätt och på svenska. Medans många erfarna telefonanvändare gillar att pilla mycket och installera alternativa system föredrar då android. Men är dom som ogillar det dumma för att vilja ha en lättanvänd telefon?

Jag lärde mig när jag var liten att smaken är som baken. Dvs delad. Alla kan inte alltid gilla samma sak. En person som gillar banan är inte bättre än han som gillar päron mest.

Diskutera gärna iOS i denna tråd istället för att bara klanka ner på det.
    Jag kör själv med Nexus One, men blev imponerad av iPhone 4. Utseende ihop med prestandan är oslagbar i mitt tycke.

Saxat från Feber.se: "Att FaceTime bara fungerar med WiFi är på grund av att AT&T helt enkelt suger. Vi lite mer civiliserade svenskar med snällare operatörer kanske kommer att få njuta av FaceTime även bortanför WiFi.. "

Last edited: 8 jun 2010
  6. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Måste säga att jag tyckte att 3gs samt 3g var ju bättre när de kom jämfört med denna. Detta känns som en produkt Nokia skulle kunna göra.

Dock verkar designen vara helt underbar.

7. kalleskavaj

kalleskavaj Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Folk verkar glömma det faktum som någon sa tidigare i tråden.
    Iphone OS kan utnyttja betydligt mer kraft än det begränsade android. Något som påverkar snabbthet och prestanda i spel. Även om samsung alltså må ha bättre grafik programvara, kan telefonen inte utnyttja denna..

8. kalleskavaj

kalleskavaj Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej, det är av ett förstärkt glas som är 4 gånger så starkt som en vanlig display. En av nyheterna. Byggkonstruktion på nya iphone verkar vara den tåligaste på marknaden så här långt!

9. Acid

Acid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Detta är absolut det töntigaste inlägg jag läst på detta forum. Du kan ju inte förvänta dig att folk ska ta dig seriöst när du gör inlägg som ovan.

10. EzZn0

EzZn0 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Apple måste vara det enda företaget som kan göra så att folk blir helt till sig för gammal teknik. Som tex video-samtal (eller FaceTime, som de kallar den) har ju funnit ganska länge. Jag kommer ihåg att jag runt 2002 eller något hörde om att man nu kunde se människan man pratade med. Ett annat problem är att det inte är tillgängligt över 3g nätet utan bara över Wifi. Visst, vissa säger att det kanske är för att det är hackigt osv över 3g men varför ger inte Apple konsumenten möjligheten att välja?

Multitasking är inte heller så nytt utan det borde ha funnit med redan när den första iPhones (2007?) släpptes..

osv osv.

11. gripen

gripen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Tycker det var ett utmärkt inlägg. Önskar att jag inte var så lat. Jag skulle nog klara att formulera hur mycket luft och corporate bullshit och gammalt skit i en kanonsnygg (Det får man nog iaf anse...) förpackning Apple i allmänhet och den där nya plexiglasbubblan i synnerhet är.

Men det tar jämt emot, så det är bra att nån annan gör det ;)

Edit: Och det är alltså Dirk Digglers inlägg jag syftar på...

Last edited: 8 jun 2010
  12. Pontzy

Pontzy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X
    Läs mitt inlägg där uppe igen. Inte Apples fel att operatöerna i USA är crap.

13. Pontzy

Pontzy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X
    +1.

14. falkinski

falkinski Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Fast det ær Apples fel att begrænsa møjligheten før anvændare i øvriga værlden før att operatørerna i USA ær crap :)

15. mynta2004

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

iphone är en övervärderad produkt för barn, pensionärer och idioter.

16. EzZn0

EzZn0 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är inte så himla insatt i det här med mjukvara men har de inte utvecklat facetime så att det är tänkt att man bara ska göra det över WiFi, inte över 3G? Alltså de har inte tänkt på att göra facetime tillgängligt till 3g utan bara till WiFi när de utvecklade den. Måste man då inte göra något med hårdvaran eller kan en "enkel" uppdatering fixa så att man kan göra det?

Varför sa de då inte på keynoten att de håller på att förhandla för att fixa det till 3g-näten. Ang att kamerorna är dåliga med typ vga-kvalité är för att man har tänkt på att man ska använda den för att filma något ultraljud för att visa sin man som sitter på ett gym... Om fler tillverkare hade tänkt på det så hade kamerorna för videosamtal varit mycket bättre.

17. Zhyr

Zhyr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 6s

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 6s
    Snacka om att de flesta här är sjuka Google fanboys! mynta2004 du har iPhone va? För du skrev ju att den var till för idioter, och att döma av ditt inlägg så är du förmodligen det...

Att vara så inne på att en produkt är bättre än en annan att man kallar folk för idioter som köper den som man själv inte föredrar är ett märkligt beteende av människor. Att man inte kan inse att det finns fördelar och nackdelar med allt är sjukt trångsynt.
    Att ni inte kan acceptera att det finns människor som föredrar en iPhone över en google telefon.

Jag hade en iPhone 3G från release i Sverige, jag hade den i ett år sen beslutade jag mig för att byta. Det blev en HTC Hero, och jag var sjukt nöjd. I cirka ett halvår. Nu är jag så sjukt trött på Android, slö hårdvara, ett OS som inte blir uppdaterat, market som SUGER, där finns väldigt väldigt få apps som kommer upp i den klass som finns på iPhone. Nu ska jag ha en iPhone igen. Och jag längtar. Men där kommer så klart finnas saker jag kommer sakna från min Hero med, men tro mig det är väldigt få!

Om ni ser iPhone fanboys skriva på ett forum och ni blir sura för han inte använder logisk fakta, kolla i denna tråden och se att de inte är ensamma om det.

Tack för mig.

18. sebastian

sebastian Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    5x

MINA ENHETER

Telefon:
    5x
    Platta:
    Nexus 7
    ROM:
    Lenovo tab 2
    nexus har dubbla mickar

19. mynta2004

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så vi vart lite sura över att jag dissar din sektledare och hans produkt, jag njuter!!!

Men för att svara dig så har jag naturligtvis en iphone, en 3Gs 32 GB som jag hade i två månader innan den fick börja tjänstgöra som bokstöd i garaget, som dörrstopp i mitt hus fungerar den inte då jag vägrar ha sånt skit inomhus.

Eftersom jag teoretiskt sätt äger en iphone så ger det mig rätten att kalla alla som äger en iphone för precis vad jag vill, eftersom jag vet vilket skräp det är.

Det finns inte en enda fördel med en iphone jag hållt i min hand och vad jag sett den charles manson liknade figuren steve jobs presentera så finns det ingen som helst anledning att tro att saker och ting skulle förändra sig.

Att du inte klarar av att hantera en Hero är ju bedrövligt och inte telefonens fel.

Sen är det här ett Androidforum om du missat det, vill du höra hyllningsvisor om iphone får du nog söka dig annorstädes (eftersom du är vad du är så kan jag upplysa att annorstädes betyder någon annanstans)

Tack själv.

Ha så kul med din usla telefon, vi hörs.

20. Zhyr

Zhyr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 6s

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon: