Problem: Jävligt dålig signal styrka

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av Higuain, 29 maj 2013.

1. binary

binary Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge
    Telefon 2:
    iPhone 6
    Fan vad ni dramatiserar.
    Jag har också tele2 och får bara en eller två bars på täckningen 4g men får fortfarande ca. 40mbit/s

Varför vill ni inaktivera 4g? För att få 5 bars på HSDPA och Scheisse hastighet på ca. 10mbit?

Skickat från min HTC One via Tapatalk 2

2. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    532
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Troligen för att telefonen verkar dra betydligt mer batteri på 1 stapel LTE än med bra UMTS/HSPA+. Däremot håller jag med om att det inte verkar påverka hastigheten alltför mycket. Nu är visserligen mitt abonnemang cappat till 20 Mbit/s ner och 10 Mbit/s upp på LTE men det får jag ut även de få tillfällena jag har 0 staplar LTE. Som många sagt är ju dock den betydligt snabbare svarstiden det som gör den mest märkbara skillnaden för de flesta.

3. snej81

snej81 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    629
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra
    Telefon 2:
    Fold 4
    Platta:
    OnePlus Pad 2
    Platta 2:
    Galaxy Tab S10 Ultra
    Haft samma problem med dålig mottagning via 4G, kör Halebop och bor ca 4mil norr om GBG. Ibland har det inte gått att ringa till mig ens. Slog av LTE och fick direkt 3-4 staplar. Eftersöker även jag en widget som man snabbt kan byta mellan 3G-4G. Ligger nästan jämt på WIFI dock så kommer garanterat köra utan 4G när jag inte är i behov av det, nu när jag upptäckt att täckningen blev så markant mycket bättre..

4. Jocce81

Jocce81 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Gällande staplar / täckning. Rätta mig gärna om jag har fel MEN är det inte så att det i princip funkar så att:

Lägst:1 stapel Edge-Max staplar Edge->1 stapel 3G-Max staplar 3G->1 stapel 4G...?
    Så upplever jag det med 3G / Edge iallafall..o tänker att det borde vara likadant vidare med 4G?

(Sen enligt Telias tekniker som jag en gång hade en lång diskussion med rörande att vi fick massa brutna samtal/missade som inte gick fram på alla firmalurar trots "full mottagning", så säger tydligen antalet staplar ganska lite om hur bra mottagning / täckning man har... )

/Jocce

5. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 247
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Så är det inte, du kan ha full 4G-täckning med bara en eller två pluppar 3G. Allt beror på hur du befinner dig i förhållande till närmsta mast samt vilken frekvens som det sänds på i området. Det går exempelvis att gå från en plupp 3G till två pluppar GPRS/EDGE. Likaså kan.

Alltså går det inte att säga att det har något med staplarna att göra. Dessutom är staplar ett ganska begränsat sätt att jämföra täckning, det finns andra saker som spelar ännu större roll.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

6. snej81

snej81 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    629
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra
    Telefon 2:
    Fold 4
    Platta:
    OnePlus Pad 2
    Platta 2:
    Galaxy Tab S10 Ultra
    På mitt jobb har jag alltid haft 1 stapel på 4G nätet och en hel del missade samtal som följd (får ett sms strax efter någon har försökt att ringa mig). Nu när jag avaktiverat LTE ligger jag på 3 staplar och det har än så länge inte varit några problem. Så att täckning inte har något att göra med antal staplar köper jag inte..

7. Drenken

Drenken Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Samma sak med operatören 3. Jag ligger konstan på 1 till 2 staplar när jag befinner mig i Solna. Någon som vet om det påverkar samtalskvaliten? Har bara haft telefoner 1 dygn än så länge och de samtal jag gjort har flera haft svårt att höra mig.

8. Ariozo

Ariozo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Här Tele2 och Tre, och som andra redan sagt så är signal styrkan lite sämre för mig på H1 än på tex. min s4. Baren ligger på 1-2 men det är ointressant för har då ok speed. Men Der jag märkt mest är att där jag har täckning på andra och typ 3 bar 4g har H1 ingen och får gå ner på 3g. Men gillar mobilens design och sense så inget som skulle få mig att tänka om dock..:)

Skickat från min HTC One via Tapatalk 2