Avslutad: iPhone 5s? OBS! Stöldspärrad!

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av Droid55, 29 jan 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Så jävla sorgligt vilka rövhål det finns. Styrkekramar härifrån också Rebecka!

Otur att du inte sålde den till mig utan att du hann stöta på en jävla idiot innan :(

2. Galax

Galax Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    270

MINA ENHETER

Tror knappast att dom bryr sig om en sån liten sak, jag lät några tuffa vänner ta hand om det :cool:

3. Droid55

Droid55 Guest

Usch, vad obehagligt. :( Jag plockar aldrig ut kontanter längre för jag betalar med kort. Jag är inte rädd om någon skulle ta kortet ens om de hade min kod för jag har aldrig mer än ca en tusenlapp på kortet. Resten av pengarna ligger på ett annat konto som inte är kopplat till mitt kort.

4. Droid55

Droid55 Guest

Jag är 23.

5. Droid55

Droid55 Guest

Ja, det var verkligen otur. :(

6. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

oxå sjukt lätt att sälja vidare snabbt innan den blockeras vilket kan ta flera veckor och ibland månader. Den blockeras inte när du anmäler den stulen direkt ;)

7. Prodrive

Prodrive Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    408
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 PRO Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 PRO Max
    Antar att du gjort en polisanmälan, när du fått diarienumret på anmälan så kontaktar du din mobiloperatör och begär ut en lista på alla som ringt dig dig under dagen. har du tur så har han ringt dig från ett abonnemangs nummer och där kommer dem få tag på honom.

din operatör kräver att du gjort en polisanmälan för att dem ska lämna ut det. om jag inte misstar mig helt så kommer det kosta dig ca 500 kr och då det.

lycka till

8. carez

carez Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Bor själv i halmstad, kommer hålla ögonen och öron öppna! Har du ersättningslur så länge?

mvh carez

Droid55 gillar detta.
  9. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

den listan brukar man kunna få på operatörernas sida väl? på tre.se tex så ser jag alla som ringt mich och som jag ringt eller skickat sms till under hela månaden och flera månader tillbaka. med klockslag.

10. Prodrive

Prodrive Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    408
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 PRO Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 PRO Max
    det stämmer nog det där, men det står inte ifall han ringt från ett hemligt nummer. det lämnas ut bara på det sättet jag beskrivit längre upp

11. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

ahhh ja det kan jag köpa så långt tänkte jag aldrig ;) kan tänka mig att om man kört #31# innan man ringt om det nu går att göra så ännu så är ju numret "hemligt" för mottagaren.

12. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Fy fan vilka personer det finns.

Har inte råkat ut för något sådant själv, men jag har allt som oftast haft brorsan med mig.

Sen har jag även, under tiden varan sålts, tänkt ut olika scenarion i huvudet ifall något skulle hända.
    T.ex. en gång när jag sålde en mobil till en snubbe som åkte ~7 mil för att köpa den.
    Satte mig i hans bil som var parkerad, fullt med folk runt om.
    Svinkallt ute, det var vinter, men jag tänkte ut ett scenario i stil med: om något nu skulle hända nu när jag sitter i bilen så kan jag iaf röra mig fritt och eventuellt skada personen i sätet framför mig.

Kollar också alltid runt om mig ifall man är ute så att ingen kan komma från något annat håll. :P

Sent from my HTC One using Tapatalk

13. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Mycket ruttet folk det finns, min flickvän fick sin mobil stulen idag också. En skum man gick precis efter henne i tunnelbanan, så hon flyttade sig åt sidan då gick han efter henne igen. Sen var mobilen borta som hade legat i jackfickan. Första gången jag ringde till den sen var det ingen som svarade, sen efter 5 minuter hade tjuven stängt av eller bytt SIM-kort.

Som tur är hade vi backup på nästan alla foton som låg på den.

14. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    Fy fan va jävligt folk det finns. Min arbetskollega och vän har blivit rånad flera gånger på tunnelbanan i Stockholm också. Det är nästan standard att bli rånad där om man tar den hem på helgen efter en stabil fylla. Han har både blivit nedslagen och rånad flera gånger.

Hur som helst, hoppas den där snubben i Halmstad åker på rejält med stryk när han jävlas med fel säljare nästa gång.

15. mekanismen

mekanismen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Det värsta med stöldspärrar är att operatörerna sällan använder sig av det internationella register över stöldspärrade IMEI-nummer som finns, vilket gör att det är lätta pengar att sno telefoner här för att sen sälja dem någon annanstans i Europa.

Har själv blivit bestulen på min Nexus 4 för ca. ett år sen. Som tur var var jag dyngrak och hade åkt tunnelbana sovandes i över tre timmar när jag märkte det. Mindre kul var att de under de dryga tre timmarna hann ringa fem samtal till Nigeria för en total summa av, hör och häpna, 5500kr. Telenor vägrade skriva av hela beloppet eftersom jag väntat för länge (ca. fyra timmar) med att stöldspärra telefonen och abonnemanget. Jag polisanmälde det dock tio minuter efter jag upptäckte att telefonen och plånboken var borta, men det spelade ingen roll. Det var min läxa, för att se det positiva i sånt här!

Riktigt trist att man inte kan lita på en enda jävel nuförtiden, hade varit mycket trevligare om så var fallet. :(

16. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    varför finns inte Batman, spindelmannen och alla dessa hjältar IRL för :P ypperligt tillfälle, då hade det blivit andra bullar !! Ta lagen i egna händer.
    Beklagar din upplevelse.

Droid55 gillar detta.
  17. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Tur du inte hade Hallon då: "Om ditt ärende är brådskande, kan du chatta med oss vardagar 9-16.". Kan bli många samtal till Nigeria om mobilen stjäls på fredagskvällen.

18. ASR

ASR Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 016
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    Jag har faktiskt aldrig tänkt på det men from så visar jag upp saker som Jsg säljer endast i mina händer eller så tar jag med mig min bror för att eliminera flyktvägar

Skickat från min GT-N7105 med Tapatalk 4

19. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Det går enkelt att låsa up IMEI och byta ut den. Finns t.o.m websites som erbjuder låsa upp IMEI/whitelista hos Apple Itunes o.s.v.
    Förmodligen kommer han sälja den vidare på blocket/ebay dylikt och tjänar en slant. Stackars personen som köper ovetande att det är en stulen Iphone 5S och sånt är omöljligt att veta i förrväg när man köper begagnat.

Hoppas han åker fast snart och folk slipper köpa en stulen telefon.

20. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Min arbetskollega unge tog med sig hans gamla mobil som låg i en byrålåda till skolan. Väl där så försvann mobilen med hans abonnemang i. Han använde inte telefonen och låg och betalade de där 75kr i månaden utan att ha orkat stänga av mobilen för han hade en jobbmobil som han även använde privat. Han vaknade dock till liv när en faktura damp ner ifrån Telenor där de krävde han på 9000kr och sedan efter den fakturan så hann de komma en till där de ville ha ytterligare ett par tusen. Han spärrade abonnemanget när han fick första fakturan men de han liksom bo i mobilen i ett par dagar innan de upptäcktes.

Kan ju säga att han va mäkta förbannad på sina ungar den dagen men vad hjälper de. Skadan var redan skedd.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.