Väcker en lite halvdöd tråd, har nu provat
Telenor Stream Mini som kostar 79 kr / månad utan krav på varken box eller andra abonnemang eller produkter från
Telenor. En månad gratis för att testa och det ingår 11 kanaler.
Handla Stream – Jämför streamade tv-paket | Telenor
Jag tycker det funkar helt OK, kanalerna verkar vara i HD så vitt jag kan avgöra. Appen är ganska basic men funkar, casting funkar fint. Tyvärr har de ingen Android TV app men jag antar att det går att side-loada den vanliga android appen men har inte provat själv. Brukar dock vara problem med portrait-läge och lite annat knas när appen inte är anpassad för Android TV.
De har även två andra paket - Bas och Stor.
Paketet som heter Stor är rätt prisvärd då det för 299 / mån ingår 46 kanaler + HBO Nordic + Viaplay Film och Serier. HBO och Viaplay kostar ju 109 kr vardera så i teorin 81 kr för 46 kanaler. Jag hade tidigare både Viaplay och HBO men har tittat slut på dessa och kör just nu bara Amazon, annars kunde detta vara ett alternativ!
Tydligen får man välja antingen Viaplay eller HBO, så blir 190 kr för 46 kanaler + en av dessa tjänster. Är fortfarande rätt bra deal ändå.
Nu börjar det faktiskt likna något! Jag tror att ganska snart kommer komma fler såna här tjänster som börjar konkurrera ännu mer om pris vilket så klart är fint för oss konsumenter.
Med det sagt så hade jag glömt bort hur fruktansvärt det är med alla reklampauser, 4-5 st per timme, det är ju helt horribelt. Och det ska man betala för? 
Har inte kollat på vanlig TV på ett par år, kört streamingtjänster och enstaka Play-appar. Kontentan för min del blir att fortsätta med andra streamingtjänster och inte skaffa detta, är så pass allergisk mot reklam så det går bort. För övrigt så tycker jag definitivt det är den mest prisvärda tjänsten hittills.
Click to expand...