Diskussion: Jelly Bean bör vara här när som helst nu

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av toxic76, 23 jan 2013.

1. toxic76

toxic76 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10
    Telefon 2:
    Honor 8 lite
    Telefon 3:
    Huawei Nexus 6p
    Platta:
    Lenovo tab2
    Som linux användare så känner jag till heimdall men programet misslyckades totalt med att avläsa md5 filen.. Undrar varför dom döpte den till heimdall egentligen :P Finns ett gammalt spel som heter så

2. Bejje

Bejje Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Använder själv Linux och det var därför det blev Heimdall. Dock fungerar inte flashningen på samma sätt med heimdall som Odin, så det är inte möjligt att följa de guider som finns för Odin. Nu har jag bara använt Odin en gång och det var länge sedan, men om jag minns rätt så laddar man i princip bara in en fil och flashar. Gör man det i Heimdall så får man packa upp denna fil först så att man får en katalog med flera olika filer som sedan flashas in.

Funkade i alla fall fint att flasha in JB leaken med Heimdall.

Odin är väl en fornnordisk gud och Heimdall låter som att det hör till det fornnordiska också :)

3. toxic76

toxic76 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10
    Telefon 2:
    Honor 8 lite
    Telefon 3:
    Huawei Nexus 6p
    Platta:
    Lenovo tab2
    JB leaken är ju den enda som är uppdelad i 3 delar samtliga rom filer från sammobile är ju en md5 fil komprimerad i zip och varje md5 fil innehåller
    t.ex boot.img factoryfs.img cache.img modem.img osv
    Ja odin är det amerikanska namn på oden

4. Bejje

Bejje Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har visserligen guit installerat för heimdll också, men jag flashar i terminalen genom att använda de filer du nämner. Så här kan det se ut:

Kod:
    sudo heimdall flash --kernel zImage --factoryfs factoryfs.img --modem modem.bin --cache cache.img --hidden hidden.img

5. Majk

Majk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Flahade in den via Odin igår kväll så nu är den orotad.

Efter väldigt lång tid med Rom byten lika ofta som jag dushar känns det nu skönt med en stabil och officiell version. Det ska mycket till ifall jag ska lämna denna, trött på alla FC och buggar.

6. Bejje

Bejje Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har funderat på det jag också då jag sitter på Leaken nu, men det känns rätt drygt att återigen förlora allt på telefonen bara för att några dagar senare vilja ha den nordiska versionen när den kommer och behöva göra om allt en tredje gång.

7. Majk

Majk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jag kan ha fel nu men det är väl ingen större skillnad på den spanska jämfört med den nordiska? Jag kommer i alla fall inte flasha in den nordiska eftersom jag inte kommer märka någon skillnad mellan dem. GPS, signalstyrka, Wifi och övrigt funkar hur bra som hellst.

8. Bejje

Bejje Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det finns nån som har nämt ett par skillnader, men jag minns inte vad de var. Dock har jag noterat att i leaken som inte är nordisk så knappas telefonnummer in på ett konstigt sätt. På nordisk version så kanske jag skriver 0701234567 när jag vill slå ett mobilnummer och på displayen står det då exakt så. Med leaken så visar den nummer med mellanslag som passar in på andra länder, så i det exemplet visar den 070 123 45 67

Ringer jag ett internnummer med mobilen på jobbet som är 5 siffror, t.ex. 51467 så visar den 514-67, alltså med bindestreck istället för mellanslag som i det första exemplet. Jag fattar inte varför det ska vara så. Är lite därför jag vill ha den nordiska.

9. Majk

Majk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Okej, ja så är det även på den spanska. Men stör mig inte på det. Hade inte ens märkt det innan du påpeka det.

Men tror dock inte du behöver förlora allt på telefonen när du flashar till den Nordiska från den Spanska. Jag flashade in från Aroma (hade den i några dagar som sagt bytte ofta) och behövde inte ens köra wipe chase eller factory reset efter flash via Odin. Jag har alltså kvar alla appar med sparad data och wifi anslutningar mm sedan tidigare och har inte haft en bugg eller FC och det flyter på väldigt bra.

Last edited: 30 jan 2013