https://www.theverge.com/2017/10/31/16579748/apple-iphone-x-review "The good news is that Face ID mostly works great. The bad news is that sometimes it doesn’t, and you will definitely have to adjust the way you think about using your phone to get it to a place where it mostly works great." Det här låter inte bra, dock ganska väntat. Jag hade tänkt köpa en X som jobbtelefon trots att jag tycker att den är väldigt ful, nu får det bli en 8+ istället.
Ja, helt klart varierande omdömen på Face ID. Tänk dock på att det är en ny teknik som kan behöva trimmas en del via mjukvaruuppdateringar innan den presterar optimalt. Dock är det väl så att ansiktsigenkänning aldrig kan bli lika "idiotsäkert" som fingeravtrycksscanning hur mycket man än trimmar den. Det är helt enkelt alldeles för många externa faktorer som kan ställa till det och förhindra upplåsning. Med fingeravtrycksavläsning så är det ju typ vatten/svett/smuts/vantar, annars funkar det kanon varje gång.
Ja, PIN fungerar alltid. Det är det enda sättet att låsa upp den om den ligger på ett bord (utan att plocka upp den i handen).
Intressant test av Face ID. Hur klarar det tvillingar? :-) View: https://www.youtube.com/watch?v=e8-yupM-6Oc
Jag testade faktiskt med min tvillingbror och på mina två tvillingsdöttrar, tyvärr misslyckades vi lura systemet haha [emoji23]
Detta kanske varit uppe förut men visas ett filmklipp på hela skärmen? Tänkte på den där "hakan" längst upp
Ja det visas på hela skärmen med hakan som sticker in i bilden. Alternativt zooma ut så du får en väldigt liten bild i mitten av skärmen. Pest eller kolera typ.
Det är inte riktigt sant. Det beror på vilken bildaspekt filmen har. Om du t.ex. tittar på innehåll i 16:9/16:10-format (många spelfilmer, Youtube, TV-program) och väljer att inte stretcha bilden utan se den i sin naturliga storlek så kommer du inte se någon notch eftersom det blir svarta kanter på sidorna. Bilden blir då ungefär lika stor som på en iPhone 8 Plus. Stretchning är en styggelse eftersom det croppar filmen och man ser inte hela bilden. Kör alltid med black bars på min S8+ och det går utmärkt. Det stämmer dock att om man kollar på en film i CinemaScope (2.35:1) så får man välja mellan att se notchen i bilden eller att det blir svarta kanter på alla sidor av filmen. Bilden blir dock inte "väldigt liten", den är fortfarande likvärdig med den effektiva filmytan när man ser samma film på en iPhone 8 Plus.
Tror han inte ångrar sig nu är ju hans dotter världs kändis hehe och kommer bli ihågkommen Störst problem utomhus speciellt vid solljus. Funkar tydligen bäst i helt mörkt rum utan ljuskällor. Tror det blir svårt att trolla bort problematiken med solljus.
Tydligen så var de aldrig aktuellt med fingeravtrycksläsare under skärmen http://www.mobil.se/nyheter/apple-vi-verv-gde-aldrig-ens-touch-id-under-sk-rmen#.WfmqA2hwGEc
Jag har alltid varit skeptisk till att Apple skulle gå den vägen. Med tanke på hur många lurar de tillverkar så känns det extremt riskabelt att hoppa på fingeravtrycksläsare under skärmen. Face ID kommer nog skapa supportärenden så det räcker ;-) Sen ska man ta allt Apple säger med en nypa salt. De skulle aldrig erkänna att de misslyckats med Touch ID i skärmen. Då säger de hellre att de aldrig försökte.
Det fanns nog inget chipp för ändamålet heller, och då var det inte mycket att överväga. Det enda som visats upp hittills är den där Vivo-telefonen och där var avläsningen väldigt långam. Att designa ett eget chipp för ändamålet var nog uteslutet. Hade det existerat ett välfungerande chipp på marknaden hade det nog låtit annorlunda.
Fingerprint card kanske blir först med fungerande... Dom presenterade imorse lösning... Väntas sitta i produkter första halvan av 2018..Deras aktie har rusat efter nyheten http://omni.se/a/KEXKy
Känns mest som vill döda dålig pr.. Men tråkigt att se att ett företag ska ljuga folk rakt upp o ansiktet. Är väl bättre att låta rykten förbli rykten.
Ja det skall de göra. Sedan kan det ju vara vettigt att värdera olika fördelar med som operatörerna har. T.ex. Tre erbjuder fri musikstreaming, wifisamtal och volte. Eller Telia som har fri surf på sociala medier.
FPC1268 som sitter i Huawei P10/Plus är den bäst fungerande fingerläsare jag haft på någon telefon, speciellt när det kommer till blöta eller smutsiga fingrar, så företaget verkar besitta en stor kompetens. Hoppas de lyckas få en 100% fungerande produkt ut på marknaden.