Jag tänker sammanställa alla klagomål till LG

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Alvin, 4 maj 2011.

  1. Alvin

    Alvin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    578

    MINA ENHETER

  2. gytepr

    gytepr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2011
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    hallon

    MINA ENHETER

    Operatör:
    hallon
    Hålla tummarna då..att de ger bra respons då
     
  3. ninetwozero

    ninetwozero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    419
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Bra! Jag bevakar den "åsikten" som det så fint kallades på fairshopping!
     
  4. PatrikS

    PatrikS Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    1 123
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Vad angav du för fel på telefonen exakt, jag sitter och sammanställer en lista för egen del och funderar på att lämna in så de kan välja och vraka egentligen, men funderar också på om de ö.h. taget kan komma undan med att ladda telefonen och bara starta och se att den "fungerar".
    Det är ungefär som att man anger att en bil dör på motorvägen och så tankar de den och startar och stänger av och säger att den fungerar perfekt.
     
  5. Wwax

    Wwax Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ursprungsfelanmälan 4/4 :
    "DOA Startar om, hänger och stänger av sig, främst vid laddning men även under vanlig drift.
    Hard reset utförd samt fulladdning med avstängd telefon enligt LG's rekomendationer. Strulat från dag ett!"

    Bråket ang DOA då LG sagt att det var två veckors period (per telefon så inget finns dokumenterat):
    "Hej,

    Här kommer orderbekräftelsen, telefonen ankom 24/3 och haft problem sen
    dag ett, service anmälan till Er gjordes 4/4.
    Inskick gjordes tio minuter efter jag fått returpåsen, anledningen att
    detta dröjt är att "kostnadsförslaget" av någon anledning skickats med
    post fast E-post adress angivits på så sett kunde jag inte veta vad som
    saknades.

    Enligt flera samtal med LG (samt gjort allt jag blivit ombedd att göra
    kvarstod felen) ville dom att jag skulle skicka in som DOA även
    Inwarehouse rekomenderade DOA (Mail konversation finns).
    Problemet är känt hos LG.
    LG's DOA period är två veckor.

    Anledningen att den inte skickades in direkt var dels att slippa allt
    sånt här stök och vara utan telefon en längre tid samt LG sade sig hela
    tiden ha lösningen på problemet..

    Utbytesenheten skall fortfarande skickas till följande adress:
    *******

    Om enheten av någon anledning inte kan bytas ut eller något är oklart
    vänligen kontakta mig direkt på nedanstående adress (E-mail eller
    telefon, ej post!)

    Tack för snabb hantering.
    Hälsningar / *****

    PS. Vill även tillägga att felen kvarstod utan SD-kort och SIM-kort, tre
    olika laddare testade samma fel med alla, telefonen hard resettad samt
    factory resettad. Inget har hjälpt. DS."

    Anvos svar:
    ""Hejsan,
    Tack för ditt mail!

    Jag har nu pratat med tekniker om de datum ni har uppgett.

    Ni fick telefonen 24/3 och felanmälde telefonen 4/4
    Och LG har endast 7 dagar när det gäller DOA
    Så er telefon kommer att behandlas som en vanlig service.

    Med vänliga hälsningar - My best regards
    **** ********
    Anovo Nordic AB
    Kundadministratör
    Tel: 0046 8 59002600
    Fax: 0046 8 6015599"

    Sen följde ytterligare mail om hur badwill, fyrkantighet ETC skadar Avovo och LG's rykte men till ingen nytta och nu sitter dom i skiten med massor av missnöjda kunder samt jag med en trasig telefon och spyr galla på internet.
     
    Last edited: 10 maj 2011
  6. PatrikS

    PatrikS Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    1 123
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    ok, laddningsproblemet... det har jag också, av 3 laddare jag har så startar den "kanske" om med en av dom.
    Det räcker inte heller för att de enkelt ska kunna hitta felet.

    förlåt min svarta humor men det känns som LG:s inställning är såhär :

    [​IMG]
     
    Last edited: 10 maj 2011
  7. mogge

    mogge Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2009
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tur att man hittade den här tråden. Satt med fingret på köp-knappen, men beslutade mej för att kolla runt lite på forumet innan jag klickade. :)

    Nu ligger inköpsplanerna på is tills jag hittar en annan mobil jag vill ha, eller tills LG har löst problemen, vilket som nu kommer först.
     
  8. Wwax

    Wwax Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ger upp, just gjort en ny service anmälan till Anovo och kommer göra en till så fort den kommer tillbaks (om den inte är utbytt/fixad så den funkar DVS).
    Inga förhoppningar alls..

    Sen ska jag försöka häva köpet och köpa något roligare för pengarna...

    Anledningen som fick bägaren att rinna över är två "avstängningar" (ej hängd och inget pling som indikerat att skiten inte var med i matchen längre) på lunchen (det var väl för varmt..) som resulterade i sura kunder.
    Är less på att passa telefonen som det vore en 110årig gubbe som kan dö närsomhelst.

    Helt hundra på att en av dom stora "delproblemen" är värme... Rättelse, skiter faktiskt högaktningsfullt i vad problemen är, precis som Anovo och LG.

    En riktigt, riktigt dålig produkt helt enhelt... Dag 48 med denna underbara trasiga telefon (men avvakta gärna ni andra, en FIX kommer snart! För det har LG lovat!)
     
  9. pmugghc

    pmugghc Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    2 053
    Mottagna gillanden:
    1 063

    MINA ENHETER

    Det konstiga är ju att den blev utsedd till bästa Android telefonen av Swedroid när de gjorde sin recension. Det visar ju att man får ta dessa recensioner med en nypa salt.
     
  10. sepipe-l0

    sepipe-l0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Eller att dem inte fick ur samma batch.
     
  11. Gorgeous

    Gorgeous Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    965
    Mottagna gillanden:
    364
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S9
    Hur skulle Swedroid kunna förutse problemen om de själva inte hade några, i en recension som kom innan telefonen släpptes ?
     
  12. pmugghc

    pmugghc Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    2 053
    Mottagna gillanden:
    1 063

    MINA ENHETER

    Recensionen som Techradar gjorde var klart mera negativ, speciellt ang mjukvaran.

    Sent from my MB525 using Tapatalk
     
  13. Alvin

    Alvin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    578

    MINA ENHETER

  14. Itson

    Itson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    335
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Min mobil är på väg till Deltaservice, inte Anovo. Är det någon som har haft med dem att göra tidigare?

    Har själv redan fått en ny mobil redan fast med samma problem som den tidigare. Ligger på dem och hoppas få ett saleskit tillbaka som butiken i sin tur kan köpa tillbaka (vilken de har lovat om jag nu får en ny enhet). Sedan blir det nog till att köpa en ny mobil. Lite trist när man hypat sig själv om mobilen sen -10. Orkar helt enkelt inte med alla problem längre.
     
  15. ninetwozero

    ninetwozero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    419
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Jag körde den igenom Google Translate, och fick fram följande:
    Det verkar vara den enda lösningen i nuläget, om jag inte tolkar det helt galet. När ska LG göra det rätta må tro?
     
  16. PatrikS

    PatrikS Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    1 123
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Vilken återförsäljare?

    Jag har köpt min på elgiganten och de har deltaservice vad jag förstår.
     
  17. Itson

    Itson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    335
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Köpt från Cyberphoto
     
  18. PatrikS

    PatrikS Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    1 123
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    återkom med hur det gick Itson!
     
  19. ninetwozero

    ninetwozero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    419
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Skulle det inte ge större effekt att sprida detta vidare till alla möjliga medier, och inte bara mobil.se? Eller vad är planen i nuläget? :teeth:
     
  20. Alvin

    Alvin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    578

    MINA ENHETER

    Mobil.se är första steget men har du fler förslag tar jag tacksamt emot det.