Vi skiter ju högaktningsfullt i vad du har för åsikt å längtan efter 2.2 via Kies, i denna tråden. Skriv det nån annanstans!
Bullshit. Så fort det släpps står det skrivet på androidbloggar över hela världen och servrarna blir överbelastade iallafall. Gissar på att de håller tyst för att de inte kan lita på att det faktiskt händer, men det kan de ju inte säga till sina kunder... Vi får helt enkelt vänta och se.
Empiriska fakta säger att den släpps den 21:a oktober, för det vet ju alla att "verklig tidsåtgång" = "uppskattad tidsåtgång" gånger pi Igår sades det att den kommer om tre dagar. 12+3*3 = 21
http://opensource.samsung.com/ JPM verkar vara den officiella releasen av Froyo 2.2 Titta själva, den ligger uppe på opensource redan Sök på i9000 Nu kanske det blir lite bättre fart på utvecklingen av CM6.1 för SGS... ;-) P.S. Efter några timmar togs källkoden bort från Samsungs sajt, men givetvis hann utvecklarna med att ladda ned allt (mirror finns på XDA). Det är verkligen lustigt att de hur klåparna på Samsung klantar till det ena efter det andra... Dags att någon annan tar över utvecklingen!!
JP6 verkar vara den med stöd för svensk swype och kompilerad en dag senare, så det kanske är den som släpps i norden då? För övrigt rapporteras det att det fortfarande innehåller RFS och laggar mer än JP8 + voodoo, så jag tror jag avvaktar tills det kommer nån lagfix till froyo
En dum fråga,firmwaren på opensource hur uppdaterar man mobilen med den,el ska man vänta tills fredag.
C:\Windows\System32\drivers\etc finns en fil som heter hosts genom att lägga till sist i filen 174.123.5.146 fus.samsungmobile.com så kan man uppgradera med KIES till JPM...vet inte om det är nordisk version. OBS har ej testat denna metod, allt ni gör, gör ni på egen risk.
okej, jag droppar frågan... kör JPK idag och ser ju JPM som senare, men JP6? förvisso har vi inte haft någon läckt JP6 innan, men 6 kommer ju långt innan M i turordningen. Hur går det ihop sig?
Mickeko har en teori om att JP6 är releasen och JPM utvecklingsversionen efterom alla andra officiella releaser har haft en siffra, JF3, JM2 etc. Eftersom de kompilerats med någon dags mellanrum så är de nog väldigt lika.