Jag har precis köpt en S8+ då min fru ska få min S8. Telefonen jag köpte va låst till tre men låste upp den via tre supporten inga konstigheter. Nu letade jag efter VoLTE eftersom det funkar på min S8 som är köpt olåst från Elgiganten en gång i tiden. Men den inställningen finns nu inte på min S8+ fast den nu är upplåst (se bifogade bilder) Någon som vet om/hur man får fram den nu eftersom min operatör stödjer det? Eller är det bara att sälja den och se glad ut?
Du har VoLTE med det syns som HD vänstra hörnet när du ringer och det sker automatisk. Jag har 3 så sker det på min plus att om Du ringer och du har kvar 4G symbolen när du ringer så vet du att du har VoLTE
Ja och dom är så klart lika kloka. Deras kunskap sträcker sig inte längre är att "VoLTE har vi" På rak arm känns det ju som att det är tre som begränsat telefonen fast den är upplåst. Varken jag eller tre vet något mer än så. Jag har ju telia SIM i S8+ nu men det kan ju omöjligt spela någon roll när jag låst upp telefonen?
Ja fast om som du ser så är det samma SIM i båda telefonerna då borde det ju logiskt sett vara lika inställningar på båda telefonerna. Men det finns ju bara VoLTE inställningar på S8 och inte på min S8+
Telefonen är bara upplåst men du kör fortfarande med 3 (HTS) firmware. S8 kör du väl med NEE firmware och då visar det väl olika. Du kan alltid flasha till NEE om det nu går med 3 firmware. Har aldrig haft 3 låsta mobiler, så vet inte hur deras låsta mobiler fungerar med andra firmware.
Någon som orkar förklara? Alltså jag fattar ju flasha är men vill ju ogärna paja luren.Har förstört en S5 när jag satt och kladda för några år sen. Vad är NEE?
Varför det du har VoLTE men det sker automatisk med en symbol på vänstra hörnet när du ringer. Har du dessutom kvar 4G symbolen har du garanterat VoLTE. Du behöver inte flasha till nee
Jag har full 4g när jag kopplar upp ett samtal går den ner till 2 pluppar och där står bara H+ så utgår ifrån att den går över på 3g. För så ser det inte ut när jag ringer på min S8
Du kör HTS, som inte innehåller Telias IMS inställningar (ännu). Därför kan du inte använda VoLTE utan din telefon gör en CSFB (re-direct till UTRAN (3G)) och sätter upp samtalet.