Avslutad: iPhone 5s? OBS! Stöldspärrad!

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av Droid55, 29 jan 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. blerimus

blerimus Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

Om du är bokförd på den adressen där det finns en hemförsäkring tecknad av din pappa, så gäller den dig också! Med tanke på att detta klassas som ett rån, så kommer du iallafall få ersättning! Tur i oturen :/

2. SHM

SHM Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 367
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Med en "liten" självrisk bör det tilläggas.

3. blerimus

blerimus Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

+1 !

4. sydeu

sydeu Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    429
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Vill bara påpeka att jag inte tycker att du va det minsta dum. Det är tragiskt hur lite man ska kunna lita på människor i dagens samhälle.

TazZy, Timpppa och Droid55 gillar detta.
  5. aeom

aeom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Japp. Antar att du kommer få 5990 minus 1500 självrisk = 4500 av försäkringen. Det fick iallafall jag när min iphone blev stulen. Så du kommer ha dina pengar oavsett. Medans pundaren har en oduglig spärrad telefon och karma efter sig förr eller senare.

6. fluppen

fluppen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    426

MINA ENHETER

Lider med dig, satans nötter det finns! I lilla Halmstad också...?

7. Droid55

Droid55 Guest

Efter flera uppmaningar har jag nu ringt försäkringsbolaget. Tur nog kostar iPhone 5s lika mycket då som nu (dessutom var den bara 2 månader gammal) så jag fick nypriset minus 1500 kr i självrisk. Med andra ord fick jag nästan vad jag begärde. Det känns givetvis bra i plånboken MEN jag vill aldrig någonsin vara med om samma sak igen. Det har varit en sjukt jobbig dag och jag mår sämre än jag trodde jag skulle göra (jag bryter aldrig ihop offentligt vilket jag gjorde flera gånger idag). Jag hade dock ingen aning om att jag skulle få pengar. Himla tur att jag gjorde affären hemma (för pappa har ingen allriskförsäkring), fast jag tror samtidigt inte att han hade försökt eller kommit undan om vi hade suttit inne på stadsbiblioteket.

Det är sista gången jag gör en affär ensam. Aldrig mer.

Sleepwalk gillar detta.
  8. Droid55

Droid55 Guest

OM han ens var från Halmstad...

9. chrippe7

chrippe7 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Skönt att höra att det löste sig rent finansiellt sett men kan tänka mig att hela händelsen är det som känns allra värst. Kom ihåg att precis som tidigare talare sagt så gjorde du inget fel, det finns så många idioter i världen och tyvärr är ännu inte den sista född. Styrkekram från Stockholm, ta hand om dig!

Skickat från min LG-D955 via Tapatalk

10. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 117
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Håller med, du har verkligen inte gjort nått fel! Vilka svin det finns. Helt klart så får man passa sig när man ska sälja saker nuförtiden :teeth:
    Skönt att du fick lite pengar som plåster på såren.

Ta hand om dig! Vi på Swedroid finns här om du vill prata/skriva av dig....bästa forumet ever!

11. Droid55

Droid55 Guest

Eftersom jag är arbetssökande var det skönt att det löste sig finansiellt, men psyket är inte lika lätt att hantera. Även om jag inte gjorde något fel så kan jag inte sluta analysera vad som hände och vad jag borde ha gjort och inte gjort. Jag har dock aldrig blivit vare sig rånad eller lurad tidigare så jag var kanske inte på min vakt. När jag säljer online är det mycket enklare eftersom jag har olika regler som jag följer konsekvent (som att aldrig skicka i förskott).

Jag tvekade aldrig att ringa Polisen men när jag satt i bilen började jag ifrågasätta om jag ens skulle ringt Polisen för jag kände att de inte kunde hitta honom. Jag var givetvis väldigt tacksam över att de kom så fort och att de bemötte mig vänligt, spanade (så fort de såg någon som kunde stämma in i beskrivningen gasade de på för sen fråga mig om det var han), det kom en hund som spårade osv. Jag sa det även högt i bilen att "Jag vet inte om jag borde ringt Polisen för det här men..." men de avbröt mig att jag gjorde rätt i att ringa. Jag tänker att jag bara ska ringa Polisen om det är livshotande vilket det ju inte var. Däremot fick jag mycket information i bilen som jag inte hade fått annars och som gjorde att jag fick telefonen stöldspärrad och kontaktade mitt försäkringsbolag och fick ersättning.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att ingen stackare köper denna stöldspärrade telefon. Hoppas istället att idioten sitter där med en stöldspärrad telefon som han inte kan göra något med.

12. Droid55

Droid55 Guest

Swedroid är sannerligen det bästa forumet. :) I varje fall när det gäller telefoni och bredband. Fick faktiskt tips och råd när jag skulle byta bank också. Fick ränta för pengarna för föregående år, rätt kul från att tidigare år inte fått ett öre för vara kund.

13. tekken

tekken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    249
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    Jävla HORUNGAR det finns.

Du ska inte känna dig dum. Se det på det här sättet, nu har det hänt, det kommer aldrig hända igen. Nästa gång är du förberedd. Man lär sig av sina "misstag".

Önskar nästan något sånt där händer mig en dag, skulle sparka benen av fanskapet

Droid55 gillar detta.
  14. BigF

BigF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    538
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Se till att du har någon du kan prata med i din närhet. Det är lätt att chocken kommer i efterhand, det har jag själv erfarit efter att ha blivit rånad vid två tillfällen. Du skriver att din pappa är bortrest men du kanske har någon nära vän eller släkting du kan prata med. Och hur krasst det än låter så är det ju bara fysiska ting i slutändan, det kunde varit värre.

Sköt om dig!

/F

15. Droid55

Droid55 Guest

Du har helt rätt i att det bara är en telefon. Det är inte förlusten av telefonen i sig som gjorde mig upprörd utan själva handlingen. Sen var det helt klart en finansiell förlust (eller nu blev det inte det tack vare försäkringsbolagets ersättning).

Det har varit en jobbig dag. Fått huvudvärk nu också. Dags att koppla bort sig en stund.

16. baxee

baxee Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    108

MINA ENHETER

17. tp_88

tp_88 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Vilka jävla low-lifes det finns, man upphör aldrig att förvånas.

Det viktigaste är trots allt att du inte blev skadad, prylar kan alltid ersättas även om det såklart måste kännas otroligt surt för tillfället. Hoppas att du kan få någon sorts upprättelse via rättsväsendet och/eller försäkring av något slag.

En del ställer sig helt frågande till varför man inte erbjuder avhämtning när man säljer saker, jag har personligen inte haft några problem och tycker mest att det är jobbigt att ha folk springande. Men det här är ju helt klart en verklig risk. Ett tips är att använda Blocketpaketet i fortsättning.

Lycka till och ta hand om dig!

EDIT: Läste tråden nu och du hade åtminstone fått ut pengar på försäkringen, alltid något!

Last edited: 29 jan 2014
  18. Galax

Galax Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    270

MINA ENHETER

Jag vart rånad vid en bankomat för inte så länge sedan, det var ganska våldsamt och grymt obehagligt. Som sagt tidigare, ha någon i din närhet. Jag var dödsrädd bara jag hörde någon gå i trapphuset sent på kvällen.

19. Nappandroid

Nappandroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Stackare! Jävla idioter det finns. Hur gammal är du?

20. aeom

aeom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Finns ju kameror i bankomater? Gör inte polisen nåt? på tal om det så börjar efterlyst strax. :P

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.