iTap - telefonen som touchpad till datorn (igen)

Diskussion i 'Applikationer' startad av Tiny Turtle, 9 december 2010.

1. swanden

swanden Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Hos min farsa har vi en laptop som vi pluggar in i TV:n för att se på film och då kan man använda den här appen för att välja film osv. Det finns fler användningstillfällen men det är det ända jag använder

Sent from my iPad using Tapatalk

2. Iamfree

Iamfree Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Jag har en stationär dator kopplad till TVn som jag i huvudsak använder för att se på film och lyssna på musik med. Dator är placerat innuti TV-bänken så jag vill kunna sitta i soffan och styra datorn.
    Ett alternativ vore att använda ett trådlöst tangentbord med inbyggd mus. Nackdelen där är att de är ganska stora och dyra och det blir dessutom ytterligare en sak som skall ligga på soffbordet. Då mobilen ändå alltid ligger där, den är liten och appen itap bara kostar 17kr så tycker jag att det är en smidig lösning att använda itap på mobilen istället. Med itap blir din skärm en trådlös musplatta till din dator och du kan även använda mobilens tangentbord till datorn (med en knapptryckning för att tangentbordet skall komma fram).
    Jag upplever dessutom itapens touchpad som smidigare att använda än det trådlösa tangentbordets inbyggda styrkula för musen.

Visst är det smidigare att skriva på ett fysiskt tangentbord men då jag sällan gör det på denna dator så går det bra att köra det på mobilen istället då det behövs.

3. miloudot

miloudot Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    224
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Jupp.