Problem: Jobbprofil spärrar mig att använda telefonen som jag vill

Diskussion i 'Allmänt' startad av Magnum81, 2 feb 2024.

1. Magnum81

Magnum81 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag jobbar på ett litet företag. Jobbet installerar inget på våra telefoner. Företaget betalar för telefonerna, som vi måste ha för att kunna utföra jobbet, dessa är våra privata, och inget krävs, eller måste installeras av företaget, vilket då är jag som har hand om detta. Kanske man ska ge tusan inatt använda Office 365 på telefonen?

2. Magnum81

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Ingen har rört min telefon förutom jag. Arbetsgivaren har inte installerat något, jag hämtade själv ut den på Elgiganten. Jag har raderat alla profiler, där låg en jobb profil, men problemet kvarstår.

3. Stefan

Stefan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Om du t.ex. lägger in jobbmail via GSuite, så kan det vara aktiverat så du måste ha jobbprofil, går säkert redigera i GSuite, men där har jag ingen koll.

4. Magnum81

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Nu har jag fabriksåterställt min telefon. Gick direkt in i webbläsaren (edge, chrome) och skulle använda kameran på webben för att ladda upp bilder.

Det är fortfarande samma sak, jag får inte tillgång till kameran när jag är på en webbplats, för det krävs att jag ska logga in på jobbprofil i telefonen. kollar igenom vilka konton och profiler jag har på telefonen, och det finns inga jobbprofiler, bara mina privata konton, google och samsung.

Telefonen har inga som helst kopplingar till mitt jobb, den är helt privat... tilläggas kan att de som kör med Iphone på jobbet har inga som helst problem, de brukar annars vara äpplets produkter som får en att behövas lägga in på psyket.

5. Oscar den allsmäktige

Oscar den allsmäktige Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 380

MINA ENHETER

Kan det vara så att du köpte en s22 enterprise edition? Bara gissar men det är kanske det som ställer till det.

6. Magnum81

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Nej. Ingen Enterprise, en s22 ultra. Har inget med jobbet att göra, har inga jobborofiler. Fungerade inte ens med en fabriksåterställd telefon med mitt privata googlekonto som inloggad.

Har gett upp...

7. drzap

drzap Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 195

MINA ENHETER

Fabriksåterställ den men skriv INTE in din epostadress igen. Funkar det innan du har skrivit in din adress har det något med ditt konto på google att göra.

Du kan höra med samsung om det inte fungerar utan din epostadress.

Kristy gillar detta.