Har du iOS 11.2.5? Om ja, kan du ju alltid testa att ominstallera appen. Kom dock ihåg att du då måste hämta ditt mobila BankID på nytt. Funkar för mig också! Ska finnas som val för alla med iPhone X och senaste uppdateringen av appen.
Polaren hade samma strul men hans problem berodde på att han hade inte uppdaterat till 11.2.5 och då fick han inte den senaste uppdateringen till Bank ID.
Fungerar inte för mig heller. Har senaste programvaran. Kollar jag BankID på App Store så står det att den uppdaterades för tre dagar sen, men kollar jag min historik kan jag inte se att appen har uppdaterats. Kan inte välja att uppdatera den heller. Hoppas det kommer om några dagar, ingen lust att ominstallera den direkt
Jupp, det verkar som att appen inte uppdateras för vissa. Jag har ett lägre versionnummer, kan inte uppdatera via App Store.
Hade gamla versionen 7.7 installerad, men kollade precis i AppStore och då fanns den nya versionen redo för uppdatering, nu har jag tillgång till FaceID!!
Verifieringen med TouchID gick snabbare i BankID än med FaceID eftersom den initierades direkt. Synd att man inte kan välja samma sak nu, men kanske inte blir lika säkert då, eller något
När BankID-appen öppnats, behöver jag trycka på ”legitimera med FaceID”. Behöver inte du det? Med TouchID så började den att läsa av fingret direkt, behövde aldrig starta den processen själv. Men tänker att det kanske handlar om att man ska se vad man legitimerar sig mot? Med TocuhID måste man ju aktivt ha fingret på läsaren.
Kanske beror på vilken banktjänst/sida/app ni använder. Det är nog dom som har olika krav på säkerhet.
Är nog som Timppa säger. För tidigare när jag loggade in på SEB med en iPhone 8, så kom TouchID verifieringen upp direkt. Så hade jag fingret på läsaren skedde det direkt
För er som är oroliga hur X åldras. View: https://youtu.be/_5TiQ7Ow_xY Precis som Erica har jag klarat mig helt från inbränningar. Mycket imponerande. En orsak lär vara att X saknar on screen keys. S8+ och Pixel 2 fick inbränningar av navigationsknapparna efter cirka en månad.
Upptäckte att det är olika. Tror det är när man ska bekräfta en betalning så ska man välja att verifiera med Touch-ID.
Blir så besviken på dåliga programmerare ibland. De flesta håller så hög klass, sen dyker sån här sketna fel upp Gäller annonsen längst upp. Blir så ibland så får man dra upp sista biten själv
Just nu är det absolut ingenting som jag retar mig på den här telefonen. Fantastiskt bra samtalskvalitet och mycket bra kamera uppskattar jag väldigt mycket. Köpet av denna mobil är mitt bästa köp på väldigt länge och om man tycker att man vill betala vad den kostar, så är den värd varenda krona, tycker jag.