Jag börjar misstänkar hårdvarufel på GPS-en

Diskussion i 'Galaxy S' startad av zetar, 5 augusti 2010.

1. Trevlig

Trevlig Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

provade gpsen med jm5 från max i örebro till varberga och det fungerade mycket mycket bättre än original romen med navigon.

2. pobin

pobin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    404
    Telefon:
    Nothing Phone & Pixel

MINA ENHETER

Telefon:
    Nothing Phone & Pixel
    Min SGS har fungerat hyfsat här i sverige. Men under förra vecka var jag på mc semester ner till Österrike. Tror ni GPSen fungerade? Nää.. :( en gång efter väldigt lång tid fick jag gps signal. I Tyskland.. för kompisen med Acer Liquid och samma program fungerade det perfa för.. båda hade stängt av data trafik. Jag lät mobilen ligga jätte länge vid ett öppet fönster.. Fick in en satellit bara. Väl hemma i Sverige fungerade det igen. Känns lite skumt!
    Kör allt orginal i mjukvaran..

3. hakan

hakan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Nokia 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Nokia 8
    Telefon 2:
    Nexus 5
    ROM:
    MM
    Äntligen nöjd!

Hittade igår denna sida http://blogg.streamtel.net/ där jag äntligen efter två veckors pillande med GPS:en fick en fullträff. Halvvägs ner på sidan finns det anvisning om hur man får A-GPS på Samsung Galaxy S. Efter jag hade följt anvisningarna, så verkar mina problem vara borta. Blir fastnaglad inom 15 - 20 sek och bibehållen positionering hela tiden. Använde My Tracks idag när jag cyklade till ICA affären knappt kilometern bort. Blev fullt nöjd med rutten som visades, Tyckte det var på metern när. Bäst att säga att jag sitter med firmware XXJF3. Hoppas verkligen att detta kan hjälpa andra eftersom telefonen är makalös i övrigt.

4. cmlewan

cmlewan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Jag påstår att om du stänger av datatrafiken så försvinner trilaterationen ("trianguleringen") genom en bugg också. I alla fall i vissa länder. Han kanske bara fick in mobilmasternas info? Fast den vanliga GPS:en borde ju funkat för dig.

5. pobin

pobin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    404
    Telefon:
    Nothing Phone & Pixel

MINA ENHETER

Telefon:
    Nothing Phone & Pixel
    Vi testade med gps test där man ser signalstyrkan på satelliterna.
    Trianguleringen fungerar väl inte ens i orörd stock firmware?
    Hur som helst... en satellit i gps test i Tyskland, Österrike och 7 här hemma i Sverige.
    Samma nät, samma program och strypt datatrafik. Jag försökte kanske få gps signal minst 10 ggr under min resa och lyckades en gång bara.