Håller med om Face-ID skapar knappt mycket problem när den ligger på bordet man behöver verkligen inte titta rakt mot telefonen alls. Mycket smidigare än fingeravtrycksläsare på baksidan till exempel.
Alltså det är svårt att inte hålla på att plocka upp telefonen och bara titta på den. Tända skärmen och titta på magin. Bästa skärm jag lagt ögonen på någonsin. Det klassiska iOS-flytet är så gott som där med 11.1 och det svepande upplägget växer mer och mer på en. Det jag tycker är så kul är att de verkligen har gjort det hela väldigt levande. Inga stela "raka" animationer när man ska multitaska utan man har fri rörelse hela tiden och allting rör på sig så himla härligt. Det känns verkligen som att man blir ett med telefon/OS när man interagerar.
Beror mycket på att de har "öppnat upp" multitaskingen. Det spelar ingen roll om jag från början svepte åt sidan längst ner för att bläddra snabbt till en annan app vill jag komma till multitasking då istället så drar jag bra upp appen (och tillbaka den ner igen om jag helt ångrar mig). Fri rörelse vid multitasking "utan gränser" helt enkelt och det känns underbart lekfullt.
Last edited: 6 november 2017