Jag tänker sammanställa alla klagomål till LG

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Alvin, 4 maj 2011.

1. Carl

Carl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

helikopter viewn har jag inte längre samt låsskärmen visar den gamla bilden innan den vaknar till liv vilekt den inte gjort strax efter uppdateringen

2. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

två andra kända fel Carl, men i sammanhanget tycker jag de är försumbara.

3. Wwax

Wwax Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Skickade in min lur till Anovo tre dagar efter DOA tiden (en tjej på LG hade sagt två veckor och dubbelkollat..) Anovo laddade batteriet "batteri laddat OK" och skickade tillbaks skrotet, har blivit mäkta irriterad på LG's förhållningssätt så mailbombat lite senaste dagarna. (Slapp dock betala något)

Hade jag bara kunnat gå till vilken butik som helst och visat upp felet istället för att skicka den fram och tillbaks till Anovo med dom riskerna det innebär, skulle dessutom vara droppen om man efter tre gånger (sex veckor utan telefon) får en sunkig, repig, beggad, refurbad enhet...

Hela senaste svaret:
    "För att få sin enhet utbytt krävs 1, att den uppfyller DOA (Dead On Arrival) kriterierna eller 2, att felet kvarstår efter den varit på service 3 gånger. Om Anovo har konstaterat att din telefon ej är defekt är den uppenbarligen inte det.
    Att Inwarehouse inte har någon fysisk butik spelar ingen roll. Om du kontaktar de så kommer de att hjälpa dig med att skicka in den på service/få den utbytt/och så vidare."

4. ninetwozero

ninetwozero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Jag skickade iväg ett e-postmeddelande till LG för inte särskilt länge sedan (~30 minuter), innehållandes klagomål om batteritiden såväl som frysningar. Läsrapport mottagen.

Jag försökte även medla med Katshing och få köpet hävt, men tydligen så är det *reparation* som gäller, trots att jag poängterade att det 1) mest troligt inte skulle åtgärda någonting och 2) att utbytesenheter även innehållit dessa fel. Nej, det gick tyvärr inte igenom det heller, utan dom kunde enbart hjälpa mig att skicka in telefonen till LG.

Dock ett plus i kanten till "Tre", som tydligen valt att sluta sälja mobilen - hoppas att fler återförsäljare fortsätter i samma anda!:mad:

5. M1ntos

M1ntos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Detta är mailet som jag fick från LG:

Hej Alexander!

Rekommenderar först och främst att du installerar den senaste uppdateringen (v10b). Kontrollera att du har den genom att gå Meny>Inställningar>Om telefon>LGE Version. Om du inte har den versionen, anslut till ett wifi-nät och sök efter tillgängliga uppdateringar alternativt anslut till din dator och uppdatera med LG Mobile Update.
    Om du har den senaste uppdateringen eller om telefonen beter sig likadant efter rekommenderas en så kallad hard reset. Det gör du genom att först stäng av telefonen och sedan hålla in VOLYM NER + HOME-knappen + POWER-knappen till en blå statusrad och Android symbolen kommer fram. Följ sedan instruktionerna på skärmen.
    Om du fortfarande upplever samma problem ber jag dig att gå till din återförsäljare för att skicka in den på service.

Med vänlig hälsning Med Vennlig Hilsen Best regards
    Jonas

Notera gärna att jag skrev att jag hade den senaste mjukvaran samt gjort hard resets, factory resets och ingen hjälpte.

6. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    578

MINA ENHETER

Har precis skickat ett omfattande mejl till Mobils redaktion och sammanställt alla klagomål. Nästa steg är att kontakta LGs huvudkontor. De förlöjligar oss kunderna och ber oss göra saker som vi redan skrivit att vi har gjort.

I have had it!

Skicka ni också alla mejl till

[email protected]

ASAP!

M1ntos och PatrikS gillar detta.
  7. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Jag har iallafall lärt mig följande saker genom detta fiasko:
    - Aldrig mera en LG produkt
    - Aldrig mera köpa en mobil via nätbutik
    - Aldrig mera köpa en mobil precis vid lansering

Det blir ett kostsamt mobilår för mig men det skiter jag i. Så fort det kommer en lämplig ersättare som uppfyller ovan nämnda krav köper jag den.

Last edited: 9 maj 2011
    M1ntos gillar detta.
  8. PatrikS

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Imorgon ringer jag LG igen och kommer fråga hur deras inställning är, jag iaktar givetvis CM7 med stort intresse då jag ser att de byter en hel del av tegra-delarna för linux-delen och fixar DE problemen så har LG gjort bort sig rätt bra också.

9. Hotlips

Hotlips Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Klockrent!

Min LG funkade fan så mycket bättre än både min Samsung Galaxy och dess S-efterföljare. om du inte hävdar DOA så är du lika körd oavsett om du står näsa mot näsa med en finnig försäljare eller skickar luren till en nätbutik. Och hur i hela friden du ska få tag på en nylanserad men gammal telefon måste du tala om sen.

Det är inte LG det är fel på utan hela jävla branchen som är sjuk, påhejad av tekniknördar som springer och köper telefoner som smågodis. Det verkar ju inte spela någon roll om det är en Iphone, Samsung eller LG alla har klagomål. Men eftersom vi bara läser om vår egen telefon när den strular så tror vi att gräset är grönare på andra sidan, och så får företagen sälja ännu en lågkvalitativ enhet till överpriser och vansinniga marginaler.

Rock on nerds!

10. PatrikS

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Tänker du på GPS-problemet på galaxy samt avstängningarna på nexus S så erkände samsung/google problemet i båda fallen.

LG har varit helt tysta än så länge, de låtsas som det regnar.

11. ninetwozero

ninetwozero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

LG besvarade mitt e-postmeddelande som jag nämnde ovan...
    ...varpå jag besvarade deras svar med denna utomordenligt viktiga fråga:
    Visserligen lade jag till lite krimskrams om Anovo och reparationer, men det där ovan var nog det viktigaste. Hur tidigt stänger deras support på vardagar?

12. Hotlips

Hotlips Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Jo men i ärlighetens namn måste jag ju erkänna att jag inte bryr mig så mycket om vad de skriver, mer vad de gör i det tysta. Samsung Galaxy fick ju som bekant inte en enda uppdatering och blev kvar i 1.5. Bara genom Drakaz (den energiske fransmannen) så fick vi till slut både 1.6 och sen 2.3. Men från Samsung... Nada. Så när folk skriver inget mer LG så vet jag inte vart de ska ta vägen.

13. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    578

MINA ENHETER

Det hände en ytterst märklig sak igår när jag skulle hard resetta mobilen. Notera att jag inte uppgraderade mobilen igår till v10b utan det för två veckor sedan.

Detta är första gången jag hard resettat luren, bör tilläggas. Jag kör tre knapps kombot och istället för att mötas av en meny där man kan välja hard reset står det helt plötsligt S/W upgrade- do not turn off eller please wait, kommer ej ihåg exakt. Mycket märkligt då jag inte uppgraderat något alls. Detta pågår under en längre period och inget händer. Jag avbryter då proceduren och kör om tre knapps kombot och inte heller den här gången möts jag av någon meny med text utan endast en animering som jag misstänker betyder "total återställning" och därefter startas mobilen om.

Nu till det märkliga: från att ha haft problem med omstarter varje dag minst 4-5 gånger dagligen har jag inte haft en enda sedan igår klockan 13. Det här betyder så klart inte att problemet har upphört men jag finner det hela mycket mystiskt, att det stod S/W upgrade....

Anyone else?

14. M1ntos

M1ntos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Måste säga att det du stämmer är sant då jag sett det i change log:en för CM.
    Sedan kan jag nämna att omstarterna har (för mig) försvunnit, nästan i alla fall. Tror jag har haft en, men då körde jag med nighty #5. Ska dra in #11 ikväll eller så. :)

15. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Du har säkert helt rätt men för mig känns det bättre att ha möjligheten att reklamera till en fysisk butik.
    Trodde det var underförstått. Inlägget är editerat.
    Branschen är exakt så sjuk som vi konsumenter gör den. Jag har ganska höga krav på en så kallad premium produkt gällande kvalitet och support, och när mina höga förväntningar inte uppfylls letar jag vidare efter det lite grönare gräset på andra sidan. Sjukt kanske, men inte alls konstigt. För mig är LG pissgult gräs. Vi har alla våra laster och för mig är telefoner definitivt en.

16. M1ntos

M1ntos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Gör gärna en "officiell" lista på klagomål som man kan skicka in där man "skriver på" som person att man håller med om att ens produkt har felen som står. Sedan kan man ju ändra, men det får mer slagkraft eller hur så. :-)

17. gytepr

gytepr Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    hallon

MINA ENHETER

Operatör:
    hallon
    jag har 10d version men har inte haft några omstarter av det ni har skrivit här iaf kan inte känna igen det ni beskriver
    skaffade den förra veckan, fick den 6 maj och körde en uppdatering direkt anslöt den till datorn.
    pepper peppar ännu har inte haft de problem ni pratar om iaf

18. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

S/W Upgrade dyker upp om man släpper någon av knapparna för tidigt, man skall ha tålamod och vänta tills android-gubben dyker upp (som hoppar ur en låda), för att den skall göra en hard reset. Jag rekommenderar att göra en hard reset efter varje uppdatering, stor som liten.

Sent from my O2X using Tapatalk

19. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    578

MINA ENHETER

Hur har du versionen 10d? Det är väl 10b som är den nyaste via LG's uppdateringstool eller har jag missat något?

20. gytepr

gytepr Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    hallon

MINA ENHETER

Operatör:
    hallon
    ja kollade nyss står :
    LGE-version
    LGP990-V10d