Avslutad: iPhone 5s? OBS! Stöldspärrad!

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av Droid55, 29 jan 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Droid55

Droid55 Guest

Nu hade gärningsmannen otur. För jag stöldspärrade telefonen inom 2 timmar.

2. Droid55

Droid55 Guest

Jag har en budgettelefon från Android. Väntar bara på nytt SIM-kort.

3. Droid55

Droid55 Guest

Han hade inte hemligt nummer.

4. Droid55

Droid55 Guest

Tills igår har jag också alltid haft pappa med mig. Tänker att jag inte alltid kan ha pappa med mig men om så är fallet så säljer jag inte öga mot öga. Jag vill helt enkelt inte utsätta mig för samma sak igen.

5. Droid55

Droid55 Guest

Stöldspärrade du den? Även om hon (liksom jag) aldrig lär se den igen så vill jag göra allt i min makt för försvåra det för gärningsmannen.

Last edited by a moderator: 30 jan 2014
  6. darkshippo

darkshippo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 209
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    Jag föredrar att skicka prylarna eftersom jag inte pallar med "sista pris/bästa pris"-diskussionen. Men har sålt två ggr face2face. Men tänker alltid på eventuella rånrisker och flyktvägar. Förtroende är bra, men kontroll är bäst. Tråkigt Rebecka, men tyvärr ser samhället ut på detta sätt idag.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk

7. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Nej, det var hallon så SIM-kortet är inte ens spärrat. Mobilen var inte köpt i Sverige så vet inte om den går att spärra heller?

"Om din telefon försvunnit eller blivit stulen så kontaktar du kundservice via vårt mailformulär på Mina Sidor eller hallon.se. Där väljer du "Spärra SIM-kort" som kategori i rullistan och skriver vilket telefonnummer som du önskar att spärra.

Om du vill beställa ett nytt SIM-kort vid samma tillfälle så skriver du att du accepterar kostnaden på 99 kr för ett ersättningskort."

8. Droid55

Droid55 Guest

Fast jag hade inget SIM-kort i min iPhone heller. Spärrade genom IMEI-nummer. Fast det kanske är unikt för iPhones? IMEI-numret alltså.

9. mfm

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Alla mobiler har IMEI-nummer, men är det bara att gå till vilken operatör som helst efter att man polisanmält?

10. Droid55

Droid55 Guest

När jag skulle stöldspärra iPhonen ringde jag Tele2 för telefonen är köpt där, men jag är själv kund hos Tre. Så de bad mig ringa Tre istället. Så jag ringde Tre och dubbelkollade att de verkligen hade mitt IMEI-nummer och det hade de (hur vet de ens vilket IMEI-nummer jag har om jag inte köpt telefonen hos dem?). Så min tanke är att om ni var kund hos Hallon att ni kunde be de stöldspärra.

11. mekanismen

mekanismen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Det tror jag inte... Tycker det är VÄLDIGT konstigt att polisen inte kan stoldspärra telefoner. Hade varit så mycket smidigare.

12. Droid55

Droid55 Guest

Sitter och spana på Blocket och Tradera. Det kom upp en annons i Halmstad på iPhone 5s 16GB igår men annonsören heter något annat och har ett annat nummer. Det konstiga är dock att i rubiken står det "nyskick" för sen i annonstexten stå ny i obruten kartong. Bilden i annonsen ser inte ut att vara en iPhone 5s i obruten kartong (alltså kan inte se någon plast). Äh, det är helt omöjligt. Bilden kan vara lånad osv. Troligen långsökt att jag ska hitta hans ev. annons såvida han inte säljer ihop med fodralen vilket vore urkorkat för då vet jag garanterat att det är han.

Edit: Ser nu att bilden förekommer i flera annonser. Hm...

Last edited by a moderator: 30 jan 2014
  13. Sweden2

Sweden2 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 15
    Jag tror dom får IMEI nummret när man stoppar i simkortet.

Skickat ifrån min Samsung Galaxy MEGA

14. Droid55

Droid55 Guest

Det kan nog vara så. För jag har aldrig uppgett min telefons IMEI-nummer till min operatör.

15. dek

dek Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    152

MINA ENHETER

Om han är från Halmstad / i närheten av Halmstad så finns det en chans att du hittar honom på Facebook. Om du nu skulle känna igenom honom. Jag är från Halmstad ursprungligen så kan jag hjälpa till med något så säg till. Har många vänner kvar i Halmstad som kanske sett eller hört något. Jag hör av mig isåfall.

16. mfm

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Vi har inte gjort något ännu, och det är nog inte värt det heller om vi inte ens kan få ett nytt SIM-kort gratis från Hallon. Skulle inte få något från någon försäkring eller så heller.

Skapa ett nytt mailkonto någonstans med ett påhittat namn och maila och be om fler bilder på mobilen.

17. Droid55

Droid55 Guest

Jag har tyvärr inte Facebook men när jag googlat hans namn så kan jag ändå se några Facebook-profiler men känner inte igen någon än så länge.

18. Droid55

Droid55 Guest

Tänkte mer för försvåra det för gärningsmannen att tjäna pengar på sälja telefonen. För er del kanske det inte ger något.

Funderar på detta.

19. dek

dek Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    152

MINA ENHETER

Hur säker är du på att det är hans riktiga namn? Om han inte är helt korkad så har han ju angett ett falskt namn.

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk

20. Droid55

Droid55 Guest

Jag är inte alls säker. Det kan mycket väl vara ett falskt namn.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.