Jag bor i ett hyreshus som ägs av en stoooor fastighetsägare/förvaltare där elavtalet ingår i själva hyran
(Edit: Det ingår inte i hyran, men det faktureras på hyresavin tillsammans med varm och kallvatten)
Nu vid 2023 så kommer dom höja kostnaden för el från 0,50:-/kWh till... 3,75:-/kWh, eller ja, från 50 öre kWh till 375 öre kWh beroende på hur man vill skriva det, och sen tillkommer det en fast avgift på 375 kr per år.
Jag kan inte teckna eget elavtal vad jag förstår det, och vet inte om jag hade kunnat få bättre nu med dom sjuka priserna som är överlag ändå.
Det är ju helt absurt, är det inte? det är ju typ en ökning på vad, nästan 7x priset?
Känns galet att dom kan göra så, jag rullar verkligen inte i pengar och förutom hyreshöjningen som säkert kommer vara högre i år än tidigare år, så kommer jag att betala nästan 2000 kronor i månaden för elen i en liten 1:a på 31 kvm? Jag vet att vissa folk här säkert har hus och får månadsräkningar som får mina att se fjuttiga ut, men tycker ändå att det är helt jävla sjukt för att bo i en lägenhet där man typ bara har LED-lampor, kollar på TV några fåtal timmar per dag, och har igång en laptop och jobbar litegrann 2 dagar i veckan hemifrån typ.
Last edited: 10 oktober 2022