Jag tänker sammanställa alla klagomål till LG

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Alvin, 4 maj 2011.

  1. Alvin

    Alvin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    578

    MINA ENHETER

    De på xda developers talar om versionen 10d som tydligen kommit via ota nu. Någon som vet något om detta?
     
  2. Gorgeous

    Gorgeous Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    965
    Mottagna gillanden:
    364
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S9
    Jag tror att 10D är samma som vår 10B fast för en annan region/låsta mobiler. Så den innehåller inget nytt botemedel för frysningarna.
     
  3. PatrikS

    PatrikS Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    1 123
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    exakt, så strunta i bokstäverna, det finns andra värden man kan titta på.
     
  4. PatrikS

    PatrikS Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    1 123
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

  5. pmugghc

    pmugghc Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    2 053
    Mottagna gillanden:
    1 063

    MINA ENHETER

    Jag fattar inte att ni står ut med sånt här, är det inte bättre och rösta med plånboken och kräva pengarna tillbaka ?
     
  6. PatrikS

    PatrikS Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    1 123
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Det är i princip det vi gör,

    alternativet är väl 3-4 vändor till anovo med risk för "fuktskada" och att din telefon repas tills de ger upp eller vägrar ge mig sig och du får betala för "undersökningen" som är en Hard reset, en uppladdning och en bunt repor som bonus.
    Vad vi vill är att LG erkänner sina misstag och gör en recall precis som HTC gjorde med desire när den var ny och hade barnsjukdomar.
     
  7. Alvin

    Alvin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    578

    MINA ENHETER

    Well said my friend! Vi kommer aldrig att ge upp den här fighten mot LG.
     
  8. PatrikS

    PatrikS Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    1 123
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Alvin, du har PM.

    edit: 3 frysningar/omstarter inom en timme, måste vara rekord, alla genom att lyssna på musik genom bluetooth.
     
    Last edited: 6 maj 2011
  9. M1ntos

    M1ntos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Vet ni vad? Man har 1 års garanti, då tänkte jag att man kanske kunde lämna tillbaks denna och få pengarna tillbaks. Men är det möjligt?

    Ett problem kvar står, omstarterna sker hur random som helst...
     
  10. PatrikS

    PatrikS Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    1 123
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    saxat från XDA -

    I just experienced another "sleep of death" on the latest CM7 build.
    Luckily I could connect via adb and do a "logcat".
    This is what I got: pastebin.com/prGFPNMt (I cannot post links yet... sorry!)
    This is the output from "dmesg": pastebin.com/ARJS66K1
    And this from "ps": pastebin.com/jhvXC9ui

    At least to me it seems that that "system_server" somehow crashes and effectively turns down the whole system.

    Maybe we should get this pastebin-link to the CM7 developers?!
    Any volunteers?

    dvs felet finns solklart i CM7 också.
     
  11. sepipe-l0

    sepipe-l0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Har skrivit två mail till LG nu, dem har 48 timmar på sig sen vänder jag mig till konsumentverket. Skulle inte en uppdatering kommit förra veckan?
     
  12. M1ntos

    M1ntos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Dito.
     
  13. speedline

    speedline Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    1 590
    Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    det verkar som att dom har löst problemet med sleep of death med någon av helgens releaser. Ingen som har rapporterat det på xda än så länge
     
  14. PatrikS

    PatrikS Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    1 123
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    speedline, källa?

    jag har inte sett något som visar det på Git, gerrit eller i release-texterna.
     
  15. speedline

    speedline Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    1 590
    Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    xda får man väl se som en bra källa. sista inlägget som hade med SoD att göra var i fredags. alltså innan nr. #10 & #11
     
  16. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Jag hade en Nokia som drog med ett problem som återkom trots flera reparationer. Fick mycket bra råd av KOV.
    En tillverkare har rätt att försöka avhjälpa ett fel två gånger. Om samma fel uppstår en tredje gång får man den utbytt mot ny eller häva köpet.

    Självklart kan man deala med butiken men i lagen har man inte rätt till hävning direkt. The phone house var inte schyssta mot mig när jag hade samma problem. De försökte t.o.m att jag skulle skicka in den en tredje gång när samma fel uppstod igen.

    Det kan vara bra att veta att efter 6månader så har vi konsumenter en större börda att bevisa att felet är ursprungligt. Så bäst att reklamera inom 6månader alltså.
    http://www.konsumentverket.se/sv/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument/Garanti/

    Eftersom det finns folk som inte har problem kan ju en omleverans vara lösningen.... håller tummarna för er som har problem.
     
  17. PatrikS

    PatrikS Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    1 123
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    eftersom du inte lade med någon källa så tog jag mig tid att leta fram den mest aktiva tråden om CM7 på xda, på denna sidan hittar jag följande :

    "Damn just got my 1st screen freeze in 2 days."

    detta inlägget var igår, dvs lördag.

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1058254&page=99

    XDA anser jag vara en källa där man får ta hänsyn till vem som skriver och hur och om vad, för huruvida det är en bra källa.

    Om du orkar så får du gärna länka in exakt var du läste om att de jobbar aktivt med just BSOD-problemet.
     
  18. tangeN

    tangeN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    189
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Hur går det med sammanställningen då?!
     
  19. Wwax

    Wwax Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Fick ett härligt svar från LG idag. "Om Anovo har konstaterat att din telefon ej är defekt är den uppenbarligen inte det."

    Ja jösses, tänka sig, det är inget fel på telefonen...
     
  20. PatrikS

    PatrikS Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    1 123
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Wwax, och du har varit i kontakt med LG/Anovo om just bsod (frysningar) ?
    LG har inte svarat på mina två sista mail jag skickade dom, och jag funderar på om det ö.h. taget är möjligt att lyckas få rätt med detta trots alla som ändå har detta fel.

    Vad var den långa berättelsen från anovo och tog de en service-avgift eftersom "det inte vara fel" på telefonen?