Problem: Iphone 7 tömmer batteriet avstängd

Diskussion i 'iPhone 7-serien' startad av ormetkruper, 7 dec 2020.

  1. ormetkruper

    ormetkruper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    812
    Mottagna gillanden:
    146
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Tänkte prova här i fall nån har nån ide innan jag tar det via jobbets It-avdelning eller apple.
    Vi har fått iphone 7 som jobbtelefon i somras. Fick min utbytt nyss då den börjat suga batteri nåt enormt. Den kan suga 40 % på en dag då den mest ligger i fickan oanvänd. Men det mest märkliga är att den suger ur batteriet även när den är helt avstängd! Lämnar jag den fulladdad på fredag eftermiddag och avstängd så är den helt tom på måndag morgon.
    De bytte ut den direkt då de sa att det var nåt batterifel på vissa. Den nya är bättre men drar ändå 40% på en helg avstängd.

    Vi fick en wifi-accesspunkt på avdelningen för någon månad sedan och det verkar som det började suga ur iom det.
    Misstänker accesspunkten då jag tog hem den nya och konfigurerade den hemma över mitt wifi. Laddade den till 100% och lämnade den påslagen över natten. Den var fortfarande på 100% på morgonen hemma. Men på jobbet skiter det sig.
    Är ju ingen van appleanvändare och är inte direkt imponerad förövrigt heller över iphone även om vissa saker är smidigare än med android.

    Men är det nån som har nåt tips att prova med innan man går vidare? Ifall det är nåt simpelt man missar iom iphone-ovana?
     
  2. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Jag vill minnas att flera iPhone 7 och 7+ jag hade när dom begav sig av nån märklig anledning drog ström avstängda. Minns inte hur mycket men det kan ha rört sig om men det kan säkert ha varit åtminstone 10% på ett dygn. Aldrig haft det problemet med några andra iPhones, å då har jag provat alla modeller i princip sen 6s.
     
  3. ormetkruper

    ormetkruper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    812
    Mottagna gillanden:
    146
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Gjort ett test ett par dagar nu. Stängde av hitta min iphone och la telefonen påslagen över natten efter jobbet. På 15 timmar drog den 5 %. Slog på hitta min iphone och gjorde samma sak och då drog den 15%. Ingen icloudsynkning gjordes under någon natt. Sedan dök den 12% på ett par timmar med liten användning. Laddade upp den till 98% och slog av hitta min iphone igen och tre timmar senare oanvänd låg den kvar på 98%. Så det får vara avslaget i fortsättningen. Har ju bara telefonen på jobbet och tror inte jag kommer få nån nytta av den funktionen där. Jobbar ju på pappersbruk så den är ju bara inom området.

    Ska bli kul att se över en helg avslagen hur det blir med hitta min iphone av. Det är fler än jag på avdelningen som också tycker den suger ur batteriet fort.
     
    jogge gillar detta.