Iphone 4

Diskussion i 'Off Topic' startad av paffare, 7 jun 2010.

1. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 311
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det börjar verkligen spåra ur i alla iPhone-trådar och det är tråkigt att se att det inte kan diskuteras på ett sakligt och konstruktivt vis utan att personangrepp blandas in. Antingen blir tonen bättre eller så kommer vi tvingas till att låsa tråden.

2. coolof

coolof Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

I all rättvisa så är det väl just Apple av något företag som ska få videosamtal att slå igenom. Stor marknad, man vet ofta vilka av sina vänner som har iPhone, hypead produkt (som i något positivt) osv. På sätt och vis är det väl lite djärvt av dem att försöka. Sen verkar det såklart störtlöjligt för oss svenskar som sett funktionen komma och dö för flera år sedan. Men ett stort problem då, iaf. för mig, var att om jag ville testa funktionen så visste jag inte säkert vilka av mina vänner det ens skulle fungera för, samt att skärmar och mjukvara inte höll särskilt bra standard jämfört med nu. iPhone är en produkt som folk känner till och varje fall jag vet vilka av mina vänner som har en. Om någon ska lyckas så är det Apple och kanske är videosamtal framtiden, för vissa. Jag ser inte mig själv använda det men det har jag säkert sagt om en massa saker tidigare.

Sen är det ganska få saker av det Apple visade som var särskilt unikt, det är sant men samtidigt är det en ganska annorlunda marknad för dem. Även om det är orättvist så kommer säker många "ovetande" tycka att det är en ny grej med att kunna köra fler program samtidigt och för dem är kanske Android lite för avancerat. Jag menar inte detta som något förnedrande - om det är något Apple lyckats med så är det att skapa en smartphone för vanliga människor. Sen finns det de som är mer teknikintresserade som istället går över till Android men den enkelhet som iPhone har saknar fortfarande Android och på många sätt hade kanske samma arbetsflöde på Android hämmat dess utveckling.

Jag står fast vid att iOS4 inte imponerade på mig, men jag tillhör den där sakaran människor som bryr sig om den tekniska aspekten och "vad mer kan jag göra" - för vanliga människor kommer iOS4 säkert kännas jättenytt och fräscht, det är inte rättvist men Apple gör ett bra jobb att gömma den sanningen.

3. falkinski

falkinski Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Ær væl inget som ær specifikt oss hær :) Folk ær sånna, hejar på sitt lokala fotbollslag, dricker sin favoritøl etc. Handlar væl bara om att folk gærna trollar på bra på forum, hoppas alla skøter sig irl :)

4. Goodbody

Goodbody Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då har man android dom delar ut mobilnätet trådlöst

5. kalleskavaj

kalleskavaj Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Löjligt inlägg.
    Iphone 4 kommer vara den mest tekniska mobilen på marknaden när den släpps. Glöm inte bort är att androids OS sätter begränsningar i hårdvaran. Men vill ni sitta på en fin Galaxy S som bara jobbar 30% av sin kapacitet istället för en Iphone 4 som jobbar 110% av sin kapacitet trots att de båda har likvärdig grundprestanda så gör det.

Dessutom så får Iphone användare GRATIS uppgradering till iOS4 efter 1 år. Trots att inte ens iOS4 var utannonserat när varken Iphone 3g eller 3gs släpptes. Detta, medan andra tillverkare släpper sina telefoner som inte ens har den senaste uppgraderingen (SE X10) eller lovar något som de inte håller (Samsung). Apple tvingar inte sina kunder att köpa nya Iphone 4 vilket är ett otroligt ärligt och schysst intryck. Köper du en Iphone håller den i år, medan andra tillverkare skiter blanka fan i sina telefoner efter 3 månader.

En annan sak är också det faktum att inte en enda komplett androidmobil har släppts än. Visst kan alla androidälskar, inklusiv jag själv försöka intala sig själv att Desire är den perfekta telefonen. Men sanningen är att det bara är Smasung Galaxy S, som fram tills i förgår verkligen var på väg att sätta en ny standard. Nu har Iphone kört om med råge igen!

Och sen en till grej. Trots att telefoner med bättre prestanda släpps sen Iphone 3gs, briljerar Iphone 3gs appsen fortfarande över androidappsen. Dessutom så har inget androidspel lyckats överträffa de snyggaste iphone-spelen än! Detta tack vara suveränt operativsystem som jobbar suveränt med hårdvaran. Något android har ljusår kvar till. Mycket pga att alla androidmobiler har olika hårdvara och därför svårare att anpassa, men också som jag sa tidigare väldiga begränsningar.

Tro mej, Generellt sätt ogillar jag appleprodukter och tycker de är överskattade jag med. Ipad och och Ipod är ett skämt och har så alltid varit. Tyckte så med Iphone 3gs, därför har jag inte köpt någon. Jag tycker även så med de flesta appleprodukter, men Iphone är en klass för sig och kommer så vara de närmsta åren. Att det granskar appsar anser jag vara ett bra sak, så man faktiskt får kvalité i det man laddar ned. En telefon och dator är inte samma sak. Vill man ha samma sak ska man inte köra android som är gjort av ett företag som i princip äger informationen på internet.
    Då ska man välja maemo exempelvis. Många här verkar just ha glömt bort det faktum att Iphone är en telefon, och har ingenting med Apples datorer att göra, som jag liksom många anser vara alldeles för begränsade och dyra.

Apple är den enda telefontillverkaren som lyckas göra allt rätt, vilket är för jävligt men en bister sanning tyvärr.

Last edited: 9 jun 2010
  6. katho

katho Android Medlem

Mottagna gillanden:
    4 346

MINA ENHETER

Bra sagt, det som gör mig besviken i dessa trådar är att fanboys bakom Android verkar ännu mer fanatiska (och desperata) än de som är på andra sidan, till och med på rena iPhone-sidor.

Riktigt låg nivå här, väldigt låg snittålder kanske?

7. Pontzy

Pontzy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X
    Om du läser mitt inlägg igen så ser du att jag skrev att det var precis det dom sa. Att förhandlingarna med operatörerna i USA inte är helt klara. Så därför funkar detta bara med wifi 2010 ut.

8. Pontzy

Pontzy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X
    Haha, sant. Väldigt smart idé där :D

9. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

En stor skillnad mot videosamtal nu och då;

Nu ringer man normalt samtal och har möjligheten att utöka det med video medans samtalet pågår, alltså behöver man inte ringa ett specialsamtal utan man ringer helt vanligt.

Förr behövde man ringa special, och hoppas på att andra änden kunde svara.

Det är en enorm skillnad till varför det kan slå bättre tror jag.

10. Pontzy

Pontzy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X
    Medans det går över Wifi så lär det ju vara gratis. Vilket är det sista man kan säga om videosamtal här i Sverige.

11. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 627
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    skype, hallå, någon?

12. Acid

Acid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

13. TLink

TLink Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

14. WoberT

WoberT Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

15. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Den är exklusiv, välgjord, bra varumärke, pålitlig och nu med videochatt gratis. Precis vad vanliga människor vill ha.

Tur att vi inte är vanliga :P

16. EzZn0

EzZn0 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur mycket kommer en iPhone att gå på utan abbonemang när den släpps? Alla andra iPhone har väl kostat runt 5000kr men operatörslåst när de var nya? Eller kommer vi få se priser runt 7000kr?

17. mynta2004

mynta2004 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Olåst och utan ab. kommer den kosta över 10 000 om jag ska gissa.

18. WoberT

WoberT Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag är nog rätt vanlig när det väl kommer till kritan, du är ju mer 1337 FlyBob :).

Med tanke på att en 3GS 32Gb kostar 8000:- i dagsläget så lär nog 4:an hamna uppåt 10k.

Kollade precis på prisjakt, exakt 8000:- för 3GS och 9999:- för 4:an.

19. mynta2004

mynta2004 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

9999:- är inget bestämt pris, står på mobilagrets sida att priset kan komma att ändras.

20. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER