Problem: iPhone X - Skärmen fryser

Diskussion i 'iPhone X' startad av nehemja, 26 apr 2018.

  1. nehemja

    nehemja Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    tjena!

    Jag har haft en iPhone x sen veckan efter den släpptes. Jag har alltid, i varierande grad, haft problem med att skärmen fryser och reagerar inte på touch. Telefonen fungerar i övrigt, vilket nästan bara är störigt. Imorse gick larmet bara att snooza men det gick inte att stänga av...

    Det är alltså nog likt buggen i början där skärmen slutade fungera vid kyla, men detta händer bara inne. En omstart (genom att trycka upp ner sen sidoknapp) löser inte problemet.

    Håller min telefon alltid uppdaterad men det hjälper inte. Är det någon annan som har detta eller som har blivit av med det? Kontaktat supporten för längesen men de har nog glömt bort mig. Funderar på att gå till en Apple store och försöka få en helt ny telefon.

    Ps detta händer inte ofta, då hade jag lämnat in den för längesen, men det är förbannat störigt när det händer. Enda lösningen är att vänta en timme, då går det över :)
     
  2. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Jag hade liknande problem för länge sedan men tror att det löste sig med någon uppdatering. Svarade inte på touch speciellt när den precis vaknat ur sleep mode så att säga. Apple bör ju kunna se i telefonens loggar om något fryser? Jag hade lämnat in den om jag var du. Om jag har förstått det rätt så har de varit rätt frikostiga med att byta ut X? Kanske för att den är "premium" och skitdyr
     
  3. nehemja

    nehemja Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER


    Ja problemet var väldigt ihållande idag så ska nog dra till Apple store i ikväll och se om jag kan få den utbytt bara. Inte så sugen på att behöva lämna in den för reparation men får väl se vad dem säger.
     
    erik.rahm gillar detta.
  4. nehemja

    nehemja Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Det som erbjöds på Apple store var en fabriksåterställning... får se om det hjälper.
     
    erik.rahm gillar detta.