Jag tänker sammanställa alla klagomål till LG

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Alvin, 4 maj 2011.

1. SamDroid

SamDroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

2. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

3. sepipe-l0

sepipe-l0 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Alla har ju olika upplevelser av updaten, men är det någon som fått V10D här?

4. ninetwozero

ninetwozero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Uppdateringen har dessvärre inte lyckats finna sig en väg till min telefon.

Jag har inte heller sett någon effekt av att ha kontaktat Aftonbladet/Expressen/Idg/Feber - tråkigt värre. Jag finner dock det faktum att LG valt att ignorera mitt inlägg på Facebook pretty funny. :mad:

Länk: https://www.facebook.com/LGsverige/posts/160632654001570

5. Wwax

Wwax Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Väldigt märkligt, skickade in min på service igen idag och försökte få den att hänga sig efter factory + hard reset + ej igång körd... Innan hängde/startade den om sig efter max 10 minuter vid "nätladdning" och blev väldigt varm..

Omöjligt att få den att hänga sig nu och blir knappt fisljummen, jävligt skumt.. Kanske mitt Gmail konto som infekterar den.

Hade sju apps, bara spel och stökat med den sen dag ett.

Blir inte klok på denna telefon...

6. Hitman TheSwede

Hitman TheSwede Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Så är det väl alltid när man ska visa något.Typiskt

7. Itson

Itson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Uppdatering: Jag fick tillbaka min mobil som vart på lång resa ToR Umeå - Malmö. Har fått tillbaka samma mobil som jag skickade in. Kan någon hjälpa mig att tolka: Arbetsrapport: "Byte av PCB. Uppdatering av SW". Det är allt samt ett funktionstest som service har gjort. Såg att LGE-version är: LGP990-V10a. Hade uppdaterat till 10b så de har ju "degraderat" telefonen?

8. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

PCB är väl Printed Circuit Board, dvs kretskortet

Sent from my MB525 using Tapatalk

9. Itson

Itson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Må så vara. Tack. Kan dock inte uppdatera till 10b nu. Hoppas kunna uppdatera till den nya som skall kolla ikväll?

10. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    578

MINA ENHETER

Hur känns luren nu med 10a? Känns den rappare eller oförändrad? Rapportera gärna tillbaka om du får fler reboots.

11. Itson

Itson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

En kvart efter fulladdad mobil så rebootade mobilen när jag höll på att kopiera kontakter från simkortet. Känns lagom lovande. Var tvungen att fabrikåterställa telefonen och nu säger telefonen att jag har den senaste programvaran... Fortfarande 10a som gäller. Har inte haft några problem med frysningar etc ännu men har ju däremot inte haft så mycket tid till att testa.

En sak till. Hade köpt True Caller för en dryg månad sen men market verkar inte medveten om det. Drog iväg ett mail till adressen då jag har kvittot i mailen men känns ju mindre lustigt.

12. ninetwozero

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Oh for the love of god - nu vet jag vad min telefon har att vänta sig när den åker ned imorgon... hur lång tid tog det från det att du skickade iväg den till det att den kom tillbaka?

13. ninetwozero

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Jag har börjat använda hashtagen #O2XGATE på Twitter när jag känner för att delge världen om problemen som kan uppstå när man har en (av många) felaktiga enheter. Ju fler vi är som använder den desto bättre blir spridningen.

Nu vet jag inte hur många som faktiskt använder Twitter här, men det skadar inte att även ni andra vet om det utifall att ni nu råkar använda det. :)

14. Itson

Itson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Nya problem

Efter servicen samt dubbel återställning av telefonen så verkar den fungera bättre. Idag så har jag dock stört mig på att sms som inkommit för länge sedan lagt sig högt uppe i inkorgen med en ny tid. Sen så försvann samtalshistoriken. Pratade för någon timme sen i telefonen samtidigt som jag tänkte kolla upp något annat och vips så startade telefonen om. Orkar inte :cry: