Nej, jag missade den inte. Jag inte hur länge de kan ha vetat att de har samma mjukvara - jag tror dock inte att de går på information som inte fåtts direkt från HTC för att undvika missförstånd. Detta på gott och ont.
Lögn att det skulle vara några avinstallerbara appar: ja - men lögn att den var klar för distribution kommer jag inte kommentera. Du eller jag vet inte vad 3 fått för information från HTC.
Jag tror att de kontakter 3 har hos HTC sitter på ett kontor här i Norden och inte i Taiwan.
Jag vet inte hur jag ska svara på den frågan, men jag förväntar mig att tillverkaren har support på sina telefoner - åtminstone om det är en av de större tillverkarna. Dock är tillverkarnas support ofta bristfällig eftersom de sitter på diverse call-center - men det är inte relevant.
Jag är 99% säker på att simkorts-tillverkarna inte erbjuder support till slutkund utan hänvisar till operatören i fråga, de har ju t.ex inte sitt företagsnamn på simkorten, till skillnad från mobiltillverkana.
-Självklart tycker jag också att det är dåligt att 3 brandar sina mobiler, ännu sämre tycker jag att det är att det ibland tar längre tid att få sina uppdateringar (som i detta fall). Samtidigt så tycker jag att man inte kan ge 3 alla negativ kritik, de går på den informationen de får - jag vet inte vilka kontakter de har hos HTC och vilka de inte har hos HTC. Något som är ganska uppenbart är att de inte har samma kontakter som 3 UK. Men med tanke på hur bristfälliga HTC är på information till de kunder som köpt en obrandad telefon, så skulle jag inte bli så väldigt förvånad om det i vissa fall ser ut så i informationen mot operatörer också.
Last edited: 8 januari 2013