iPhone headset till N1

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Skalle, 29 januari 2010.

1. McGilljam

McGilljam Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Slå av WiFi, stäng av syncning och se till att telefonen inte gör ngt över huvud taget. Den ska i princip bara köra systemet om du förstår hur jag menar.

Prova sedan att slå på musik/pod/ljudbok med skärm släckt.

Funkar det? Funkar inte?

2. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

du kan göra som jag, gå till en kjell & co affär, be säljaren öppna den sladden jag har tidigare länkat, för att testa , nu kan du göra det du vill och testa , funkar det så kan du köpa den annars är det bara att han packar ner den igen .

3. Vispen74

Vispen74 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    382

MINA ENHETER

Lustigt, detta är mitt personliga favvo-headset. Du kan då aldrig upplevt tortyr? Men alla har vi olika gränser. Själv uppskattar jag knappljudet (tortyren).

Smaken är som baken....

4. acehand

acehand Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag prioriterar sladdlöst och offrar lite batteri. Jag laddar ändå varje natt.

5. SwedBear

SwedBear Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    Jag testade först mitt blåtands headset:

Parade mitt blåtands headset med telefonen. Den visas "phone and media audio". öppnar jag Spotify så kan jag styra den totalt (fram/bak/paus/spela) oavsett om skärmen är släckt eller inte och oavsett om jag går vidare till andra delar av os'et (mail etc.).

Jag startade sen om telefonen och la över lite vanlig musik till den medföljande musikspelaren. ikonen för blåtand visar att mitt headset är parat med telefonen igen och ljudet kommer fram i hörlurarna när jag öppnar musikspelaren och startar låten på skärmen. Men! Nu styr inte mitt headset nånting. Jag kan inte pausa/spela och inte byta låt med headsetet. Jag går ur och går till Spotify. Nu funkar det att styra allt där igen. Jag avslutar Spotify och går tillbaka till den inbyggda musikspelaren och startar låten poå nytt. Nu(!) kan jag styra spelaren. paus/spela funkar t ex.

Det känns som det fortfarande finns vissa problem med blåtand även för Android (även iPhone har ett helsike med blåtand) där det funkar ibland och ibland inte. Jag kör förresten Cyanogen's 5.0 beta 3 så det kanske påverkar ..

Jag kopplade sen in mitt Creative headset och det hade inga problem att styra varken inbygda musikspelaren, Google Listen eller Spotify - vare sig när skärmen var avstängd eller på eller om det var andra program på eller allt var avstängt.

Men ... tidigare idag när jag kopplade in det så kunde den inte styra nått alls, precis som blåtandsheadsetet ...

Jag önskar jag visste vad som pågår ... det är som att Android OS't ibland tappar aktiviteten som håller koll på om en knapp på headsetet trycks och inte har den igång.

Ska försöka undersöka vidare ... men när headseten jag provat fungerar så funkar de perfekt (förutom att Creative 630i har en plast i kablarna som inte tål kyla. Blir väldigt styv vilket är opraktiskt i det här vädret).

6. Mantisen

Mantisen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan vara så att om du har flera program öppna som kan användas med fjärrkontrollen i ditt headset så kan inte Android bedömma vilket av programmen du _vill_ styra.

Alltså; eftersom Android stöder multitasking så körs ex. Spotify och Music samtidigt trycker man då på en generell "play"-knapp (på headset eller liknande) som bara skickar en instruktion till OS-et av typen "Resume song" så kan inte OS-et bestämma vilket av programmen den ska vidarebefodra instruktionen till. Skulle vara min gissning hur som helst :)

7. SwedBear

Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Det skulle kunna vara så men i mitt fall så t ex när det gäller musikspelaren så var det den första spelaren som startades efter att mobilen startas om så ingen annan spelare finns tillgänglig. Så jag tror inte det är det som är problemet. Den enda gången jag hade det problemet var när jag glömde att jag hade Spotify igång (men pausad) och gick in i Google Listen och tryckte på knappen för att starta. Då valde den att fortsätta låta Spotify styra musiken.

Vispen74: Självklart är smaken som baken men när ett headset dels inte har speciellt bra ljud och dessutom inte klarar av att låta mig byta volym eller göra något utan att behöva berätta för mig vid varje knapptryck att en knapp trycks = piiip i luren över musiken, när då får det vara för mig :). Tyckte även det var segt. Jag försökte ge bort det på jobbet men alla som provade lämnade tillbaka det raskt. Säg till om du behöver ett backup headset :). Jag kan skicka över det.

8. Mantisen

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag skulle kunna tänka mig att testa det och sen köpa det av dig (vet att det kanske låter som en mysko deal men jag är helt ärlig med förslaget) om det fungerar för mig :P Står just nu bara med orginal headsettet och det om något gör mig tokigt :P

9. SwedBear

Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Sure, skicka PM med adress (om du inte bor/jobbar i Stockholm så vi kan mötas) så skickar jag över det.

10. Vispen74

Vispen74 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    382

MINA ENHETER

BT3030

Haha, tack för erbjudandet ;) Men mitt funkar förträffligt. Håller med om att lurarna som följde med var kassa (som alltid med OEM-lurar), givetvis har jag köpt riktiga lurar till, så ljudet blir precis så bra som jag (eller min plånbok) vill ha det. Det man vill åt med BT3030 är ju själva BT-kontrollen med 3,5 mm uttag. denna kopplas till stereo på semester, fester, osv.... Kalasgrej!

Mantisen:
    Du kan ju slänga in halva värdet på mitt konto som tack för att jag ordnat det åt dig :D
    Det funkar kanon med N1, men som sagt släng ut ett par 100-lappar på ett par vassa lurar till BT3030.

Last edited: 31 januari 2010
  11. Mantisen

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Haha :) Om jag ändå hade ett par hundra över :rolleyes: Är fattig student ;) Men som du skrev, det är ju själva funktionen man är ute efter, sen får man nog köpa lurar till uttaget :)

12. NoiseMaker

NoiseMaker Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hmmm, irrelevant som aset, men jag har just skummat denna tråd med ett par såna här över öronen. De är varken smidiga eller bekväma, men har bra ljud, dock något basfattiga. (Nej, de är inte kopplade till någon mobil. :)

13. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

varma på sommaren och jobbig för sådana som mig med glasögon

kolla med ALLA dina vänner och släkt , ett par gamla SE walkman lurar låter perfekt, de kan du få gratis!

14. Mantisen

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, jag hade en SE W980 innan jag köpte min Nexus men för att finansiera den sålde jag den och då rök ju lurarna också :rolleyes:

Får se hur Jabra BT headsetet är sen blir det väl att köpa lurar till det om det fungerar. Om SwedeBear inte har ångrat sig dvs. ;) Har PMat adress till honom så får se hur det blir :)

15. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.029

MINA ENHETER

Har Bluetooth headset HBH-DS970,från Ericsson,funkar kanon både till Spotify och netradio.

16. Baba330

Baba330 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det medföljande headsetet låter inget vidare, men det är en trevlig sladd och fjärr. Jag kan dock rekommendera Etymotic HR2 - http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=344439 . Dessa lurar har suverän ljudkvalitet och de dämpar omgivningen som inga andra. Enda nackdelen är att de har rejält tunn bas, något som kan ha att göra med tillverkarens önskan att skapa ett så verklighetstroget ljud som möjligt, vilket kan utesluta basförstärkning. Jag har ingen bekräftad uppgift på att de funkar rakt av till Nexus dock. Tror de är anpassade iFånen. Tills jag fått det bekräftat kör jag med Sennheiser-pluggar, utan mic - CX300.

17. julian

julian Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ok, så hur var det nu. Fanns det ett par in ear lurar (inte blåtand) som funkar till alla funktioner. dvs, play, stop, fram, bak, svara, lägg på och röststryrning. Blev inte ritigt klok på om det var någon som hade ett par som funkar eller ej!?

18. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Är också sugen på detta.... Hjälp! :)

19. lurson

lurson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag måste bara kolla med er.

Jag har kör en gammal blåtand från Sony Ericsson HBH DS200. Den har fungerat bra med min HTC Magic men nu när jag kör den med min Nexus One så har det efter ett tag ( 0,5 - 3 h ) börjat klippa ljudet eller micen. Hälper inte ens att starta om blåtanden. Någon med liknande problem? Tips på att motverka detta?

// Henke