Diskussion: iPhone 7 / 7+

Diskussion i 'iPhone 7-serien' startad av Droid55, 18 jul 2016.

1. Droid55

Droid55 Guest

6s var ju som nedan, en upphottad 6a. Vi visste ju att den hade fått aluminium 7000 och någon förstärkning.

Givetvis tror jag det är bekymmersfritt att även förbeställa 7an men jag tar det säkra före det osäkra. Dessutom vill jag alltid känna på telefonen IRL först även om jag vet att den är ganska identisk med föregående modell. Vill se färger osv.

Men som sagt, största argumentet är att se hur kameran står sig mot S7. :)

Givetvis, men jag vill ändå se "real life use" av kameran. :)

2. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Samsung har ju hemskt interface i det långa loppet.

3. Droid55

Droid55 Guest

Jag tänker inte uttala mig om TouchWiz eftersom jag bara ha pillat på det i några minuter. Däremot känner jag mig klart tryggare hos Apple. Därför hoppas jag så innerligt att kameran är lika bra eller bättre. Dessutom har ju Samsung ingen optisk zoom som bara det kan bli en dealbreaker för mig.

4. Sallis

Sallis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Kommer avvakta som vissa andra, vill gärna känna och klämma på färgerna innan jag bestämmer mig. Blir det ett köp tänkte jag även köpa den i staterna i oktober så man kan spara lite pengar.

5. Oldskool

Oldskool Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Efter att ha läst lite i den här tråden undrar man om inte forumet borde döpas om till SweAppleoid. Jag skulle aldrig använda en Apple-produkt om jag så fick den gratis (Vilket bevisas av att jag vägrat kvitterat ut den iPad som jag fått i tjänsten, kör med egen androidplatta mot systemets webbgränssnitt istället.)
    Kom ihåg, att när du använder en Apple-produkt så
    * Stödjer du ett företag som å ena sidan gör de största vinsterna i världen, å andra sidan betalar 0,005% i bolagsskatt - Och som inte kan tillstå att de gjort något fel ens när de blir påkomna utan börjar yra om att det är politiskt när skattepolisen tar en.
    * Som bildar karteller med eBoksleverantörer för att hålla uppe konsumentpriserna.
    * Som använder sig av barnarbete, och gör det i mycket högre utsträckning än jämförbara elektroniktillverkare, trots att man har samma underleverantör (Foxconn/Pegatron).
    * Som har så eländiga fabriksförhållanden att de uppstår självmordsepidemier, specifikt på Apples fabriker.
    * Som har stora problem med giftutsläpp och explosioner vid sina fabriker. Detta är inte unikt för Apple men sker i större utsträckning hos dem, så de får kritik av Kinesiska LO.
    * Som ALLTID föredra en stängd, sluten lösning framför att använda / befrämja en industristandard som gynnar konsumentens valfrihet. Detta gäller allt möjligt från laddningskontakter till musikformat osv.
    * Som använder alla upptänkliga trick för att låsa fast konsumenten i sin teknik
    * Som har så dålig affärsmoral att man måste muta hela mediavärlden, för att ingen skall våga rapportera ett ont ord om dem i något sammanhang, utan bara leverar hajp på nyhetsplats.
    Etc etc... Jag skulle hellre göra affärer med den Columbianska knarkmaffian än med Apple.
    Ha en riktigt dålig dag, alla som köper / använder iPhones.
    Önskar att det fanns något forum för oss androidfans där vi slapp bli förpestade av invaderande Applefanboys hela tiden.
    Slutligen, notera att jag hela tiden hållt en god ton här, inte använt några svordomar eller gjort några specifika personanklagelser eller så, så hoppas att vi kan fortsätta så.
    /Rant.

6. Sallis

Sallis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Om du känner ett sådant starkt förakt mot Apple som företag, vad gör du då i Övriga operativsystem delen, subkategori Apple iOS? Det är ju inte så att subforumet syns över hela Swedroid :)
    Tycker även att dina anklagelser mot Apple som företag kan du också få ta i en tråd relaterad till det berörda ämnet, inte en tråd som diskuterar den senaste iPhonen!

gneken gillar detta.
  7. indika

indika Custom Android Super Moderator

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Vi som jobbar på forumet och våra användare vill ha en avdelning för övriga operativsystem, det är frivilligt att gräva sig in här.

Och här slutar den diskussionen.

HenrikLundqvist, galaxy81, Honda och 4 andra gillar detta.
  8. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Jag tror denna telefon kommer bli en braksuccé. [emoji1]

Puttesson och dannejanne gillar detta.
  9. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Klart den blir!

Roligt inlägg när en fanboy anklagar "fanboys". Ironin flödar [emoji23]

Timpppa och Ascii gillar detta.
  10. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Typ! Valde att inte kommentera och istället låta moderatorerna ta hand om det. [emoji4]

Kommer du köpa 7?

dannejanne gillar detta.
  11. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Förmodligen. Men kommer vänta ett litet tag på intryck etc.

Ascii gillar detta.
  12. Honda

Honda Ninja Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 646
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

MINA ENHETER

Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Sämre lär den inte bli iallafall! :P

13. Sallis

Sallis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

http://arstechnica.com/apple/2016/09/hands-on-with-the-iphone-7-a-brief-peek-at-the-wireless-future/
    Arstechnica skriver:
    Taptic TouchID
    The solid Home button was actually the most jarring change about using the iPhone 7.

Apple’s Taptic Engine does provide feedback when you touch the button, but it’s now much more like the haptic feedback you’d get from a capacitive or software button on an Android phone. The Force Touch trackpad feels pretty close to a regular trackpad because the haptic feedback is localized, creating the illusion that just the trackpad is moving.

The iPhone 7’s Taptic Engine is less precise, so the entire phone vibrates slightly as you press down on the Home button. You can adjust the force of that feedback in the settings (and an Apple representative said it would be added to iOS’ increasingly lengthy first-time setup process, too), but it still feels like pushing a solid thing that makes the phone vibrate instead of pressing a button. It will also take some time to get used to the amount of force needed to register as a “click,” something that was far more obvious with the old clicky button.

My gut reaction is that I don't quite like the taptic Home button as much as the physical one—the simulated version of the button feedback isn’t as satisfying as the actual physical version. But like the Force Touch trackpad, I expect it’s a good enough simulation of the real thing that you’ll get used to it and then forget about it.

Säkert en vanesak och säkerligen något som förbättras till 7S.

dannejanne gillar detta.
  14. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Man får testa i butik sen helt enkelt. Tack.

15. Droid55

Droid55 Guest

Sa jag vill ha rosa men just nu känns det som 50/50 rosa vs. svart (inte jetblack). Ska bli kul att se IRL. Tiden kunde inte gå långsammare...

16. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jag tycker inte Jet Black ser speciellt snyggt ut på bilder. Den mattsvarta är så mycket snyggare.

Puttesson och Englund81 gillar detta.
  17. Droid55

Droid55 Guest

Jag gillar inte glas och vill inte ha något som ser ut som glas heller om det finns andra valmöjligheter. Ändå kul att de erbjuder två svarta och inte en svart/grå. Space Grey såg nästan ut som Silver bakifrån.

dannejanne gillar detta.
  18. Droid55

Droid55 Guest

Från Apples hemsida:

1. Gagatsvart finns med 128 GB eller 256 GB. Den högglansiga finishen på iPhone 7 i gagatsvart fick vi fram genom en precis anodiserings- och poleringsprocess i nio steg. Ytan är lika hård som på andra anodiserade Apple-produkter, men mikrorepor kan uppstå på den glänsande ytan efter en tids användning. Om du är oroad över detta föreslår vi att du använder något av de många skal som finns för att skydda din iPhone.

19. Droid55

Droid55 Guest

Glömde nämna, max videoupplösning är 4K i 30 fps och inte 60 fps som ett rykte sa och som @Honda@Honda först bekräftade. ;)

Inget dåligt dock. Samma som alla andra som erbjuder 4K. De flesta kameror har inte högre ens.

jnsson gillar detta.
  20. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

4K 60 fps lär vara sjukligt krävande på både hårdvara och internminne. :D