Jag tänker sammanställa alla klagomål till LG

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Alvin, 4 maj 2011.

1. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Det händer när tex telefoniprogrammet kraschat.

2. Hotlips

Hotlips Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Det vore förbaskat intressant att höra hur många av er som gnäller på 2X som kör stock ROM utan root eller andra modifikationer. Min gissning är att det är ganska många "early adopters" blan 2X ägarna, som gillar att pilla på sina telefoner. Kolla bara alla trådar med folk som brickat eller på annat sätt dödat sin telefon, det kanske finns ett samband?

Dessutom vore det intressant att höra hur många av er som har problem med telefonen som valt att lämna tillbaka den som DOA, men inte fått det eller fått ännu en telefon som inte fungerade?

Om telefonen börjar krångla efter 14 dagar då DOA inte gäller längre så förstår jag er frustration. Men övriga 2X ägare som märkt att telefonen fungerat dåligt direkt vid uppackandet och sedan försökt fixa det med alternativa launchers, ROMs, root eller app frysningar har jag faktiskt ingen som helst empati för. Ni valde bort er lagstiftade konsumenträtt och det spelar ingen roll vilken telefon eller märke ni väljer.

3. jimmyfogelqvist

jimmyfogelqvist Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    336
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra
    Info:
    Ganska bra telefon.
    Platta:
    iPad Air2
    Jag kör telefonen precis som den var när den levererades, förutom uppdateringen till senaste programvaran då. Telefonen fungerar klockrent, förutom att batteritiden ännu inte har stabiliserat sig helt, den är inte helt ok än, men blir bättre för varje laddcykel, igår hade jag 40% kvar efter 14 timmars användande med sync av gmail på, cirka en timmes musiklyssning, 4 samtal på 3 minuter vardera, 5 minuters strömmad video och 10 minuters surfande via wifi. Den har aldrig startat om sig, aldrig dött, aldrig fryst eller låst sig på något sätt, bara tuffar på. Jag har kanske haft en jäkla tur, men å andra sidan har jag heller aldrig modifierat den på något sätt, till exempel genom att skaffa mig root.

4. Itson

Itson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Har inte modifierat min mobil på något sätt. Det enda jag egentligen har ändrat är att jag lagt till Swiftkey som tagentbord. Bytta den första med hänsyn på DOA runt 2 veckor efter jag fick mobilen. Nästa telefon har ungefär samma problem som den tidigare bara att jag är några dagar sen med inlämning. Så nu blir det verkstad som gäller och 200 mil (tOr) till kalmar för telefonen. Blir utan telefonen i två veckor i väntan på att den (kanske) blir utbytt.

5. sepipe-l0

sepipe-l0 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag kör stock, har haft problem från dag 1 och varit i kontakt med LG ang batteriproblem sen dess. Upplys men gärna vad som räknas som DOA för mina problem uppkom efter ca 10 dagar, och det svar jag fick av LG när det gällde batteriet var att "batteriet måste uppnå sin fulla potential (10-15) laddningar. Och inte fan hjälpte det. Och nu är man i något slags mellanläge. lol

M1ntos gillar detta.
  6. sepipe-l0

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hur upplever du programvaran? fortfarande buggig? Har du haft problem innan?

7. M1ntos

M1ntos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Ursäkta? Alla upplever omstart, såväl utan root eller med root. Med custom rom, utan custom rom. Dessutom, om jag skulle återgå till stock skulle problemet vara kvar, kan jag få din empati nu?

8. beercan

beercan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Stock här också, orootad och ofulad

9. PsyDuck

PsyDuck Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla, Telia
    Telefon:
    Asus Zenfone 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Telia
    Telefon:
    Asus Zenfone 8
    Alla?...du menar alla som har problem?

10. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    578

MINA ENHETER

11. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    578

MINA ENHETER

Särskilt intressant i artikeln är följande:

"LG has determined the cause of the problem (though it has declined to say what it is) and has developed a software update to fix it. The update can be found here.

Once users download and run the application they simply need to connect the handset via USB. The application should then pick up the details of the handset and users simply need to press the upgrade button to perform the upgrade. It will take approx 20-30mins to perform the update and the new version is called v10D".

12. sepipe-l0

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

STFU. Såklart han inte menar alla på hela jorden. För det hade faktiskt varit ganska otroligt. Alla har inte ens händer att använda en telefon med, det hade ju varit helt ologiskt om dem också hade detta problemet. Jag menar vad ska dem utan händer med en telefon till...

PsyDuck gillar detta.
  13. exnm

exnm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

bra skit!

Någon som testat V10d och märkt någon skillnad?

14. sepipe-l0

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

15. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    578

MINA ENHETER

Läser man den här kommentaren verkar inte den här updaten lösa dessa specifika problem med reboots och freezing men åt andra sidan finns en användare här på just den här tråden som kör v10d och som inte har dessa buggar.

"3/3 of these handsets that have made it in my house have had the problem, so I question LG's assertion that it's only affecting a small number of users.

The 10D update doesn't seem to resolve the issue. Additionally, many users (including me) have had problems updating, as the update software has a tendency to crash half way through. When trying to run it again, it thinks that the phone is on the latest software, so refuses to update it.

It's a shame, as it's spoiling a great phone, with a great feature set".

16. gytepr

gytepr Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    hallon

MINA ENHETER

Operatör:
    hallon
    ja upplever inte de frysningar eller reboots iaf som ni nämner kör den v10d iaf, tycker att det skumt inte alla kan ta hem den uppdatering osv

17. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    578

MINA ENHETER

Någon annan som har lyckats ta hem uppdateringen 10d via LGs uppdateringstool????

18. ninetwozero

ninetwozero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Inte jag iallafall, fastnar vid steget där den ska verifiera mobilnumret - att försöka göra det via OTA fungerar inte heller!

19. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Låt oss en gång för alla se om bokstäverna över huvud taget spelar någon roll

gytepr kan du prova att "ringa" 1809#*990# (slå in det i dialern).

och sedan gå till Version Info -> SW Version Info ->

För mig står det :

AP OS Version: 2.6.32.9 sp9pm_9@sp9pm2pl3 #1
    AP app Version : 2ED3BC2898
    sedan är de två sista tomma.

Sedan har vi nog alla baseband version : 1035.21_20110405 idag, vilket jag faktiskt måste säga har fixat en hel del av mina problem med mottagning etc.

20. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    578

MINA ENHETER

Jag förstår vart du vill komma Patrik men jag vill testa version 10d eftersom LG menar att det fixar reboots problemet. Just nu har jag version 10b och enligt http://www.trustedreviews.com/news/lg-optimus-2x-suffering-freeze-and-reboot-problem skall version 10d avhjälpa felet. Det står så här:

"Once users download and run the application they simply need to connect the handset via USB. The application should then pick up the details of the handset and users simply need to press the upgrade button to perform the upgrade. It will take approx 20-30mins to perform the update and the new version is called v10D".