Vi kanske redan har sett ”peaken” med iPhone X försäljningen. Inte samma tryck på komponenterna längre: http://bgr.com/2017/12/08/iphone-x-sales-2018-may-be-slowing/ Har nog saktat ner en aning. Men de tjänar ju mycket på varje enhet så Apple lär vara nöjda ändå.
Ja såna rapporter får man ta med en nypa salt. Hur många tusen gånger har man inte hört att peak iPhone har passerat
Funderar lite på om det finns alternativ till att snabbladda med annan kabel än den superdyra apple har? Förstår att man inte ska används nån billig ”kina” kabel. Men att man ska behöva betala 500kr (eller hur mkt det nu kostar) för en kabel, ganska orimligt i min värld. Finns säkert bra induktionsladdare men skulle gärna använda en kabel. Vad har ni gjort för att snabbladda för en lite billigare peng?
I nuläget nej. Inte vad gäller kabeln. Men själva vägg adaptern kan man använda vilken som helst som är USB PD certifierad. 1m Apple kabel usb c till Lightning kostar 295 kr 2m - 429 kr. Detta hos Apple då. Macrumors hade en ganska omfattande test av dom olika laddnings möjligheterna som finns nu. Och summa summarum så var det inte nån jätte skillnad mellan 12W iPad laddare (eller dylikt med liknande effekt) och den s.k snabbladdningen. https://www.macrumors.com/guide/iphone-x-fast-charging-speeds-compared/
Hmm. Blir alltså att köra med iPad laddaren. Går ju lite snabbare iaf. För övrigt är det riktigt sniket att man inte får med möjligheter till snabbladdning i lådan.
Ja alltså dom kunde åtminstone inkludera en 10-12w laddare istället för den löjligt långsamma 5w som dom skeppat sen starten.
Gör det. Men mindre än 10 är den inte på. Står hur mycket watt den levererar på undersidan med rätt tydlig text.
Någon som har varit med om att animojis vibrerar? Jättekonstigt verkligen. Nej, jag skakar inte alls och den följer ens rörelse lite trögt, troligen pga. allt vibrerande. Edit: Det uppstår endast i mörkt rum. Så fort jag tände lampan var allt som vanligt igen. Någon mer som kan testa?
Ni som har en iPhone X, tycker ni den är värd merkostnaden mot en 8:a? Sitter idag på en 7 plus och är förbannat sugen på en X MEN det som tar emot är priset. Hur resonerade ni när ni valde X?
Hade en 6s så tyckte helt enkelt det var dags för ny mobil. Att köpa en modell som sett likadan ut i typ 4 år, nej tack, och därför jag inte heller köpte någon ny innan
Ja, hackar kanske är rätt ord. Ser dock ut som att animojin skakar/vibrerar och svarar dåligt på ens rörelser.
Animoji använder väl endast kameran och inte de andra funktionerna. Så är nog därför det fungerar bättre i ljus.
Kom från android, ville ha en iPhone, då kändes X roligast. Tog på avbetalning via tre, vet inte hur mycket billigare det hade blivit i det läget att ta en 8a istället. Men hade jag haft en sjua hade jag nog inte bytt, övervägde den ett tag eftersom det borde bli mycket billigare men ja.. föll för suget att ha det nyaste och dyraste istället
Jag skulle inte byta en 7 plus mot en 8 eller 8 plus, så jag svarar att X är värt pengarna, och jag hade en 6S plus som jag tyckte var lite för stor. Min frus 6S känns för liten, så valet var enkelt för mig.