Arbu, kan du utveckla svaret? Vad är det som fungerar utmärkt på CM9, och inte gör det på stock? Eller vilken funktion funkar stabilare på CM9 än på stock?
Jag har aldrig haft några problem överhuvudtaget med tex. stock XWLPG. Däremot på CM9...är svaret tyvärr ja! Dessa (bl.a.) har jag observerat under de sista 2 veckorna:
-automatisk ljusstyrka (lämnar faktiskt mycket att önska, det är bättre nu men det tar ändå för länge speciellt när man står i solen - ojämförligt sämre än på stock),
-problem med samtal (bröts och omstarter),
-med täckning (man tappade helt t., att byta modem hjälpte inte),
-problem med återställning av nandbackups (jag vet det är cwm men problemet visade sig ligga i cm9 kernel),
-sänkande ljudet vid musikspelning efter emottagen notifiering.
*MHL använder jag inte så det verkar inte så störande.
*Scrollningen...hm Trebuchet är väldigt ok men ingen övertyger mig att det är smoothare än hw-accelererat TW (men här handlar det mer om individuella preferenser).
Jag förstår att vi pratar framför allt om nightly builds, asså om experimentella varianter. Jag älskar CM9 (det är praktiskt taget det enda alternativet till stock. Nästan alla andra rommar bygger helt enkelt antingen på CM9 eller på stock.) Men när man stöter på sådana fel...går det inte att påstå att det är stabilare än stock där liknande fel inte kan observeras.
(aktiverat MMC_CAP_ERASE på senaste 4.0.4 är en annan fråga och jag är medveten att sådan problem har aldrig meddelats av de som använt sig av cm9-kernel)
Last edited: Jul 17, 2012