Det har varit grått och regnigt och det väntas fortsätta ett tag. Jag återkommer när det blir mer intressanta siffror. Nu ligger de på mellan 6 kWh och 8 kWh.
Hej Androidvänner! Jag tror att detta kan bli en rekorddag, trots tidigare trista prognoser. Det gick rakt upp omedelbart. Jag återkommer.
Hej Androidvänner! Det blev nytt rekord och för första gången så har solkraftverket producerat över 20 kWh.
Nu har det varit tre grå dagar med låg produktion. Men imorgon säger prognosen att det blir sol och därmed hög elproduktionen. Jag återkommer.
Det har varit två rätt bra dagar. 14,46 resp 19,96 kWh. Det har täckt merparten av får konsumtion nu när det varit så milt väder.
Jag har läst hela tråden men kommer ej ihåg att jag sett om du skrivit ut er beräknade årsförbrukning? Är det något du vill dela med dig av bara för intressets skull Visst hade leverantören beräknat att du skulle producera ca 8500kw/år? Vad är max med din anläggning, under optimala förhållanden?
Ja just, har ju faktiskt sett det tidigare. Tack. Hur mycket el gjorde ni av med under 2019 då? Jag blev sjukt sugen på en anläggning själv. Men det är inte aktuellt innan vi renoverar taket om nåt/några år... Vår årsförbrukning låg ifjol på 10700 totalt. Så skulle nästan vara självförsörjande om man får ut vad de lovar (vilket man inte torde få helt ut).