Både Samsung Norge och Sverige visar till " Nuvarande Androidversion:*4.1 "
http://www.samsung.com/se/info/tablet.html
Jeg kan ikke fatte at Samsung Skandinavia skal være så trege med 4.1.2. Den krever da ingen tilpasninger til Skandinavia ? Det er jo ingen 3g och leverandør tilpassing som krevs spesiellt til Skandinavien på en ren Wi-Fi modell, p-5110 ??
Jeg kopierer inn mitt innlegg på norsk forum som tar opp den samme diskusjon som her:
Jeg sendte mail til Samsung:"Jeg får ikke oppdatert Tab2 10.1 til Android 4.1.2. Jeg finner ikke oppdateringen via Kies eller OTA. Jeg ser at Android 4.1.2 er lansert i andre land til samme enhet. Hvor blir oppdateringen av her i Norge/Skandinavia? Hvor kan jeg finne oppdateringen som Samsung har lansert, når den ikke komer via Kies eller OTA?Det er referert til at 4.1.2 er OTA og på Kies i følge flere engelske nettsider.Blir Skandinavia nedprioritert av Samsung?"
Svaret kom raskt fra Samsung:"Det er ikke slikt at skandinavia blir nedprioritert, men det er slik at forskjellige områder trenger forskjellige updates for å at den skal fungere.Dette er grunnen til at det kan komme senere til norden den andre steder.Desverre er det ingen klar dato for 4,1,2 for Norden ennå, vi må sjekke at updaten fungerer på norden produkter og gjöre forandring vis det skulle komme opp problemer"
Jeg kan forstå at 3G utgaven trenger tilpassinger til operatører m.m. Men den rene Wifi utgaven bør da vel ikke kreve så mye tilpasning??Jeg ser at flere pålitelige nettsider viser til at Samsung vil oppdatere tab 2 til 4.2.2 innen utgangen av september. Det vil også være siste oppdatering.
Jeg kjøpte mitt brett nå i sommer med den tro at jeg fikk jb 4.1, efter å ha sett på Samsung.no
Send mail til dem, og vis at flere savner jb.
Last edited: 25 juli 2013