Många kommentarer kring att iPhone 4 är tunnare än Desire... Förstår inte varför man vill ha en tunnare telefon än desire. i förhållande till de övriga måtten tycker jag inte tjockleken är något som stör.
Andra reflektioner: Inte mycket revolutionerande med nya iPhone 4, känns mer som att man tog sig till samma nivå som övriga tillverkare redan lyft sig till. Sedan kan man väl i och för sig misstänka att man kommer utnyttja hårdvaran "maximalt" vilket man väl gjort redan med 3GS, dvs även om CPU:n tuggar i 1GHz kommer den förmodligen köra i cirklar kring Snapdragonbaserade Android-telefoner, om inte annat när det gäller grafik.
Jag hade dock förväntat mig något roligare från Apple. Jag tvekade länge och väl på om jag skulle vänta på iPhone 4 eller köpa en Desire. Det blev en Desire och i skenet av vad Apple presenterade igår så ångrar jag mig inte alls.
Såg också något om att nya iPhone har glas på både fram och baksida... Vad bra, då är det två glasytor som spricker när man tappar den i backen = dubbelt så dyrt att laga.
Det råder väl inget tvivel om att denna nya iPhone kommer bli en succe, men jag tror att hypen kring iPhone kommer dämpas i takt med att nya, mer revolutionerande Androider kommer se dagens ljus under året.
Click to expand...