Här är en jättebra beskrivning över hur de olika lagfixarna egentligen fungerar. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=807848 /qsec
Gjort detta i rätt ordning? Flash The New Firmware: BEFORE anything, disable any LAGFIX. FOR PEOPLE COMING FROM JM8 YOU JUST HAVE TO: 1. Extract the I9000XWJP6.rar file using password: samfirmware.com 2. Open Odin: select Pit 803 and put the only file you get (JP6_JP4_U_JPM.tar) in the PDA section of Odin. 3. Leave all other section blank 4. Don't thick "check repartitions" and Flash IT! 5. If the phone starts vibrating and giving force closes, just reboot in Recovery mode (VOL UP + HOME + POWER) and Wipe Cache/Data INSTEAD, IF YOU COME FROM A DIFFERENT VERSION First Flash I9000XWJM8 with RE-Partition and 512.pit. Then I9000XWJP6 following info above. (Thanks to SamFirmware) /qsec
Rullat in JP6 nu. Rullar på riktigt fint efter rootning och OCLF. Saknar dock Voodoocolors, så när det kommer en Voodoofix för Froyo, så blir det säkert den igen.
Mmmmm, fan så segt det går att dra ner statusraden... inga frysningar annars, inga kracher heller. Ska man lagfixa kanske, ni som testat funkar OCLF bra på Froyo?petade EDIT Jag petade in OCLF.2.2.3 och det funkar lysande :-)
Funkar fint. Jag har stött på patrull med MMS, dock. mobileinternet.tele2.se fungerar inte som APN-värd längre, åtminstone inte för mig.
Såg att det fanns lite trevliga extrainsrällningar i oclf appen,wifi policy och en filsystemsändring som heter deadline som verkar gjort telefonen snabbare, rekommenderas
Använder man de officiella inställningarna så funkar det... Sent from my personal Dis-organizer GT-I9000
Jepp, då funkar det finfint. Men å andra sidan kanske inte 3G-problemet är lika framträdande i Froyo som i Eclair?
Ni måste ursäkta min dumma fråga men hur flashar man dessa filer som laddas ner för det är inte alls samma som till tex JM7 som jag har flashat tidigare
Hehe ok. Mitt försvann i samma veva som OCLF startade om mobilen. Men de va bra, för de där problemet va riktigt irriterande
Finns inte text reflow eller vad det nu heter i froyo? får inte det till att funka. finns där någonstans man ska aktivera det?
vad jag förstår så ändrar deadline prio till läsa snarare än att skriva. Vågar man prova då, nytt är farligt edit: provade, va fasen, stod ju att det är bra för SGS specifikt
Jo så har det tidigare filerna sett ut men inte dessa som jag laddat ner från Mickemo. De heter; cache.rfs, factoryfs.rfs, modem.bin, param.lfs???