Jag håller på gråta hjälp vill ha 2.2 offcielt

Diskussion i 'Blade' startad av syncmaster, 19 mar 2011.

1. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Jo, iaf initialt. Jag har gjort en version av Swedish Spring som bör fungera på den officiella 2.2 telefonerna men ännu har ingen testat den. Det finns också en Clockwork version som bör fungera som är gjord för x880 som också är en officiell 2.2 Blade (fast i Kina).

2. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    kallt_kaffe, du är ju experten här, vad rekommenderas, ska min sambo vänta på officiella 2.2, eller ska jag roota den och lägga in, vilken ROM rekommenderar du? Vi kan börja med 2.2 .

Btw, Är Swedish Spring = Comviq 2.2?

3. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Den blir root:ad om du lägger in en custom 2.2 så det behöver du inte göra innan. Jag rekommenderar Swedish Spring RLS2 + Gmail fix:en.

EDIT: Såg precis att någon tipsade om "Recovery manger" i SS tråden och ja, skall du köra den metoden så behöver du ju root:a först. Jag har dock aldrig testat att göra så utan jag lägger in ROM:en på sd-kortet, bootar om till "bootloader"-läge (volym upp), flashar clockwork, bootar om till recovery (volym ner) och flashar ROM följt av Wipe. Men visst har man inte en fungerande adb/fastboot koppling så är Recovery Manager nog ett mycket bra alternativ.

Ja den är baserad på den, fast det är ju inte identisk längre eftersom jag föräldat den lite. Jag gjorde en som är precis som originalet också förutom att jag städade bort Comviq apparna och bytte kärnan plus de 3 lib:ar som man måste byta för att de skall fungera på våra "gamla" Blades om du nu hellre skulle vilja en "oförädlad" version.

Vill du få ut maximalt av telefonen så gör du en TPT installation av JJ RLS9 först. Då får du den ompartitionernad till 128Mb systempartition och 287Mb datapartition. Sen bootar du om den till recovery läge och lägger på SS + gmail fix och en wipe på det så är det klart.

Kommer den en officiell uppgradering för nerladdning så kommer det sannolikt att vara av TPT-typen så den kommer isåfall att återställa partitionering m.m. om du senare skulle vilja köra den istället.

Det går också att återställa partitioneringen och installera tillbaka en original (Telia eller Comviq/Tele2) ROM om det skulle behövas för eventuell inskicksuppgradering.

Last edited: 20 mar 2011
    DreamHawk gillar detta.
  4. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Ouff, mycket att tänka på....

Ska tänka på det :) Tack!

5. borgia

borgia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

@Kallt_kaffe: Jag förstår inte riktigt det där med romdumpen, men är sugen på att uppgradera till JJ idag.

Jag förstår att det hade varit bra med dumpad rom såhär innan, men tror du de märker det på anovo om de får in en med den gamla? Ifall att det skulle bli nått garantiärende...

Jag har främst försökt i mobilen med terminalmetoden som stod i länken men den säger att jag inte har tillstånd att köra det första kommandot som han skriver att man ska köra... Hur ska jag göra?

Förlåt om jag är jobbig och så men jag hoppas du har överseende med det. Du är verkligen grym som gör allt det här för andra, riktigt sjyst!

EDIT: Blir ingen ROM-dump... :( Blev för sugen och slängde in JJ9 igårkväll och hittills gillar jag det mycket! :)

Last edited: 21 mar 2011